راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دولت الکترونیک ایران از میان ۱۹۰ کشور رتبه ۱۰۰ را گرفت

عضو کنفدراسیون بین المللی دولت الکترونیک گفت: ایران در دولت الکترونیکی در سال ۲۰۱۲ از میان ۱۹۰ کشور دنیا رتبه ۱۰۰ را از آن خود کرد.

احسان قدیری کار‌شناس ارشد تجارت الکترونیکی و مدیر عامل شهر الکترونیک پارس گفت: رتبه ایران در گزارش دولت الکترونیک سازمان ملل از میان ۱۹۰ کشور دنیا ۱۰۰ شد.

در گزارش قبلی رتبه ایران در سال ۲۰۱۰، ۱۰۲ بود، این در حالی است که بسیاری از کشور‌های در حال توسعه و کشور‌های منطقه رشد خوبی را در دولت الکترونیکی داشته‌اند به عنوان نمونه رتبه کشور قزاقستان از ۸۱ در سال ۲۰۰۸ به ۴۶ در سال ۲۰۱۰ و ۳۸ در سال ۲۰۱۲ ارتقا یافته است.

بر اساس‌ این گزارش، در میان ۵۰ کشور اول نام بسیاری از کشور‌های منطقه و کشور‌های در حال توسعه دیده می‌شود که از جمله می‌توان به رتبه کشورهای امارات ۲۸، بحرین ۳۶، قزاقستان ۳۸، شیلی ۳۹، مالزی ۴۰، عربستان ۴۱، کلمبیا ۴۳ و قطر ۴۸ اشاره کرد.

در گزارشات دولت الکترونیک سازمان ملل ایران در میان کشور‌های جنوب آسیا دسته بندی و بررسی می‌شود که در این گروه مالدیو با رتبه ۹۵ قبل از ایران و سریلانکا با رتبه ۱۱۵ بعد از ایران قرار دارند.

در گزارش دولت الکترونیکی سال ۲۰۱۲ کشور‌های کره جنوبی، هلند، بریتانیا، دانمارک و آمریکا به ترتیب رتبه اول تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: ایلنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.