راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شیوه غیرمعمول راجر ور برای تبلیغ بیت‌کوین کش: رشوه‌دهی عمومی!

ممکن است یونیسف از ارزهای رمزنگاری‌شده برای جمع‌آوری کمک به کودکان در بنگلادش استفاده کند ولی راجر ور (Roger Ver) – یکی از اولین سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای رمزنگاری شده- کاربرد بهتری برای آن‌ها پیدا کرده است! او از دنبال‌کنندگان توییترش خواسته تا برای یکی از مسئولان بورس هنگ کنگ بیت‌کوین کش (BTC) ارسال کنند تا او ارزهای رمزنگاری‌شده را به ۹ میلیون طرفدار خود روی وب معرفی و تبلیغ کند.

راجر ور هنگام ملاقات با شوسونگ، اقتصاددان مطرح چین، در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ، تصویری از خودشان را به همراه آدرس دریافت بیت‌کوین کش (BCH) توییت کرد:

من در حال تشریح بیت کوین کش به شوسونگ، اقتصاددان مطرح بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ هستم. با ارسال بیت‌کوین کش به آدرس زیر، جذابیت آن را به او ثابت کنید تا بتواند برای ۹میلیون دنبال‌کننده ویبو (Weibo) خود تبلیغش کند: https://t.co/TgDuYVMF0k

توییت راجر ور و شوسونگ با
توییت راجر ور و شوسونگ با

به نظرمی‌رسد که آدرس بیت کوین کش دقیقاً به هدف نشان دادن این منظور ساخته‌شده است چون تا قبل امروز این آدرس خالی بوده است. البته برای دنبال کنندگان توییتر راجر، موضوع به نظر چندان جذاب نبود. 0.206 بیت کوین کش (حدوداً 250 دلار) طی 40 تراکنش از زمان توییت واریز شده است. حتی چندین کاربر توییتر مخالفت خود را درباره رشوه‌ دادن به یک شخصیت رسمی اعلام کردند.

ارزشی ندارد که افراد دید در عرصه ارزهای رمزنگاری‌شده، برای ارزیابی عملکردشان، درخواست تراکنش‌های هم‌زمان به‌حساب خود را نمی‌کنند. به دلیل اعتبار ور، این پست یک تقاضای کلاه‌برداری اتروم رایج در توییتر محسوب نشد.

راجر ور از زمان تأسیس ارز بیت‌کوین کش، از حامیان اصلی آن بوده و اغلب به‌صورت ناعادلانه از نفوذ خود در صنعت، برای ارتقای این ارز رمزنگاری‌شده استفاده کرده است. اخیراً مشخص‌شده است که سایت Bitcoin.com با مدیریت راجر ور، کاربران را با معرفی بیت‌کوین کش به‌جای بیت کوین و بیت‌کوین واقعی به‌عنوان هسته بیتکوین، گمراه می‌کرد. در ماه اخیر اشکال سایت برطرف شد.

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم اشاره‌کرده است که هیچ دلیلی برای بودن هم‌زمان بیت‌کوین (BTC) و بیتکوین کش (BCH) وجود ندارد و می‌بایست از تبلیغات گمراه‌کننده بیت کوین کش جلوگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.