راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده آمریکن اکسپرس از زنجیره بلوک هایپرلجر برای بهبود برنامه پاداش خود

شرکت‌های کارت‌های اعتباری یک گام دیگر در استفاده از برنامه‌های جوایز خودشان برداشتند تا به این ترتیب بتوانند تاثیر بیشتری بر خرید مشتریان و حتی انتخاب رنگ محصولی که مد نظرشان است، داشته باشند.

آمریکن اکسپرس هم در حال اجرای برنامه‌ای است که به فروشندگان این امکان را می‌دهد تا به مشتریان در صورت خرید برخی اقلام خاص از فروشگاهشان جایزه دهند و این کار را با فروشگاه آنلاین Boxed آغاز کرده است.

آمریکن اکسپرس فعلا در مقیاس کوچک کارش را آغاز کرده است و مشتریان Boxed که محصولاتی از قبیل صابون داو، آجیل پلانترز، غلات چیریوز را خریداری کنند، پاداش می‌دهد.

البته آمریکن اکسپرس امیدوار است این برنامه را نزد تمامی فروشندگانش اجرا کند. مشتریان هم می‌توانند با افزایش تعداد راه‌های جذب امتیازشان، از این برنامه بهره‌مند شوند.

این برنامه امتیاز دیگری برای آمریکن اکسپرس محسوب می‌شود و دلیل دیگری است تا پذیرندگان تمایل بیشتری به پذیرش کارت‌های آمریکن اکسپرس داشته باشند؛ کارتی که پردازش آن برای فروشنده به نسبت گران‌تر است.

شرکت‌های کارت‌های اعتباری مدت‌ها است که به خاطر خرید از یک فروشنده خاص، جوایز خاصی پرداخت می‌کنند. به همین علت هم کارت‌های اعتباری می‌توانند جوایز اضافی یا کش‌بک روی بنزین، مسافرت‌ها، هتل‌ها و دیگر دسته‌بندی‌ها انجام دهند.

.

استفاده از فناوری زنجیره بلوک

اما هدف قرار اقلام شخصی روی قفسه فروشگاه‌ها، مانع سختی برای گذشتن بود. سیستم‌های موجودی فروشندگان در شرکت‌های مختلف متفاوت است. آمریکن اکسپرس هم می‌گوید که می‌تواند این مشکل را با استفاده از فناوری زنجیره بلوک هایپرلجر برطرف کند.

با استفاده از این فناوری، آمریکن اکسپرس و فروشندگان می‌توانند پیشنهادات مبتنی بر محصول ارائه دهند؛ درحالی که فروشندگان همچنان می‌توانند سیستم مدیریت موجودی خودشان را هم حفظ کند.

شرکت‌های کارت اعتباری می‌خواهند که اثربخشی و تاثیرگذاری خودشان روی مشتریان را حفظ و حتی بیشتر کنند. اوایل همین امسال بود که HSBC، برنامه‌ای را به‌صورت آزمایشی آغاز کرد و ایمیل‌های بازاریابی برای 75 هزار مشتری فرستاد و این کار را با استفاده از الگوریتم توسعه‌یافته شرکت ماریتس انجام داد.

بخشی از مشتریان مجموعه‌ای از جوایز کارت‌های اعتباری مبتنی بر هوش مصنوعی دریافت می‌کردند؛ ازجمله مسافرت، کالا، کارت هدیه یا کش‌بک، در حالی که برخی دیگر صرفا یک ایمیل بازاریابی استاندارد به دستشان می‌رسید.

در رابطه با آمریکن اکسپرس هم باید بگوییم که درست است این شرکت حق انتخاب ارتقای محصولات را بر عهده فروشندگان گذاشته است، اما برخی دسته‌بندی‌ها مانند تنباکو، مشروبات الکلی و سلاح گرم جزو محصولات ممنوعه به شمار می‌آیند.

منبع: apnews

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.