راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اقتصاد، بانکداری، پرداخت و فین‌تک اروگوئه / بر فراز آسمان آبی

در اروگوئه، چند اولین به چشم‌ می‌خورد؛ این کشور در سال 1930 میزبان اولین مسابقات جام جهانی بوده است، در سال 2006 نیز مونته ویدئو، پایتخت این کشور به‌عنوان شهری با بالاترین کیفیت زندگی در آمریکای لاتین معرفی شد؛ کشوری آرام که حالا با ستاره پرسروصدای فوتبالش خود را برای جام بیست‌ویکم آماده می‌کند. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به اقتصاد، بانکداری، پرداخت و فین‌تک اروگوئه و چند چیز کوچک دیگر.

این مطلب از مجموعه مطالب شماره 12 ماهنامه عصر تراکنش است که به بهانه جام‌جهانی به صورت ویژه به اقتصاد، بانکداری، پرداخت و فین‌تک 32 کشور حاضر در جام‌جهانی پرداخته است. در صورت تمایل مطالب مربوط به 31 کشور دیگر را می‌توانید از بخش ویژه پرونده جام‌جهانی راه پرداخت ببینید.

دانلود کنید: فایل PDF پرونده ویژه «اقتصاد، بانکداری، پرداخت و فین‌تک اروگوئه» در شماره 12 ماهنامه عصر تراکنش

دانلود کنید: فایل PDF شماره 12 ماهنامه عصر تراکنش

 

اروگوئه

به اروگوئه که نخستین بار در قرن هفدهم میلادی توسط پرتغالی‌ها کشف شد، لقب‌های متعددی داده‌اند؛ از سرزمین بندرگاه‌ و گاوها گرفته تا مهد فرهنگ آمریکای جنوبی و سوئیس آمریکای لاتین. اسپانیایی‌ها در اوایل سده ۱۸ شهر مونته‌ویدئو، پایتخت این کشور را تاسیس کردند. در سده‌های ۱۷ و ۱۸ میلادی جنگ‌هایی بر سر مالکیت اروگوئه بین اسپانیا و پرتغال درگرفت که در نهایت به پیروزی اسپانیا منجر شد.

اقتصاد، بانکداری، پرداخت و فین‌تک اروگوئه / بر فراز آسمان آبی
اقتصاد، بانکداری، پرداخت و فین‌تک اروگوئه / بر فراز آسمان آبی

این کشور تا سال ۱۸۱۱ مستعمره اسپانیا بود. در سال ۱۸۲۰، برزیل این سرزمین را اشغال کرد و به‌صورت یکی از ایالات خود درآورد تا اینکه در 25 آگوست ۱۸۲۵، فردی به نام خوان آنتونیو لاوالیا خیزش مردم را برای استقلال کشور رهبری کرد که به استقلال کامل در سال ۱۸۲۸ از برزیل انجامید، اما حکومت نظامیان بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۵ باعث شد که روند دموکراسی که به صورتی نهادینه در این کشور درآمده بود، قطع شود، اما مجددا از سال ۱۹۸۵ دولت‌های دموکراتیک بر سر کار آمدند.

[mks_pullquote align=”left” width=”740″ size=”16″ bg_color=”#2c3e50″ txt_color=”#ffffff”]

ادواردو گالیانو

ادواردو گالیانو روزنامه نگار، نویسنده و رمان‌نویس اهل اروگوئه با اثر «رگ‌های باز آمریکای لاتین» در سال ۱۹۷۱ به شهرت دست یافت. از آثار شناخته شده او رمان سه‌گانه حافظه آتش است که به ۲۰ زبان ترجمه شده است. فراتر از همه او تلفیقی از روزنامه‌نگاری، تحلیل‌گر سیاسی و تاریخ بود.

