راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پورسرپرست در نمایشگاه کارت و پرداخت دبی: جی‌اس‌اس گستره فعالیت‌هایش را افزایش می‌دهد

شرکت گرایش تازه کیش که با نام تجاری جی‌اس‌اس شناخته شده است یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه 2015 بود که حضور پررنگی در این رویداد داشت. جی‌اس‌اس جزء اولین شرکت‌هایی است که اقدام به فروش دستگاه‌های صدور آنی کارت در بازار ایران کرد و از آن زمان تاکنون توانسته است بازار بزرگی از داخل کشور را در زمینه تجهیزات بانکی به خود اختصاص دهد. در حاشیه نمایشگاه کارت و پرداخت 2015 چند دقیقه‌ای را مهمان محمد پورسرپرست، سرپرست فروش محصولات بانکی و پروژه‌های خاص این شرکت بودیم و از او درباره تاریخچه این شرکت، برنامه‌های فعلی و آتی آن در حوزه بانکی و پرداخت پرسیدیم.

شرکت جی‌اس‌اس در نمایشگاه امسال با هدف تداوم حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و بازارهای جهانی، رونمایی از محصولات جدید بانکی در حوزه پرداخت، معرفی و بازاریابی محصولات، ارائه خدمات و سرویس‌های جدید بانکی و مذاکره و تکریم از بازدیدکنندگان ایرانی حضور پیدا کرد. این شرکت دستگاه‌های صدور کارت جدید خود اعم از Ixla Core با قابلیت چاپ لیزری روی کارت و نیز Avansia با قابلیت چاپ غیرحرارتی را ارائه کرد و اقدام به رونمایی از دستگاه جدید کیوسک بانکی ATCR(Automatic Teller Cash Recycler) نمود.

Middl-eas-Duba-Index-way2pay-94-02-26x

شرکت جی‌اس‌اس در سال 1388 با معرفی دستگاه صدور آنی کارت Evolis فرانسه به بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری وارد بازار بانکی ایران و با همکاری بانک پارسیان موفق به اجرای پروژه صدور آنی کارت در شعبه شد. به گفته پورسرپرست، این پروژه تا جایی رشد کرده است که اکنون بیش از 80 درصد از بانک‌ها و مؤسسات مالی از این طرح بهره برده و این خود یکی از اولین نوآوری‌های جی‌اس‌اس بوده است.»

سرپرست فروش محصولات بانکی جی‌اس‌اس در ادامه گفت: «در سال گذشته و با الزام بانک مرکزی مبنی بر حذف فیزیکی انتقال لاشه چک توسط شعب و ارائه طرح سما و سپس قوت گرفتن طرح چکاوک، جی‌اس‌اس اقدام به توزیع و فروش دستگاه‌ Check Scanner برند Seac Banche ایتالیا در سطح بانک‌های کشور کرد و توانست بازار وسیعی را از آن خود کند. چک پرینتر، پد امضای دیجیتال، اسکن اثرانگشت و ذخیره روی کارت هوشمند، سورتر اسکناس و نیز Mailer از دیگر راه‌حل‌های کارآمد جی‌اس‌اس جهت معرفی به بازار بانکی کشور طی این سال‌ها بوده است.

در سه سال اخیر و با توجه به نیاز بازار بانکی، شرکت جی‌اس‌اس به حوزه پرداخت ورود پیدا کرده و اقدام به ارائه و فروش دستگاه‌های خودپرداز، کیوسک‌ بانکی با قابلیت صدور کارت هدیه و نیز قابلیت به‌روزرسانی دفترچه حساب بانکی، خودپردازهای غیر نقدی (Cashless ATM) و نیز VTM برند EDGE سنگاپور و خوددریافت برند CIMA ایتالیا کرده که بسیاری از بانک‌های کشور در حال بهره‌برداری از این دستگاه‌ها هستند.

