راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیش‌بینی یک بانکدار از پایان بانکداری / می‌توانیم به‌جای بانکداری، کار بهتری انجام دهیم

ناشر مستقل اروپایی زیرو / وان اکونومیک کتاب جدیدی را درباره‌ی پایان بانکداری منتشر کرد. این کتاب با نام «پایان بانکداری: پول، اعتبار و تحول دیجیتالی» توسط یک متخصص اقتصاد کلان و یک سرمایه‌گذار بانکی نوشته شده و به خاطر چشم‌انداز جدیدی که نسبت به بحران مالی سال 2008 – 2007 دارد بسیار مورد تحسین قرار گرفته است.

این کتاب تکرار مکررات گذشته درباره‌ی مشکلات موجود در سیستم مالی ما و ارائه راه‌حل‌های قدیمی نیست بلکه ایده‌ی جدیدی ارائه می‌دهد که نظام مالی ما را وارد عصر دیجیتال می‌کند. پیام اصلی کتاب این است: می‌توانیم به‌جای بانکداری، کار بهتری انجام دهیم.

کتاب پایان بانکداری فهم ما را درباره‌ی سیستم مالی تغییر می‌دهد. بری سیلوراشتاین در توصیف این کتاب گفته است که این کتاب یک کتاب تفکر برانگیز، بی‌پروا و آینده‌نگر است که باعث ایجاد «تغییر و تحولات گسترده می‌شود». ایزابلا کامینسکا به‌شدت از این کتاب حمایت می‌کند و مقاله طویلی را به تمجید از آن اختصاص داده است.

The-End-Banking-Book-Index-way2pay-93-11-23

کتاب پایان بانکداری بازتابی از تخصص نویسنده است. یکی از نویسندگان این کتاب در بخش سرمایه‌گذاری بانکی یکی از بانک‌های بزرگ جهانی فعال در زوریخ، لندن و نیویورک کار کرده است. (برای دوری از هرگونه مجادله با کارفرمایش، این کتاب با اسم مستعار جاناتان مک‌میلان منتشر شده است.) دیگر نویسنده‌ی این کتاب در دانشگاه مشغول به کار بوده و مدرک کارشناسی ارشد فلسفه‌ی اقتصاد را از دانشگاه کمبریج و دکترای اقتصادش را از مؤسسه فدرال فناوری سوئیس گرفته است.

به خاطر تجربه‌های عملی و عینی نویسندگانش، این کتاب خود را از دیگر کتاب‌های نوشته شده در زمینه بحران مالی سال‌های 2008 – 2007 متمایز کرده است. دلیل اولش این است که این کتاب درباره‌ی تمام اصول مشترک بین گونه‌های مختلف بانکداری از قرون‌وسطا تا به امروز سخن می‌گوید. دلیل دومش به خاطر ارائه یک حساب قابل‌دسترس به سیستم بانکداری سایه‌ای است. اما مهم‌ترین دلیل این است که این کتاب ریشه‌ی اصلی مشکلات بانکداری را مشخص می‌کند و راه‌حلی پیشنهاد می‌دهد که در برابر تمام اصلاحات پیشنهادی موجود مقابله می‌کند.

طبق گفته‌ی مدیر زیرو / وان اکونومیک، کتاب پایان بانکداری، کتابی بحث‌برانگیز خواهد شد. تمام استدلال‌های ارائه‌شده در این کتاب از مورد تایید منابع معتبر علمی و غیرقابل‌انکار است. به نظر متخصصان حوزه‌ی مالی، بهتر است که به این کتاب توجه جدی شود. علاوه بر این، دو نویسنده‌ی این کتاب موفق شده‌اند موضوعات کتاب را به شیوه‌ای جالب در نظر خوانندگان ارائه دهند. ما همگی هیجان‌زده‌ایم و امیدواریم که این دو نویسنده بتوانند زمینه‌ساز بحث‌هایی در زمینه اصلاحات اساسی حوزه‌ی مالی شوند.

زیرو / وان اکونومیک یک ناشر مستقل برای نویسندگانی است که ایده‌های غیرمعمول در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و مالی دارند و دفتر اصلی آن در سوئیس است.

منبع: ماه‌نامه پرداخت و بانکداری الکترونیک عصر ارتباط؛ شماره 16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.