راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا گوگل تنها رقیبش را آمازون می داند؟

اریک اشمیث رییس هیئت مدیره گوگل و مدیرعامل سابق این شرکت، آمازون را بزرگ‌ترین رقیب خود در زمینه ارائه خدمات جستجو می‌داند. وی اخیرا اظهار داشته که فعالیت‌های گسترده آمازون در زمینه ارائه خدمات تجارت الکترونیک آن را به رقیبی جدی برای گوگل مبدل کرده است.

وی که در جریان بازدید از شرکت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری Native Instruments در برلین آلمان با خبرنگاران مصاحبه می‌کرد، گفت: «بسیاری از مردم فکر می‌کنند رقیب اصلی ما بینگ مایکروسافت یا یاهو است. اما واقعیت این است که بزرگ‌ترین رقیب ما در عرصه جستجو آمازون است. مردم به آمازون به عنوان ارائه دهنده خدمات جستجو نمی‌نگرند، اما در عمل وقتی قصد خرید دارند اغلب به سراغ آمازون می‌روند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بر اساس داده‌های شرکت کام اسکور گوگل با ۲۳۳.۱ میلیون بازدید اختصاصی در ماه آگوست پربازدید‌ترین سایت بوده و آمازون با ۱۷۲ میلیون بازدید اختصاصی در رتبه ششم قرار داشته است.

گوگل این روز‌ها به شدت در تلاش برای ارائه خدمات جدید تجارت الکترونیک است و به همین منظور در حال راه‌اندازی سرویس تحویل کالا و خدمات در‌‌ همان روز درخواست در برخی نقاط آمریکاست. البته آمازون قبل از گوگل خدمات تحویل کالا با استفاده از پهباد راه‌اندازی کرده بود.

منبع: فارس / cnet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.