[/mks_pullquote]

 

اقتصاد اروگوئه

محصولات صادراتی این کشور شامل گوشت، برنج، محصولات چرمی، پشم، ماهی و لبنیات است. محصولات وارداتی آن شامل نفت خام و مشتقات نفت، ماشین‌آلات، مواد شیمیایی، وسایل نقلیه جاده‌ای، کاغذ و پلاستیک است. اروگوئه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشت دنیاست؛ به‌طوری که به ازای هر نفر سه و نیم گاو وجود دارد و همه این حیوانات، بدون کوچک‌ترین تغییرات ژنتیکی و به‌صورت کاملا طبیعی در دشت‌ها با گیاهان طبیعی تغذیه می‌شوند.

به‌طور کلی بخش کشاورزی، دامداری و ماهی‌گیری مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در اروگوئه به‌شمار می‌آیند و اقتصاد این کشور اساسا بر پایه کشاورزی و دامداری (گاو و گوسفند) استوار است. بیش از ۱۵ درصد از سهم تولید ناخالص داخلی کشور به بخش کشاورزی و دامداری اختصاص دارد. برنج، گندم، جو، ذرت، تخم آفتابگردان، سویا، حبوبات، سبزیجات، صیفی‌جات، توتون، تنباکو و دانه‌های روغنی و انواع میوه از فرآورده‌های کشاورزی این کشور هستند.

اروگوئه با داشتن سیاست اقتصادی فوق‌العاده قوی و سیستم بانکداری نظام‌مند و باثبات، به سوئیس آمریکای جنوبی مشهور شده است. تفاوت طبقاتی در بین مردم اروگوئه بسیار کم است، به این نحو که ثروتمندان و فقرا در اقلیت هستند. وزیر اقتصاد این کشور به‌دلیل اینکه فقط به او اتهام رشوه گرفتن زده شد با وجود بی‌گناهی همان روز از سمتش استعفا داد.

بزرگ‌ترین بانک این کشور، بانکو دی‌لا ریپابلیکا (بانک مرکزی جمهوری شرقی اروگوئه) است. این بانک بیش از 40 درصد از کل اعتبارات و سپرده‌های اروگوئه را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این در بخش مالی اروگوئه، به روی شرکای خارجی باز است و توسط یک سیستم رگولاتوری و نهاد شفاف رصد می‌شود. سرمایه‌گذاران خارجی هم می‌توانند در بازاری مشابه با شهروندان این کشور، به اعتبارات لازم دست پیدا کنند.

البته یک بحران بانکی شدید در سال 2002 کل سیستم بانکی اروگوئه را در معرض خطر قرار داد، اما مدیریت مناسب به این سیستم اجازه داد تا با کمک‌های ایالات متحده و صندوق بین‌المللی پول، این مساله را رفع کند. پس از بحران، اروگوئه منشور بانک مرکزی خود را اصلاح کرد و نقش نظارتی و رگولاتوری آن را افزایش داد. در حال حاضر بانکداری محلی این کشور در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد؛ چراکه تحت تاثیر بحران مالی سال‌های 2008 و 2009 قرار نگرفت.

درباره روابط اقتصادی ایران و اروگوئه نیز باید گفت تاکنون پنج دور کمیسیون مشترک اقتصادی بین اروگوئه و ایران به امضا رسیده است. مهم‌ترین اسناد اقتصادی امضاشده بین دو کشور عبارتند از: یادداشت تفاهم همکاری دوسویه مراکز گسترش صادرات، یادداشت تفاهم مشارکت‌های دانش‌بنیان و فنی در خصوص کشاورزی محصول برنج، یادداشت تفاهم همکاری‌ در زمینه تولید پشم گوسفند، یادداشت تفاهم بهداشت دام و طیور و یادداشت تفاهم اتاق بازرگانی اروگوئه و اتاق بازرگانی ایران.

[mks_pullquote align=”left” width=”740″ size=”16″ bg_color=”#2c3e50″ txt_color=”#ffffff”]

خوزه گرواسیو آرتیگاس

خوزه گرواسیو آرتیگاس قهرمان ملی اروگوئه بود که از او به عنوان پدر ملیت اروگوئه نام برده می‌شود. بنای یادبودی از او در شهر میناس اروگوئه برپا شده که در جمله بزرگ‌ترین سواردیس‌های جهان قرار می‌گیرد. این بنا ۱۸ متر طول و ۹ متر عرض دارد و وزن آن ۱۵۰ هزار کیلو است.

