راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کیف پول دیجیتال ویزا، گامی اجتناب ناپذیر به سوی آینده پرداخت بدون کارت

Visa  بزرگترین شبکه پردازش کننده کارت های نقدی و اعتباری در جهان است. این شرکت در حال ساخت کیف پول دیجیتالی است که امکان پرداخت آنلاین از طریق تلفن را به جای سیستم سنتی فراهم می‌کند.

در روز چهارشنبه گذشته این شبکه اعلام کرد در حال همکاری با چند بانک بزرگ آمریکایی و بین‌اللملی است تا استفاده از این فناوری را گسترش دهد. شرکت‌ها و بانک‌های همکاری کننده شامل US Bancorp، شرکت خدمات مالی PNC، Regions Financial، BB&T Corp.، ،Totento Dominion TD bank و شاخه آمریکایی Barclays PLC هستند.

پرداخت موبایلی

این کیف پول دیجیتالی اطلاعات حساب کارت نقدی و اعتباری مشتریان را چه در visa card و چه کارت‌های دیگر، ذخیره می‌کند. آن طور که Visa می‌گوید مردم می‌توانند از این کیف چه در خرید آنلاین و چه در فروشگاه‌ها استفاده کنند.

البته این شبکه باید فروشندگان اینترنتی را وادار کند تا یک دکمه کلیک در وب سایت خود قرار دهند که مشتریان بالقوه بتوانند از کیف دیجیتالی ویزای خود برای پرداخت از طریق کلیک روی این دکمه به جای وارد کردن اطلاعات حساب خود با دست و در هر نوبت خرید آنلاین بهره بگیرند.

بانک‌ها، شرکت‌های موبایل، و شبکه هایی مانند ویزا همه تلاش‌شان را می‌کنند تا جای پایی برای خود در بازار کوچک اما با پتانسیل بالای آمریکا بیابند. Isis که یک شرکت پرداخت از طریق موبایل است و توسط سه شرکت از چهار شرکت بزرگ حمل و نقل آمریکایی اداره می‌شود، در چهارشنبه گذشته اعلام کرد اهداف آغازین خود را تغییر داده است و آمادگی دارد به دلیل آغازبه کار کیف موبایل‌دار، با شرکت‌های VISA  و  MasterCardهمکاری نماید.

مدیر محصولات بین المللیVisa ، جیم مک کارتی، در مصاحبه خود اعلام کرد پرداخت از طریق موبایل در آمریکا جهش سریعتری می‌یابد؛ چون مردم با استفاده از موبایل‌های هوشمند خود، راحت‌تر به شکل آنلاین خرید می‌کنند.

تا پائیز باید صبر کنیم

اما Visa و رقبایش همچون MasterCard، American Express Co. و Discover Financial Services در تلاشند تا راه‌هایی بیابند که مردم حتی در فروشگاه‌ها با موبایل خود خرید کنند. مک کارتی می‌گوید که Visa نتیجه تحقیق مستقلانه قبلی خود با بانک America Corp. و بانک‌های بزرگ دیگر آمریکا را به شکل تجاری درتابستان امسال در دسترس قرار خواهد داد.

Visa کیف دیجیتالی خود را در آمریکا و کانادا در پاییز 2011 به بازار معرفی خواهد کرد. مک کارتی در مورد پیش‌بینی درآمد حاصله صحبتی به میان نیاورد.

در بازار رو به اشباع کارت‌های نقدی و اعتباری در آمریکا و کانادا و مقررات سختگیرانه‌تر این بازار، این شرکت مستقر در سان فرانسیسکو به طور فزاینده‌ای به دنبال یافتن تکنولوژی‌های جدید برای رشد خود است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.