راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان انجام پرداخت غیرتماسی به هنرمندان خیابانی در بریتانیا

باتوجه به اینکه افراد پول نقد کمتری همراهشان دارند، یک دانشجوی بریتانیایی سیستم جدیدی توسعه داد که با کمک آن افرادی که اجراهای خیابانی دارند هم می‌توانند از مزایای پرداخت غیرتماسی برخوردار شوند.

این سیستم که تیپ‌تپ (Tiptap) نام دارد توسط اما مک‌براید دانشجوی دانشگاه برونل لندن در دو بخش ارائه شده است؛ بخش اول یک شامل یک استند با قابلیت پرداخت غیرتماسی است که فرد اجراکننده می‌تواند تلفن همراه هوشمندش را داخل آن کند و بخش دیگر، اپلیکیشنی است که روی آن گوشی نصب شده است و به تماشاچیان این امکان را می‌دهد تا مقدار مبلغی که مدنظرشان است را روی آن اپلیکیشن وارد کنند.

البته مک‌براید اولیت کسی نیست که به اثرات یک جامعه بدون پول نقد توجه کرده است؛ شرکت ING هم قبلا  جعبه‌های خیریه غیرتماسی را برای خیریه حیوانات Blue Cross راه‌اندازی کرده بودو این خیریه هم سگ‌هایش را با روپوش‌های مجهز به ترمینال‌های غیرتماسی می‌پوشاند و به این ترتیب بریتانیایی‌ها می‌توانستند هر مبلغی که می‌خواستند از طریق روپوش آن سگ پرداخت کنند.

اپلیکیشن مک‌براید می‌تواند بازخورد درآمدها و هزینه‌های روزانه را هم به فرد ارائه دهد و برای مدیریت نمایش، ردیابی صف‌های احتمالی در مکان‌های شلوغ و به اشتراک‌گذاری محتوای تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد.

برای جلب اعتماد مشتریان به سیستم تیپ‍تپ نیز، اجراکنندگان بایستی برای استفاده از آن، حساب کاربری خودشان را تایید کنند. برای استفاده از این سرویس هم اجراکنندگان خیابانی باید یک هزینه اولیه به همراه 5 درصد از پولی که به دست می‌آورند را پرداخت کنند.

البته سیستم تیپ‌تپ هنوز در مرحله توسعه است اما مک‌براید امیدوار است تا بتواند ایده خودش را تجاری‌سازی کند و می‌گوید که فیدبک‌ها نسبت به این سیستم مثبت بوده است.

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.