[/mks_pullquote]

 

سیستم‌های پرداخت اروگوئه

رایج‌ترین سیستم‌های پرداخت در اروگوئه حساب باز، اعتبارنامه، پیش‌پرداخت پول، مجموعه مستندات، فاکتور و… است. کارت‌های اعتباری و کارت‌های شارژ نیز در این کشور استفاده می‌شود. البته کسب‌وکارهای محلی عموما شامل پیش‌پرداخت پول نقد برای کالاها نیست. صادرات به اروگوئه معمولا از طریق ال‌سی، فروش در حساب باز یا پیش‌نویس برای خریداران خارجی انجام می‌شود. شرکت‌های چندملیتی، شرکت‌های بزرگ و متوسط، هنوز کاربران اصلی ال‌سی هستند.

در اروگوئه محدودیت ارز خارجی وجود ندارد و پرداخت هرگونه واردات می‌تواند بر اساس شرایط مورد توافق طرفین انجام شود. گفتنی است پرداخت به‌وسیله کارت‌های اعتباری یا مکانیسم‌های الکترونیکی در این کشور، در حال افزایش است، اگرچه مقاومت در برابر استفاده از کارت‌های اعتباری هنوز وجود دارد. بسیاری از اروگوئه‌ای‌ها در بررسی این مساله به بحران بانکی سال 2002 در این کشور اشاره می‌کنند که موجب تردید مردم برای استفاده از کارت‌های اعتباری شده است.

 

مهم‌ترین بانک‌های اروگوئه

[mks_tabs nav=”vertical”]
[mks_tab_item title=”ریپابلیکا“]

مدیرعامل: جولیو سزار پورتیرو

تعداد پرسنل: 4192 نفر

تعداد شعبه: 138

بانکو ریپابلیکا که با نام BROU شناخته می‌شود، یک بانک دولتی در اروگوئه است. این بانک با داشتن بیشترین تعداد مشتریان از جمله مهم‌ترین بانک‌های اروگوئه است و نقش عمده‌ای در تامین وام و سپرده‌‌گذاری در بازار اروگوئه را ایفا می‌کند، همچنین مسئول جمع‌آوری مالیات‌های صدور است.

بانکو ریپالیکا یا در زمان ریاست‌جمهوری جان بوردا فعالیت خود را آغاز کرد. این بانک علاوه بر 124 شعبه‌ای که در اروگوئه دارد، سه شعبه برون‌مرزی در کشورهای آرژانتین، آمریکا و برزیل دارد. علاوه بر این 225 دستگاه خودپرداز و مینی‌خودپرداز در نقاط استراتژیک کشور وجود دارد. این بانک از زمان آغاز به فعالیت خود، بی‌وقفه کار کرده، اما پس از بحران مالی که در سال 2002 به وجود آمد، سیاست‌های ارزهای خارجی خود را سازماندهی کرد، گرچه موارد خاص و استثنایی همچنان سر جای خود باقی ماند. این بانک خدمات الکترونیکی هم به مخاطبان خود ارائه می‌دهد و علاوه بر بانکداری اینترنتی، اپلیکیشن اختصاصی بنکو ریپابلیکا را در اختیار مشتریان خود قرار داده است که با استفاده از آن می‌توانند صورت‌حساب‌های خود را از طریق تلفن همراه پرداخت کنند و خدمات گوناگونی دریافت کنند. علاوه بر این، سرویس‌هایی تحت عنوان بدهی‌های خودکار، کمک‌های امنیتی، سفارشات نقل‌وانتقال پول و دستگاه‌های خودپرداز نیز وجود دارد. سرویس بدهی خودکار این امکان را برای فرد فراهم می‌کند تا صورت‌حساب‌ها به‌صورت خودکار از حساب متقاضی کسر شود. گفتنی است در سرویس انتقال پول هم تبادل مالی در ابعاد بین‌المللی امکان‌پذیر است.
[/mks_tab_item]
[mks_tab_item title=”هیپوتکاریودل“]

