راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارت شهروندی بانک شهر چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

cirty-bank-card-way2pay-92-02-21

کارت شهروندی بانک شهر ترکیبی از کارت شتابی و کارت هوشمند مبتنی بر فن آوری City Pay است که با داشتن آن دیگر نیازی به حمل پول خرد نقد نیست، زیرا با کارت شهروندی ضمن بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در عرصه پرداخت الکترونیکی، امکان پرداخت خرد در سیستم‌های مختلف ازجمله فروشگاه‌ها، شبکه حمل‌ونقل (تاکسی، اتوبوس و مترو) و سایر حوزه‌های خدمات شهری را دارید.

کارت شهروندی، به عنوان بستری امن، سریع، قابل اطمینان و منعطف در راستاي ارائه خدمات نوين بانكی و به منظور رفاه عمومی شهروندان طراحي شده است.

 

ویژگی‌های فنی کارت شهروندی

صمدي مدير عامل شرکت توسعه نوآوري بانک شهر در مورد ويژگي‌هاي اين کارت گفته است: اين کارت داراي يک نوار مغناطيسي است که امکان پرداخت تماسي و غير‌تماسي را امکان‌پذير مي‌کند. در این راستا به کمک نوار مغناطیسی موجود در کنار تراشه می‎توان برای خریدهای شتابی و انتقال وجه در کل شبکه‌ی بانکی از این کارت استفاده کرد. اين کارت داراي کيف پول الکترونيک هوشمند است که بانک شهر برای حساب کوتاه‌مدت روز شمار آن سود 18درصد پرداخت می‌کند.

cirty-bank-card-way2pay-92-02-21a

مهمترین هدف کیف پول شهروندی ایجاد اطمینان خاطر برای مالکان و سرعت بخشیدن به فرآیندهای مالی خرد است که این نوع پرداخت‎ها بدون نیاز به اتصال به شبکه و وارد کردن رمز با سرعت بالا میسر می‎شود. بدین ترتیب می‎توان از این کیف پول همانند پول نقد در مراکز خرید، سامانه‎های حمل و نقل شهری و سایر مراکز استفاده کرد.

کیف پول الکترونیک جایگزینی برای پول نقد خرد

مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر با بیان اینکه این کارت برای افزایش رفاه شهروندان طراحی شده و تحولی در عرصه بانکداری کشور ایجاد خواهد کرد اظهار امیدواری کرد که این کارت بتواند نقش پول کاغذی یا مسکوک و حتی کارت‎های اعتباری و بدهی را در پرداخت‎های خرد روزانه‎ی شهروندان کمرنگ کند و ضمن صرفه جویی در سرمایه‎های ملی در ترغیب شهروندان به استفاده از پرداخت های الکترونیکی موثر واقع شود.

 

با این کارت چه می‌شود کرد؟

از طریق این کارت مي‌توان تمامی پرداخت‌های خُرد شهری اعم از هزينه مترو، تاکسی، اتوبوس، نانوایی، مطبوعات، بلیط سینما، خرید مایحتاج روزانه را بدون نیاز به پول نقد پرداخت نمود. این کارت ترکیب کارت شتابی و کارت هوشمند مبتنی برفنآوری City Pay است که با ایجاد امکانات مناسب، پرداخت‌های خُرد و روزمره شهروندان را تسهیل می‌نماید.

7 دیدگاه
  1. bahman می‌گوید

    آیا می توان بر فرض مثال این کارت شهروند را به جای کارت مترو استفاده کرد ؟ منظور بنده خرید کارت مترو نیست استفاده بجای کارت می باشد آیا امکان دارد؟

    1. عبدالله شاه قلی می‌گوید

      lمن هم همین سوال رادارم

  2. کوروش می‌گوید

    من یه سوال دارم این کارت مثل کارت هایه معمولیه و میتونه به عنوان کارت بیلیت مترو اوتوبوس و… استفاده بشه؟

  3. فرزانی می‌گوید

    سلام وقت بخیر، مادرم این کارت را دارد و یک آشنایی به طور اشتباه به این کارت 10 میلیون تومان واریز کرده ولی به هیچ عنوان امکان برداشت از هیچ فروشگاه و ارگانی نداریم لطفا و خواهشا راهنمایی بفرمایید.

    1. محمد می‌گوید

      سلام ، کارت خوان های بانک شهر امکان برداشت از این کارت را دارد.

    2. ناشناس می‌گوید

      سلام از طریق شعبه باید اقدام کنید نامه بززن برای واحد فناوری اطلاعات یا از طریق سامانه 8655 تیکت ثبت کنید. امکان برگشت پول هست اما فقط از طریق واحد مربوطه میشه و ضمنن شعبه روی کارت دستکاری نکنه

  4. نعمت فاضلی می‌گوید

    آیا با کارت بانکی شهر میشه کارت ب کارت ب تمامی کارت بانک انجام داد البته برای اتباه من شنیدم این کارت فقد واسه خرید کردن هستش بهاش نمیشه وجه کارت ب کارت کرد میشه توضیحات لازم بدید ممنون میشم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.