راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استونی برنامه‌ای برای معرفی ارزهای رمزنگاری‌شده ملی ندارد / استونی همچنان از یورو به‌عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کند

سخنگوی دولت استونی با رد شایعاتی مبنی بر تلاش این کشور برای معرفی ارزهای رمزنگاری‌شده ملی گفت: «این کشور از یورو به‌عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کند.»

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت این کشور حوزه دریای بالتیک اعلام کرد استونی هیچ‌گاه به دنبال معرفی ارزهای رمزنگاری‌شده نبوده است اما در خصوص امکاناتی که تکنولوژی بلاک‌چین در اختیار حوزه مالی می‌گذارد مشتاق است که یکی از آن‌ها استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده در برنامه موسوم به شهروند الکترونیک این کشور است که هم برای شهروندان و هم اتباع خارجی ساکن در این کشور امکان داشتن هویت دیجیتالی را فراهم می‌کند.

سال گذشته کسپر کوریوس مدیر برنامه شهروند الکترونیک اعلام کرده بود به دولت پیشنهاد معرفی ارزهای رمزنگاری‌شده این کشور با نام «است کوین» را ارائه کرده است.

استونی به‌عنوان اولین کشور از جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی در سال ۲۰۱۰ به منطقه یورو پیوست. گزارش‌های اولیه از علاقه استونی به ارزهای رمزنگاری‌شده، واکنش ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی استونی را در پی داشت تا جایی که اعلام کرد هیچ‌کدام از کشورهای عضو منطقه یورو حق معرفی ارزهای رمزنگاری‌شده خود را ندارند.

ترین اوپی مشاور مطبوعاتی دولت استونی نیز در همین رابطه گزارش خبرگزاری بلومبرگ مبنی بر برنامه این کشور برای معرفی ارزهای رمزنگاری‌شده را رد و اعلام کرد چنین برنامه‌ای هیچ‌گاه وجود نداشته است.

او افزود: «ما قویاً معتقد به توانایی تکنولوژی بلاک‌چین به‌عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی هستیم و متوجه شده‌ایم بسیاری از مؤسسات خصوصی و دولتی در سراسر جهان در حال بررسی فرصت‌های این تکنولوژی هستند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.