راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارمزد 120 تومانی برای اعلام موجودی از بسترهای پرداخت الکترونیک از 20 خرداد

سامان قطبی مدیر عامل شاپرک اعلام کرد از 20 خرداد ماه 1393 برای دریافت موجودی از طریق درگاه‌های مجازی و دستگاه‌های کارتخوان مبلغ 120.6 تومان به عنوان کارمزد از کاربر کسر خواهد شد.

قطبی یکی از دلایل این کار را کم کردن درخواست‌های غیر ضروری اعلام موجودی از طریق بسترهای پرداخت الکترونیک همچون دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های مجازی دانست. وی همچنین تاکید کرد این کارمزد فقط برای اعلام موجودی از طریق بسترهای پرداخت الکترونیک در نظر گرفته شده است و دریافت موجودی از طریق بسترهای الکترونیکی بانک‌ها، همچون اینترنت بانک همچنان کارمزد یا هزینه‌ای برای مشتریان بانک‌ها نخواهد داشت.

تا پیش از این، دریافت موجودی از دستگاه‌های خودپرداز به صورت شتابی 100 تومان برای کاربر هزینه داشت که پس از این نیز به همان صورت خواهد بود و دریافت موجودی شتابی با دستگاه‌های خودپرداز 100 تومان هزینه یا کارمزد خواهد داشت.

.

کارتخوان‌های بدون تراکنش جریمه می‌شوند

قطبی همچنین در خصوص تعدد دستگاه‌های کارتخوان در فروشگاه‌ها گفت: «با توجه به اینکه الان پس از یک سال یک منبع اطلاعاتی قابل اتکا در اختیار شاپرک قرار دارد، در حال تحلیل اطلاعات اصناف و کسب‌وکارهای مختلف در شهرهای مختلف هستیم تا با طراحی الگوهای دقیق، پایانه‎‌های بدون تراکنش را جریمه کنیم و این جریمه را شرکت‌های psp خواهند پرداخت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.