راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایران کیش 45 تومان سود، به ازای هر سهم تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کارت اعتباری ایران کیش با حضور سهامداران برگزار شد. در ابتدای این نشست صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت، به توضیح خدمات، راهکارها، محصولات، چالش‌ها و برنامه‌های اصلی شرکت پرداخت. در ادامه صورت‌های مالی به تصویب رسید و تقسیم سود سهام مشخص شد. در پایان جلسه فرامزی به پرسش‌های سهامدارن پاسخ داد.

طبق گزارش مجمع درآمد عملیاتی و سود خالص شرکت کارت اعتباری ایران کیش نسبت به سال قبل به ترتیب 27 و 26 درصد رشد داشته است. حاشیه سود ناخالص و حاشیه سود خالص نیز به ترتیب 45 و 30 درصد اعلام شد و سود خالص عملکرد سال 96 نسبت به بودجه اولیه مصوب با 34 درصد رشد از 795.725 میلیون ریال به 1.067.161 میلیون ریال رسیده است.

جمع دارایی های جاری شرکت  نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد و بدهی جاری در همین دوره  11 درصد کاهش داشته است. نسبت جاری و آنی رکیش در سال 96 به ترتیب عدد 1.06 و 0.99 است.

صادق فرامرزی مدیر عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش در آغاز مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام این شرکت درباره سهامدارن این شرکت گفت: «شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان، شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی، بانک تجارت، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی از سهامداران این شرکت هستند.»

او در ادامه ارائه خدمات تعمیر و نگهداری پایانه‌های فروش، ارائه خدمات از طریق درگاه‌های اینترنتی، ارائه خدمات نوین پرداخت و بازاریابی، نصب و پشتیبانی از پایانه های فروشگاهی را از فعالیت‌های محوری شرکت توصیف کرد.

رشد و رتبه های سال 96

فرامرزی درباره عملکرد شرکت کارت اعتباری ایران کیش تا پایان سال 96 گفت: «این شرکت با دارا بودن 14.9 درصد از تعداد کل پایانه‌های کشور رتبه یک را از میان 12 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت دارا است. سهم تعداد تراکنش‌های پایانه‌های فروش این شرکت 9.4 درصد از تعداد کل تراکنش‌های پایانه‌های فروش است که رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. این شرکت با دارا بودن 14 درصد از مبلغ تراکنش پایانه‌های فروش توانسته است رتبه دوم را به دست آورد.»

مدیر عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش درباره رشد نصب پایانه‌های فروش، تعداد و مبلغ تراکنش‌ها گفت: «تعداد پایانه‌های نصب شده این شرکت تا پایان سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است. این رشد برای تعداد کل تراکنش‌ها 41 درصد، سرانه تعداد کل تراکنش‌های پایانه‌های فروش 14 درصد و مبلغ تراکنش‌ها 20 درصد بوده است.»

او درباره تجهیز جایگاه‌های سوخت CNG به کیوسک‌های پرداخت این شرکت گفت: «ایران کیش در سال گذشته 9 جایگاه سوخت را به کیوسک‌های پرداخت مجهز کرده است و در نظر دارد در آینده این تعداد را افزایش دهد.»

خدمات موبایلی

فرامزی درباره اهمیت ارائه خدمات موبایلی در کشور و توسعه و همه‌گیر شدن استفاده از موبایل در سطح جامعه گفت: «سامانه موبایلی پات از خدمات پرداخت موبایلی این شرکت است که طراحی و راه‌اندازی شده است. این اپلیکیشن امکان پرداخت قبض، خرید شارژ، کارت به کارت، نیکوکاری، امکان پرداخت ویژه برای روشندلان و … را داراست.»

او درباره اجرای پروژه‌های دیگر این شرکت گفت: «آسان خرید یکی دیگر از پروژه‌های این شرکت است که با همکاری بانک تجارت خدمت جدیدی در حوزه خدمات بانکی محسوب می‌شود.»

فرامرزی کارت‌های الکترونیکی، پرداخت درون‌برنامه‌ای، درگاه‌های اینترنتی IPG، پایانه‌های فروش مجهز به NFC، اکوسیستم پات، پات زندگی،‌ هم پات، سولارپات، پی‌پات و پات‌سی را به عنوان دیگر خدمات این شرکت نام برد.

حسابرسی و میزان سود

در ادامه حسابرس حاضر در مجمع، تمام جنبه‌های مالی این شرکت در سال مالی ۹۶ را مطلوب ارزیابی کرد و با رأی سهامداران صورت‌های مالی به تصویب رسید.

شرکت حسابرسی هشیار بهمند به عنوان حسابرس اصلی و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شد.

شرکت کارت اعتباری ایران کیش در گزارش حسابرسی مجمع هفتم خردادماه حدود 85 درصد از 53 تومان سود هر سهم شناسایی شده را به ارزش 45 تومان بین سهامداران تقسیم کرد. بعد از پایان جلسه سهامداران سؤالات خود را مطرح کردند و فرامزی و محمدی، رئیس مجمع به سؤالات پاسخ دادند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.