راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تقسیم سود ۵۹ تومانی آپ برای هر سهم

مجمع عمومی و فوق‌العاده سالیانه شرکت آسان پرداخت پرشین امروز ششم خرداد ماه در مرکز بین‌المللی همایش‌های رازی با حضور سهامداران، برگزار شد. تصمیم‌گیری در مورد تقسیم سود 590 ریالی برای هر سهم در دستور کار مجمع عادی سالانه شرکت آسان پرداخت پرشین قرار گرفت و به تصویب مجمع رسید. روزنامه اطلاعات، به عنوان روزنامه این شرکت انتخاب شد و پاداش هیات مدیره با 20 درصد افزایش، ماهی دو ملیون تومان در نظر گرفته شد.

در ابتدای این نشست، اپلیکیشن آپ و خدمات این شرکت معرفی شد. طبق این گزارش، اپلیکیشن آپ، با بیش از 20 میلیون دانلود، تنوع خدمات پرداخت بر بستر پرداخت موبایلی ایجاد کرده است. دسترسی به خدمات متنوع و افزایش سرعت پرداخت، انجام پرداخت بدون کارت، امکان پرداخت آسان قبض‌های خدماتی، عضویت در باشگاه مشتریان، امکان مشاهده و پیگیری گزارش‌های تراکنش‌ها، کسب امتیاز با انجام هر تراکنش و امکان خرید شارژ از طریق امتیازهای جمع‌آوری شده در کیف پول، از جمله خدمات این اپلیکیشن است.

 

توسعه خدمات آپ

توسعه خدمات جدید اپلیکیشن آپ در سال 1396 عبارت است از راه‌اندازی سرویس موجودی، انتقال وجه کارت به کارت از مبدأ 26 بانک، اضافه شدن امکان پرداخت قبض تلفن ثابت با وارد کردن شماره، راه‌اندازی سرویس ویژه سهامداران آپ، افزوده شدن سرویس امکان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت، ارائه سرویس خدمات خودرو با بیش از 100 هزار ثبت پلاک خودرو، ارائه سرویس به قوه قضائیه و دفاتر ثبت اسناد و املاک بر روی اپلیکیشن.

در ادامه این نشست، به سهم بازار آپ در تعداد تراکنش‌های موبایلی اشاره شد. بر این اساس، تعداد تراکنش‌ها در فروردین 96، معادل 43 میلیون تومان بوده است که این رقم در فروردین 97 به 65 میلیون تومان رسیده است. مبلغ تراکنش‌ها در فروردین 96 رقم 2.740 میلیارد تومان بوده است که این میزان در فروردین ماه 97 به 5.250 ملیارد تومان رسیده است. سهم بازار از تعداد تراکنش‌ها نیز در فروردین ماه 96؛ 39.6 درصد بوده است که این رقم در فروردین 97 به 39.2 درصد رسیده است. فاصله با رتبه دوم بازار در این اپلیکیشن در فروردین ماه سال گذشته، هشت درصد بوده است که این رقم در فروردین ماه امسال به 13.5 درصد رسیده است. سهم بازار از مبلغ تراکنش‌ها 42.4 درصد در فروردین ماه سال گذشته بوده است که این میزان در فروردین 1397 به 43.8 درصد رسیده است. فاصله با رتبه دوم بازار در فروردین ماه 1396 معادل 16 درصد بوده است که در فروردین ماه 1397 این رقم به 21.5 درصد رسیده است.

همچنین درباره تعداد دستگاه‌های کارتخوان این شرکت گزارشی ارائه شد که بر مبنای آن، سال گذشته دستگاه‌های کارتخوان افزایش 131.800 داشته‌اند. همچنین این شرکت، به 631.300 کارتخوان فروش در سال 1396 دست یافته است. تعداد تراکنش‌ها در فروردین ماه 96 معادل 124 میلیون تومان بوده است که این میزان در فروردین ماه 97 به 178 میلیون تومان رسیده است. مبلغ تراکنش‌ها 7400 میلیارد تومان بوده است که این میزان در فروردین 97 به 9900 میلیارد تومان رسیده است. در فروردین 96، سهم بازار از تعداد تراکنش‌ها 12.64 درصد بوده است که این میزان در سال 97 به 13.88 درصد رسیده است. سهم بازار از مبلغ تراکنش‌ها در فروردین سال 96؛ 8.09 درصد بوده است و در سال جاری این عدد به 9.35 درصد رسیده است.