مدیرعامل: آنا سالوراگیلو

تعداد پرسنل: 350 نفر

تعداد شعبه: 7

بانک هیپوتکاریودل، یک بانک دولتی در اروگوئه است که 24 مارس 1892 توسط جولیو هررا اوبس، رئیس‌جمهوری وقت این کشور، به‌عنوان یک نهاد دولتی مستقل تاسیس شد. این بانک، نقش موثری در ارائه وام مسکن در بخش محلی دارد. هیپوتکاریودل اروگوئه عضو بورس اوراق بهادار مونته‌ویدئو نیز هست.

بانک هیپوکاریودل اروگوئه از سال 1996 با بانک‌های خصوصی این کشور در ارائه وام‌های مسکن رقابت می‌کند. علاوه بر این، بانک مذکور از سال 1904 تاکنون در بورس اوراق بهادار مونته‌ویدئو فعال است. مجموعه‌ای از فعالیت‌های توسعه‌‌یافته این بانک در دهه 1990 که شامل ساخت‌وساز، فعالیت در زمینه املاک و مستغلات و ارائه یارانه و وام بود، باعث شد تا این بانک در بحران مالی سال 2002 در شرایط آسیب‌پذیری قرار بگیرد؛ از جمله آنها می‌توان به دارایی‌های اندک و در عین حال نامناسب این بانک و هزینه‌های عملیاتی بسیار بالا اشاره کرد. تمام این مسائل باعث شد که یک چارچوب قانونی جدید در سال‌های 2005 تا 2009 وضع شود تا دستورالعمل سرمایه‌گذاری و بازسازی این بانک را برعهده بگیرد. هدف از این برنامه‌ریزی این بود که بانک هیپوکاریودل به شرایط مطلوب اقتصادی، عملیاتی و در عین حال نظارتی بازگردد و اعتبارات قابل دسترس را برای مردم این کشور فراهم کند. اصلاحات جواب داد و این بانک در ژانویه سال 2008 آغاز به فروش املاک و مستغلات خود کرد و در دسامبر همان سال مجوز بانک مرکزی اروگوئه را برای بازگشت به بازار مالی به دست آورد؛ فعالیتی که از سال 2002 به حالت تعلیق درآمده بود. در نیمه دوم سال 2008 این بانک، 350 خانه را به فروش رساند و تا سال 2010 با استقبالی که از فعالیت‌های آن شد، بیش از یک‌هزار درخواست وام دریافت کرد.
[/mks_tab_item]
[/mks_tabs]

[mks_pullquote align=”left” width=”740″ size=”16″ bg_color=”#2c3e50″ txt_color=”#ffffff”]

رئیس بانک مرکزی

ماریو استون برگارا دوک، اقتصاددان اروگوئه، حسابدار عمومی، استاد و سیاستمدار است. او از سال 2005 تا 2008 معاون وزیر اقتصاد بود و سپس به‌عنوان رئیس بانک مرکزی اروگوئه انتخاب شد.

[/mks_pullquote]

 

فین‌تک اروگوئه

اروگوئه‌ای‌ها اعتقاد دارند این کشور یک جواهر جهانی در آمریکای جنوبی است؛ یک پناهگاه وسط آمریکای لاتین، با شاخص‌های قوی در آموزش، بهداشت و دسترسی به اینترنت. بنابراین جای تعجب ندارد که این کشور، خانه تعداد زیادی از هکرهای فعال باشد. علاوه بر این، اروگوئه از سال 2010 با انقلابی در سرعت اینترنت خود در تلاش است تا در کل کشور، اینترنت وای‌فای رایگان برای شهروندانش فراهم سازد. همه اینها دست به دست هم داده تا فین‌تک و فناوری با سرعت بیشتری در این کشور رشد پیدا کند.

