راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامسونگ پلتفرم مالی مبتنی بر بلاکچین عرضه می‌کند

سامسونگ مانند دیگر بزرگان دنیای فناوری، در حال ورود به حوزهٔ بلاک‌چین است. پلتفرم این شرکت از بلاکچین برای حفظ امنیت هویت‌های دیجیتال استفاده می‌کند.

به گزارش زومیت، سامسونگ SDS یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ سامسونگ است که درزمینهٔ خدمات فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. این شرکت به‌زودی از یک پلتفرم خدمات مالی رونمایی می‌کند که از هوش مصنوعی و فناوری بلاکچین در توسعهٔ آن استفاده‌شده است.

پلتفرم غول کره‌ای بانام Nexfinance عرضه خواهد شد و خدماتی همچون مدیریت هویت دیجیتال، خدمات مالی و پرداخت‌های خودکار بیمه‌ای ارائه خواهد داد. خدمات این پلتفرم از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، اس‌دی‌اس اعلام کرده است که این سرویس‌ها از فناوری بلاکچین برای حفظ امنیت انتقال اطلاعات شخصی در سرویس هویت دیجیتال بهره خواهند برد.

این پلتفرم مالی متن‌باز خواهد بود و کاربران می‌توانند خدمات سوم شخص را نیز به آن اضافه کنند. یکی از مدیران اس‌دی‌اس در کنفرانس خبری که به همین منظور در سئول برگزار شد در مورد این پلتفرم گفت: «Nexfinance پلتفرمی است که امکان به‌کارگیری فناوری‌های جدید IT را به مؤسسات مالی می‌دهد تا به‌خوبی خود را با فضای در حال تغییر دنیای فناوری مالی تطبیق دهند. ما بالاترین سطوح امنیت را با به‌کارگیری فناوری‌های پیشگیری از جعل اسناد و کلاه‌برداری فراهم می‌کنیم. این فناوری‌ها بااتصال به سرویس‌های تأیید هویت بر اساس سیستم بلاکچین عرضه خواهند شد.»

این اولین باری نیست که اس‌دی‌اس از بلاکچین در خدمات خود استفاده می‌کند. این شرکت پیش‌ازاین فناوری بلاکچین را برای زیرمجموعهٔ کارت‌های اعتباری سامسونگ پیاده‌سازی کرده است. علاوه بر آن‌یکی از پروژه‌های اس‌دی‌اس برای فرمانداری سئول نیز بر اساس همین فناوری پیاده‌سازی شده است.

شرکت SDS سال گذشته از پلتفرم B2B خود بانام Nexledger بر اساس فناوری بلاکچین رونمایی کرد که تأیید هویت دیجیتال بخشی از خدمات آن بود. از آن زمان تاکنون رقابت در این صنعت بسیار افزایش‌یافته است. به‌عنوان‌مثال، مایکروسافت در ماه فوریهٔ سال جاری از طرح خود برای پیاده‌سازی بلاکچین در سرویس‌های تأیید هویت دیجیتال سخن گفت.

بنیاد ID2020 سازمان ملل متحد که با همکاری شرکت‌های مایکروسافت، آی‌بی‌ام و Accenture فعالیت می‌کند نیز در حال استفاده از این فناوری برای حل مشکلات حریم خصوصی و امنیت مرتبط با مدیریت هویت‌های دیجیتال است. البته علاوه بر غول‌های فناوری، استارت‌آپ‌های متعددی درزمینهٔ بلاکچین با این بنیاد همکاری می‌کنند.

به‌هرحال افزایش رقابت در این صنعت، انتظار برای دیدن نتایج فعالیت‌های این شرکت‌ها را جذاب‌تر کرده است. نکتهٔ جالب اینکه فقط زیرمجموعهٔ سامسونگ به فناوری بلاکچین علاقه‌مند نیست؛ بلکه خود شرکت نیز در ابتدای سال جاری اخباری در مورد ساخت سخت‌افزارهای ماینینگ ارزهای رمزنگاری‌شده منتشر کرد.

2 دیدگاه
  1. مرضیه جلالی ابیانه می‌گوید

    با سلام و درود به دست اندرکاران سایت وزین راه پرداخت، بنظر می رسد ترجمه لغت MINING به معدن کاوی در خط آخر خبر، نیازمند بازبینی است.

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام
      ممنون
      اصلاح شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.