خدمات قابل‌ارائه شرکت جی‌اس‌اس در حوزه شرکت‌های PSP، دستگاه‌های Mobile Pos، Pos و PDA Pos برند Lynx بوده که دارای قابلیت‌های بسیار متنوع بانکی هستند که انشا الله با اتمام تست‌های دستگاه Mobile pos در حدود یک ماه آینده، این دستگاه نیز در کنار سایر دستگاه‌ها آماده بهره‌برداری خواهد بود.»

پورسرپرست در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که برای اولین بار در ایران از خودپردازهای غیر نقدی این شرکت در بانک آینده و کیوسک بانکی با قابلیت صدور کارت هدیه این شرکت در باجه‌های شهرنت بانک شهر استفاده شده است.

Middl-eas-Duba-Index-way2pay-94-02-26t

پورسرپرست یکی از دیگر برنامه‌های شرکت جی‌اس‌اس را سرمایه‌گذاری در بخش خودپردازهای غیر نقد اعلام کرد و گفت: «جی‌اس‌اس علاوه بر فروش مستقیم این دستگاه‌ها به مشتریان، اقدام به تأسیس شرکت تجارت الکترونیک تدبیر کیش کرده است که به‌طور تخصصی و با سرمایه مشخص و با ارائه سامانه CANDO، تعداد 5 هزار از این دستگاه‌ها را در سطح کل کشور نقطه‌یابی، نصب و راه‌اندازی خواهد کرد و در همین راستا دست بانک‌ها و شرکت‌های علاقه‌مند جهت مشارکت در این طرح و منتفع شدن طرفین از کارمزدهای حاصل از تراکنش‌های بانکی را به‌شدت می‌فشارد.»

پورسرپرست فعالیت‌های شرکت جی‌اس‌اس را محدود به ایران نمی‌داند. او می‌گوید: «این شرکت در دبی، سنگاپور، بلژیک، قزاقستان و کانادا نیز دفتر فروش دارد و نگاه عمیق به بازارهای بین‌المللی یکی از استراتژی‌های شرکت است. استراتژی‌هایی که همیشه سعی شده به‌گونه‌ای باشد که در ایران اثر تحریم‎ها کم‌رنگ‌تر شده و در صورت رفع احتمالی آن‌ها با توجه به حضوری که در بانک‌های ایرانی پیدا کرده است به‌اندازه کافی معتبر و قابل‌رقابت باقی بماند.»

سرپرست فروش محصولات بانکی و پروژه‌های خاص شرکت جی‌اس‌اس در ادامه به فعالیت این شرکت در حوزه نرم‌افزاری اشاره کرد و فعالیت‌های شرکت اسوه ایران که زیرمجموعه شرکت جی‌اس‌اس را بیان کرد و گفت: «این شرکت به‌طور تخصصی به تولید Core Banking ایرانی با حضور کارشناسان ارشد و مدیران فنی و باتجربه در حوزه سیستم‌های بانکی طی سال‌های اخیر نموده است و حال محصول «سهبا» که مبتنی بر معماری سرویس گرا، مبتنی بر سکوی J2EE جهت پاسخگویی به حجم تراکنش‌های بالا و با انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری مناسب آماده ورود به بازار بانکی کشور است.»

پورسرپرست در پایان گفت: «جی‌اس‌اس نمایندگی فروش سوئیچ بانکی شرکت Bevertec کانادا در ایران را هم اخذ کرده است که دو نگاه کلی به این موضوع دارد. اول این‌که از این سوئیچ جهت ارائه پکیج سخت‌افزاری نرم‌افزاری محصولات خود و اتصال آن‌ها به سوئیچ‌های بالادستی نظیر سوئیچ‌های بانکی، شتاب و شاپرک استفاده کند و نگاه دیگر فروش این محصول به‌صورت جداگانه به بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت و به شکل یک محصول مستقل در مدهای صادرکنندگی، پذیرندگی، زیرخط و CLOSE LOOP است.

محمد امین جعفری؛خبرنگار راه پرداخت در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه ۲۰۱۵

+گزارش تصویری راه پرداخت از این رویداد را ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.