مقامات اروگوئه اعلام کرده‌اند در سال 2018، اقدام به تنظیم رگولاتوری در حوزه فین‌تک خواهند کرد. این خبر توسط ژوزه لیکاندرو، رئیس بخش مقررات مالی بانک مرکزی اروگوئه در یک رویداد فین‌تک در این کشور اعلام شد. همچنین بازیگران صنعت فین‌تک در این کشور بر این باور هستند که این صنعت، نیاز به تنظیم بازار دارد.

ناگفته نماند اولین کنفرانس فین‌تک، وام‌دهی فردبه‌فرد، اینشورتک، رگ‌تک، بیت‌کوین و زنجیره ‌بلوک در اروگوئه هفتم و هشتم خردادماه سال گذشته برگزار شد. فلسفه برگزاری این نشست این بود که فین‌تک موجب درآمدزایی آسان و کاهش هزینه‌ها می‌شود؛ بدون اینکه نیاز به ساختار فیزیکی وجود داشته باشد. همچنین فین‌تک موجب می‌شود با ایجاد نوآوری در مدل‌های کسب‌وکار و فرایندها خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

در این کشور یک اتاق فین‌تک نیز تاسیس شده است. اتاق فین‌تک اروگوئه، انجمنی است که سازمان‌های مبتنی بر فناوری را با یکدیگر ادغام می‌کند. این اتاق عضو اتحادیه فین‌تک ایبروی آمریکا نیز هست. هدف از راه‌اندازی این مرکز این بوده که محیطی مطلوب برای توسعه راهکارهای مالی ایجاد شود تا مزیت فرصت‌های فناوری‌های جدید را خلق کند. علاوه بر این، آنها استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک را گرد هم می‌آورند تا با ارتقای نوآوری، یک محیط مطلوب برای ایجاد سرمایه‌گذاری در بخش مالی فراهم کنند.

اروگوئه‌ای‌ها بر این باور هستند که توسعه فین‌تک در این کشور مهم است. آنها دلایل خود را این‌چنین مطرح می‌کنند؛ فین‌تک‌ها توسعه پایدار اجتماعی را به‌عنوان موتور متحرکه توسعه پایدار ایجاد می‌کنند و راه‌حل‌های مناسبی برای بخش‌های کم‌درآمد به وجود می‌آورند، به لطف‌ پیشرفت‌های فناورانه، هزینه تراکنش‌ها را کاهش می‌دهند، آنها با تسهیل دسترسی به اعتبار موجب توسعه اقتصادی می‌شوند، با توجه به چابکی این فناوری‌ها، زمان متعلق به مصرف‌کنندگان را ارزش‌گذاری می‌کنند، به‌طور موثر به نیازهای خاصی رسیدگی می‌کنند، زیرا آنها در یک بخش خاص کسب‌و‌کار (اعتبار، پرداخت الکترونیکی، پس‌انداز) تمرکز می‌کنند.

اهداف استراتژیک اتاق فین‌تک اروگوئه نیز از این قرار است؛ کمک به توسعه پايدار از طريق دربرگیری مالي به کمک سه محور؛ تسهیل و ارتقای دسترسی جهانی به سرویس‌های مالی، توانمندسازی مصرف‌کنندگان، تولید و افزایش اعتبار اطلاعات در این بخش،  تقویت و توسعه اکوسیستم فین‌تک در اروگوئه، توسعه و مشارکت در خلق قانون‌گذاری خاص در فین‌تک اروگوئه، همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه فین‌تک در سایر کشورها، ایجاد همکاری بین بازیگران بخش مالی سنتی، اکوسیستم کارآفرینی، نهادهای قانون‌گذاری، سازمان‌های همکاری چندجانبه و جامعه، معرفی موقعیت فین‌تک اروگوئه در سطح بین‌المللی و مشارکت و نفوذ در جلسات فین‌تک و سازمان‌های چندمنظوره تا به‌طور مستقیم با ترندهای بین‌المللی همسو باشند.