همچنین درمورد درگاه پرداخت اینترنتی IPG این شرکت باید گفت؛ پرداخت اینترنتی با رشد دو پله‌ای و سهم بازار با افزایش 5.5 درصدی همراه بوده وبه این ترتیب این شرکت در رتبه سوم کشور قرار گرفته است. 18.29 درصد سهم آپ از تراکنش‌های IPG کشور است، ذخیره سازی شماره کارت و تاریخ انقضا نیز جهت تسهیل و تسریع پرداخت‌های بعدی صورت گرفته است.

برگزاری جشنواره‌ها از سوی آپ نیز دیگر موضوع مورد بررسی بود. برگزاری اولین جشنواره میلیاردی آپ، برگزاری جشنواره پذیرندگان 96، جشنواره‌های متنوع متناسبتی و فصلی ویژه کاربران اپلیکیشن، USSD و شبکه‌های اجتماعی از جمله این موارد است.

در بخش ارتباطات و روابط عمومی نیز به حضور در نمایشگاه‌های الکامپ، کتاب تهران، همایش نظام‌های پرداخت، نمایشگاه تراکنش ایران، نمایشگاه کار، تجلیل از قهرمانان دو و میدانی، حمایت از رویدادهای استانی، گسترش ارتباطات رسانه‌ای و انتشار بیش از 75 خبر در سال 96 اشاره شد.

 

مسئولیت‌های اجتماعی آپ

در زمینه مسئولیت اجتماعی نیز جمع‌آوری کمک 2.5 میلیارد تومانی کاربران آپ به حساب جمعیت هلال احمر ایران جهت حمایت از زلزله‌زدگان غرب کشور و راه‌اندازی کمپین همخانه و 200 ستاره جهت کمک به زلزله‌زدگان، کاشت و نگهداری بیش از 1500 اصله نهال درخت در کشور و راه‌اندازی کمپین ما به درختان نیازمندیم، حمایت از مسابقات دوی قهرمانی داخل سالن آسیا، حمایت انحصاری از لیگ ستارگان بورس، حمایت از مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر، همراهی با برخی از مؤسسات خیریه از جمله انجمن ام‌اس ایران، سازمان زندان‌ها، محک، دهش‌پور و مهرآفرین و … از جمله فعالیت‌های انجام گرفته بوده است.

همچنین با هدف معرفی خدمات و افزایش تعامل با بینندگان، آپ در برنامه‌های تلویزیونی ماه عسل، نود، آقای گزارشگر، جادوی صدا، والیبال لیگ جهانی، کودک شو، یه چیزایی هست باید بدونی، فوتبال 120، فوتبال داخلی و خارجی و … حضور تبلیغاتی داشته است. همچنین می‌توان به آثار فرهنگی و هنری مانند شهرزادف اولیورتوئیست، بدون تاریخ بدون امضا، عرق سرد، مصادره و … اشاره کرد.

 

تقسیم سود 590 ریالی برای هر سهم

حامد منصوری، مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین در مجمع عادی سالانه آپ به بررسی و تشریح عملکرد شرکت، در سال مالی 96 و مهمترین برنامه‌های آسان پرداخت پرشین برای سال جاری پرداخت. همچنین در مجمع عادی سالانه شرکت آسان پرداخت پرشین، حسابرس، بازرس قانونی و حسابرس مستقل در خصوص صورت‌های مالی منتهی به تاریخ 29 اسفند ماه سال 1396 گزارش خود را ارائه کردند. علاوه بر این تصمیم‌گیری در مورد تقسیم سود 590 ریالی برای هر سهم در دستور کار مجمع عادی سالانه شرکت آسان پرداخت پرشین قرار گرفت و به تصویب مجمع رسید. روزنامه اطلاعات، به عنوان روزنامه این شرکت انتخاب شد و پاداش هیات مدیره با 20 درصد افزایش، ماهی دو ملیون تومان در نظر گرفته شد.

2 دیدگاه
  1. مجید نجاتیان می‌گوید

    سلام نمیدانم اینجا میتوانم در خواست یاریکمک کنم بهر میگویم شاید یکی کمر همت بست کمکم کند خلاصه مطلب این است،که،من چهار ماه اسنپ کار میکردم آژانس. راه کردم 20 روز قبل سال 97 بعلت ناآگاه بیخبر از قوانین اسنپ. من غیر فعال کردند لطفا گاری کنید بعالم کنند ممنونم

  2. سج می‌گوید

    سلام خرید سهام از طریق اپلیکیشن کی باز میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.