راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارت شهروندی بانک شهر در تبریز

مدتی است که در آگهی‌های تلویزیون و سطح شهر کارت جدیدی به مردم معرفی می‌شود با نام کارت شهروندی بانک شهر که قرار است برای پرداخت‌های روزانه و خرد شهری استفاده شود. کارت‌های شهروندی بانک شهر هم قابلیت‌های کارت‌های بانکی ازجمله برداشت وجه و خرید از خودپرداز را دارد که در این صورت به‌صورت آنلاین این کارها انجام می‌شود و هم به‌صورت آفلاین در خدمات شهری مثل اتوبوس کرایه پرداخت کنند.

این کارت‌ها که اسم سیتی‌پی را هم روی آن گذاشته‌اند به‌نوعی کارت کیف پول است که بانک شهر ارائه می‌کند و به طالبان این کارت هم یک مهلتی داده تا به‌صورت رایگان و با مراجعه به شعبه‌های بانک شهر بتوانند آن را بگیرند. اما کیف پول الکترونیکی محصولی است که قبلاً هم برخی بانک‌ها برای صدور آن اقدام کرده بودند و همین حالا هم در برخی شهرها کیف پول بانک‌هایی مثل تجارت و انصار فعال‌اند و شهروندان می‌توانند از کاربردهای آن استفاده کند.

یک نمونه این شهرها شیراز است که بانک انصار پیش‌ازاین در آن کارت شهروندی ارائه می‌داد و شهروندان این شهر برای پرداخت کرایه اتوبوس می‌توانستند از آن استفاده کنند اما بعد از آمدن بانک شهر به این پروژه کارت‌های بانک انصار از رده خارج شدند که این موضوع باعث انتقاد بسیاری از کارشناسان و مدیران این حوزه به عملکرد انحصارطلبانه بانک شهر در ارائه کارت‌های شهروندی شد.

حالا نوبت به تبریز رسیده که ورود کارت شهروندی شهر به آن صدای فعالان قبلی در حوزه پرداخت خرد تبریز را درآورده است و شنیده می‌شود در این خصوص در حال راه‌اندازی کمپینی برای اعلام مخالفت خود هستند.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.