[mks_pullquote align=”left” width=”740″ size=”16″ bg_color=”#2c3e50″ txt_color=”#ffffff”]

سیاستمدار اروگوئه

دانیل آنجل آستوری ساراگوسا، سیاستمدار سوسیال‌دموکرات اروگوئه است. او از سال 2010 تا 2015 معاون رئیس‌جمهوری اروگوئه بود و در حال حاضر رهبر اصلی حزب آسامبلا در این کشور است.

[/mks_pullquote]

 

استارت‌آپ‌های فین‌تک معروف اروگوئه

[mks_tabs nav=”vertical”]
[mks_tab_item title=”میچک“]
استارت‌آپ میچک، بازاری برای خریدوفروش چک‌های تاریخ‌گذشته بین مردم است. کاربران می‌توانند درباره این چک‌ها پیشنهاد تخفیف بدهند یا در خرید چک‌های شخص ثالث، سرمایه‌گذاری کنند. این استارت‌آپ در سال 2016 توسط متخصصانی در حوزه توسعه نرم‌افزار و امور مالی تشکیل شد. هدف از راه‌اندازی این استارت‌آپ، تسهیل دسترسی بنگاه‌های کوچک و متوسط به اعتبار و تقویت اقتصاد بوده تا در کوتاه‌مدت، مشارکت‌کنندگان به سود برسند.
[/mks_tab_item]
[mks_tab_item title=”پاگانزا“]
استارت‌آپ پاگانزا برنامه‌ای برای پرداخت صورت‌‌حساب از طریق تلفن همراه هوشمند است. در این استارت‌آپ، کاربر از طریق سیستم عامل آیفون یا اندروید، ابتدا بارکد فاکتور خود را اسکن کرده، داده‌ها را تایید می‌کند و پرداخت را انجام می‌دهد. شعار این استارت‌آپ «پرداختی؛ آسان، راحت و امن» است.
[/mks_tab_item]
[mks_tab_item title=”آویوات“]
استارت‌آپ آویوات، پلتفرم تخفیف و مزایاست. آویوات که در حوزه مدیریت مالی شخصی طبقه‌بندی می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت از تخفیف‌های مختلف مطلع شوند. این استارت‌آپ با شعار «وقت نگذارید، مزایای خود را هدر ندهید و هزینه بیشتری را صرف نکنید» افراد را ترغیب می‌کند تا برای صرفه‌جویی در امور مالی خود از این اپلیکیشن استفاده کنند.
[/mks_tab_item]
[mks_tab_item title=”دی‌لوکال“]
استارت‌آپ دی‌لوکال پلتفرم پرداخت است که 360 تکنولوژی پرداخت برای اروپا، خاورمیانه و آفریقا، آسیا و اقیانوسیه و آمریکای لاتین را فراهم می‌کند. دی‌لوکال نیاز به مدیریت پردازنده‌های جداگانه پرداخت را مرتفع می‌کند. بیش از 450 بازرگان در جهان و در حوزه تجارت الکترونیک، ارائه دهندگان خدمات آنلاین و بازارها از دی‌لوکال، سرویس می‌گیرند. این استارت‌آپ، دسترسی به روش‌های پرداخت شامل کارت‌های اعتباری و بدهی محلی، انتقال بانکی، پرداخت پول نقد و همچنین امکان صدور میلیون‌ها پرداخت به پیمانکاران، نمایندگان و فروشندگان در بازارهای سراسر جهان را فراهم کرده است.
[/mks_tab_item]
[/mks_tabs]

 

چرا اروگوئه هاب استارت‌آپ‌ها است؟

اروگوئه کشوری کوچک در آمریکای جنوبی است که به خاطر تیم فوتبال، سواحل زیبا و کباب‌های خوشمزه شهرت دارد. سرزمینی به جا مانده از سنت‌های ایتالیایی و اسپانیایی که مردم آن احساس احترام زیادی برای سکولاریسم و ارزش‌های دموکراسی قائل هستند. اروگوئه کشوری غیرمعمول در آمریکای جنوبی است چراکه در محیطی ناآرام، به مدد ثبات سیاسی و اقتصادی پیشرفت کرده است. این کشور ثابت کرده که محیطی مناسب برای سرمایه گذاری‌های خارجی است و در سال‌های اخیر به طور خاص در صنعت نرم‌افزار، تمرکز کرده است. در این شرایط شرکت‌های بزرگی مانند نیو کانتکست، نت سویت و حتی مایکروسافت تصمیم گرفته‌اند با شرکای اروگوئه‌ای کار کنند یا دفاتری را در این کشور افتتاح کنند.

