راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چاپ سوم کتاب مدیریت بانکداری الکترونیکی منتشر شد

کتاب مدیریت بانکداری الکترونیکی به همت مهندس فرنود حسنی، سهیلا سلطانی و فرشته ضرابیه منتشر شد. این کتاب که از سوی انتشارات سبزان عرضه شده دارای شش بخش است و تلاش کرده تا مخاطبانش را با مفاهیم بانکداری الکترونیک، مدیریت ریسک و امنیت در بانکداری الکترونیک، فناوری‌های الکترونیک، شیوه‌های پرداخت الکترونیک ومدیریت بازاریابی و مشتری مداری در بانکداری الکترونیک آشنا کند. کتاب بانکداری الکترونیکی با قیمت ۹۰۰۰ تومان در ۵۴۴ صفحه عرضه شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

.

در مقدمه کتاب می‌خوانیم:

«توسعه فناوری اطلاعات آثار و تبعات مثبتی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و جوامع بهره‌بردار از این فناوری‌ها گذاشته است. تجارت نوین نیازمند ابزار‌ها و زیر ساخت‌های مناسبی برای گسترش فرآیند‌های اقتصادی است. یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در مراودات تجاری، بانک‌ها هستند. بانک‌ها با برقراری ارتباطات تنگاتنگ و نزدیک با مردم نقشی کلیدی را در عرصه تجارت بازی می‌کنند و به همین دلیل همیشه در تلاش هستند تا برای پیشی گرفتن از رقیبان خدمات خود را در ابعاد کمی و کیفی گسترش دهند. ورود بانک‌ها به عرصه بزرگ فناوری اطلاعات این امکان را برای آن‌ها فراهم آورد تا جهش‌های چشمگیری برای ارایه و گسترش خدمات خود داشته باشند.»

«آن‌ها با استفاده از ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی هر روز شیوه‌های جدیدتری را به مشریان خود معرفی می‌کنند تا مشتری سریع‌تر و بهتر از گذشته خدمات مورد نیازش را دریافت کند. در واقع فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی به بانک‌ها در رسیدن به شعار همیشگی مشتری محوری کمک بزرگی کردند. اتوماسیون سامانه‌های بانکی در کنار آموزش مناسب کارکنان و مشریان به بانک‌ها این فرصت را داد که ضمن ارایه خدمات مطلوب‌تر، اعتماد مشتریان را به استفاده از سامانه‌های الکترونیکی بانکداری افزایش دهد.»

«جریان فناوری گرایانه در بانک‌ها حاکی از دغدغه، توجه و نگاه تازه‌ای در زمینه مسایل اقتصادی و تجاری و به تبع آن مسایل بانکی می‌باشد. نباید این مساله را از ذهن دور ساخت که تحولات معاصر جهانی به خصوص در عرصه اقتصاد حاصل همگرایی جریان‌ها و مسایل گوناگونی است و در این بین بانکداری نیز از تحولاتی همچون انقلاب اطلاعات، جریان سرمایه، تحولات فناوری و تحولات سازمانی بی‌تاثیر نبوده است. بانکداری الکترونیکی به عنوان یک مفهوم عام در توسعه دیجیتالی خدمات بانکداری به شمار می‌رود و به همین دلیل ممکن است در شناخت آن جزنگری‌ها و استنباط‌های شخصی تاثیر گذار باشد.»

«مفهوم بانکداری الکترونیکی و کارایی‌های آن، برای بسیاری از افراد هنوز به طور کامل شناخته شده نیست و به همین دلیل هم بهره‌برداری بهینه‌ای از سرمایه گذاری‌های انجام شده برای توسعه‌ آن صورت نمی‌گیرد.»

«از سوی دیگر چالش مدیریت همیشه بهره برداری از نظام‌ها و فناوری‌های نو را با مشکلات و مسایل مختلفی رو به رو ساخته است. رسیدن به رویکر جامع و کلان در مدیریت بنگاه‌های مالی می‌تواند زمینه ساز تحول و گرایش عمومی به کاربرد بانکداری الکترونیکی باشد. این کتاب سعی دارد نگاه جامعی به همه مسایل و چالش‌های حوزه بانکداری الکترونیکی داشته باشد و به عنوان منبعی کاربردی مورد استفاده مدیران بانک‌ها، روسای شعبه‌ها، کار‌شناسان بانکی، دانشجویان و همه علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بانکداری الکترونیکی قرار گیرد.»

منبع: بانک سامان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.