راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسن بوم، نگاهی نو برای افزایش رضایت مشتریان

اولین هکاتون بانکی ایران توسط شرکت توسن در آبان ماه 94 با حضور 24 تیم برگزار شد که با استقبال خوب توسعه‌دهندگان جوان برنامه‌های کاربردی و موبایلی روبرو شد. بنا بر اعلام برگزارکنندگان هکاتون بیش از 170 پیشنهاد به این دبیرخانه ارسال و 25 اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرد.

با توجه به رویکرد جدید و تازه‌ی روی آوردن به سمت استارتاپ‌های فناوری، استراتژی و رویکرد خوب و حساب‌شده‌ی معاونت فناوری رئیس‌جمهوری در خلق این ایده‌ها و حمایت دولت، شرکت توسن با برنامه‌ریزی دقیقی به این چالش قدم نهاد.

حرکت شرکتی مانند توسن در ورود به این مقوله را از جهاتی باید به فال نیک گرفت و به‌نوعی از تداوم این روند حمایت کرد. به نظر می‌رسد استراتژی این شرکت در جهت برگزاری این رویداد از چند جهت قابل‌بررسی و تأمل است.

1-     فراهم ساختن فضایی جهت استفاده توسعه‌دهندگان برنامه‌های نوآور و جوان

2-     برقراری ارتباط مجدد بین دانشگاه و صنعت – حلقه مفقود و فراموش‌شده

3-     نوآوری و ارائه محصولات به سرویس‌گیرندگان بانکی طرف قرارداد با توسن و جلب رضایت مشتریان

4-   توسعه و پیشبرد اهداف و استراتژی‌های فناوری بانکی و استفاده از پتانسیل بالقوه شرکت‌های کوچک و جوانان فعال دانشگاهی در داخل کشور برای نیل به اهداف والاتر؛ تسخیر بازارهای بین‌المللی

فارغ از اهداف و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، متولیان برگزاری چنین رویدادی به نظر می‌رسد در پیشبرد اهداف ذکر شده بالا و ارتباط این زنجیره و حرکت در جهت توسعه و کیفیت محصولات موفق بوده و استمرار آن نیز نوید روزهای پربارتر و جایگاهی بالاتر در میان شرکت‌های توسعه‌دهنده خدمات خواهد بود.

رضایت مشتریان طرف قرارداد شرکت نامبرده از بهره‌مند شدن رقابت‌های الکترونیکی و برآورده شدن نیاز و ضرورت‌های توسعه فضای کسب‌وکار الکترونیکی که مدنظر بانک‌های طرف قرارداد آن شرکت است، مهم‌ترین مقوله‌ای است که می‌تواند نگاه بانک‌ها را از چشم داشتن به بیرون از کشور حفظ نماید.

نوآوری در ارائه سرویس‌ها، محصولات، خدمات بانکداری الکترونیکی و کیفیت خدمات نیاز بنگاه‌های اقتصادی مثل بانک‌ها می‌تواند نقطه قوت این شرکت و پاسخگویی بهتر در راستای کیفیت محصولات و سرویس‌های بهتر به شرکت‌ها و بنگاه‌ها و بانک‌ها باشد.

با این روند توسن بوم با شرکت دیگر توسعه‌دهندگان خدمات الکترونیکی در طراحی محصولات و سرویس‌های جدید می‌تواند نقطه عطفی برای ارائه خدمات بهتر سرویس‌های فرانگین توسن محسوب شود.

سعید معتمدی؛ کارشناس موبایل و USSD – دايره موبايل، تلفن‌بانک و USSD بانک انصار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.