به طور کلی، اروگوئه دارای یک اقتصاد بازار آزاد است که در سه بخش عمده قابل توصیف است؛ نخست بخش کشاورزی صادرات محور، دیگری نیروی کار تحصیل کرده و در نهایت سطح بالایی هزینه‌های اجتماعی. درباره اقتصاد این کشور باید گفت، با وجود مشکلات مالی در اواخر دهه 1990 و اوایل سال 2000 رشد اقتصادی اروگوئه طی سال‌های 2004 تا 2008 به طور متوسط حدود 8 درصد بود اما بحران مالی جهانی در سال‌های 2008 تا 2009 باعث شد که رشد اقتصادی اروگوئه در سال 2009 به 2.6 درصد کاهش یابد. با این وجود، این کشور توانست از رکود اقتصادی جلوگیری و نرخ رشد مثبت را حفظ کند.

چه چیزی باعث می‌شود که اروگوئه کشوری مطلوب برای استارت‌آپ‌ها باشد؟

اروگوئه فرآیندهای فناوری را ترویج می‌دهد. همچنین در تلاش برای ارتقای سطح فناوری در این کشور، دولت این اطمینان را دارد که هر دانش‌آموز به یک کامپیوتر دسترسی دارد. علاوه بر این، شرکت دولتی آنتل پهنای باند رایگان را برای همه کاربران فراهم می‌کند و برای همه در گوشه و کنار کشور، شبکه فیبر نوری فراهم کرده است.

اروگوئه صنعت نرم‌افزار را ارتقا می‌دهد

اروگوئه برای شرکت‌های نرم‌افزاری که خدمات خود را صادر می‌کنند، به بزرگ‌ترین صادرکنندگان نرم‌افزار در منطقه تبدیل می‌شوند و رقبای بزرگ خود یعنی آرژانتین و برزیل را شکست می‌دهند، معافیت‌های مالیاتی در نظر می‌گیرد. اروگوئه برای شرکت‌های آمریکایی که ارائه دهنده خدمات هستند هم بازار ایده‌آلی است چراکه همانند ایالات متحده آمریکا در منطقه زمانی مشابهی قرار دارد و برنامه نویسان آنها بسیار حرفه‌ای هستند.

سوئیسِ آمریکا

اروگوئه دارای بالاترین سطح سوادآموزی در آمریکای جنوبی است و بیشتر مردم این کشور، قابلیت تعامل و گفت‌وگو به زبان انگلیسی را دارند. اروگوئه به دلیل کم بودن میزان جرم، محیط کاری شفاف و کیفیت بالای زندگی خود را به عنوان یک بازار امن و مطمئن معرفی می‌کند. با این اوصاف این کشور دارای بسیاری از منابع قوی و بالقوه برای توسعه نرم افزار است.

ناگفته نماند به رغم داشتن سطوح پایین سرمایه گذاری در بخش تلفن ثابت در این کشور، آن‌ها یکی از بالاترین سطوح دسترسی به تلفن ثابت در آمریکای جنوبی را دارند و به دیجیتال سازی 100 درصد خطوط ثابت دست پیدا کرده‌اند. گرچه بخش مخابراتی این کشور تا سال‌ها در انحصار دولت بوده اما مقررات مربوط به آزادسازی و اجازه ورود بیشتر شرکت‌ها به بخش تلفن همراه صورت گرفته است.

مجموعه گزارش‌های شماره ویژه جام‌جهانی ماهنامه عصر تراکنش با حمایت مجموعه‌ای از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت تولید و منتشر شده است. فهرست این شرکت‌ها به ترتیب حروف الفبا در ادامه آمده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.