راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام گروه‌ها در دوره دوم سبد کالا می‌گیرند؟

با تصمیم جدید دولت، قرار است از روزهای آینده فاز دوم واگذاری بسته‌های حمایتی رایگان دولت به 3 گروه مشخص از کارگران و بازنشستگانی که دریافتی ماهیانه آنها بالای 500 هزارتومان است و همچنین کارکنان دستگاه‌های دولتی مشمول قانون کار آغاز شود. در این میان، مقامات وزارت کار می‌گویند تا پایان سال مشمولان این گروه‌ها سبد کالایی خود را دریافت خواهند کرد.

قرار است به زودی واگذاری سبد کالای حمایتی دولت به 3 گروه جدید آغاز می شود. در این مرحله، کارگران با حقوق بالای 500 هزارتومان، همه بازنشستگان تامین اجتماعی و کارکنان دستگاههای دولتی مشمول قانون کار سبد رایگان کالای دولتی را دریافت می کنند.

 هم اکنون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق تشکیل ستاد نظارت بر توزیع سبد کالا بررسی های دقیقی را در این زمینه انجام می دهد. همچنین قرار است به زودی از طریق هماهنگی های این ستاد، کار توزیع فازدوم سبد کالایی بین متقاضیان مشخص شود.

 .

نحوه توزیع سبد کالا

نحوه توزیع سبد کالا به این صورت است که براساس اطلاعات حساب یارانه ای سرپرست خانوار، کارت سرپرست شارژ شده و در فروشگاه های توزیع کالا دستگاه های کارتخوان لازم برای ایجاد تراکنش سبد کالا تعبیه شده است.

طرح ارائه سبد کالا تا زمانی که همه مشمولان دریافت کنند، ادامه دارد و فقط حساب یارانه ای سرپرست خانوار شارژ می شود و سایر افراد خانوار از مراجعه به مراکز توزیع خودداری کنند. در مواردی برخی حساب‌ها به مشکل خورده اند که هماهنگی با سازمان هدفمندی یارانه ها و بانک ها صورت گرفته است.

 .

راه اندازی مراکز سیار توزیع کالا

هم اکنون ستاد نظارت بر توزیع سبد کالایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت دو شیفت تشکیل جلسه می دهد و قرار است در مراکز جمعیتی و فروشگاه های شلوغ، توزیع به صورت سیار نیز در نظر گرفته شود. با برنامه ریزی جدید از فردا دوشنبه صف‌ها در مراکز توزیع سبد کالایی برچیده می شود.

برای حل مشکل واگذاری سبد کالای کارمندان نیز در وزارتخانه ها مراکز توزیع سیار راه اندازی شده است، همچنین در استان ها نیز ادارات کار موظف شده اند تا امکانات و فضای لازم را در اختیار شبکه توزیع قرار دهند.

.

سیستم بانکی همه جوره حمایت می‌کند

تعداد دستگاه های POS فروشگاهی به 4000 دستگاه افزایش یافته و سیستم بانکی نیز اعلام آمادگی کرده تا در صورت نیاز ظرف مدت 2 تا 4 ساعت دستگاه های POS جدید را ایجاد و فعال کند. مسئولان دولتی می‌گویند: در حال حاضر، کالا به میزان بیشتر از مشمولان دریافت سبد کالا تامین شده و کمبودی در این بخش وجود ندارد.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.