راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپلیکیشن جدید پرداخت موبایلی استارباکس

استارباکس به‌عنوان بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای جهان شناخته می‌شود، اما ابتکار استارباکس در پرداخت موبایلی هم توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب کند. سال 2011 استارباکس به‌صورت هوشمندانه و در راستای رشد با فناوری، پرداخت موبایلی را وارد کسب‌وکار خود کرد. محبوبیت استارباکس و اپلیکیشن پرداخت موبایلی آن موجب شد در مدت کمتر از سه ماه سه میلیون کاربر از این اپلیکیشن استفاده کنند. موفقیت استارباکس در این زمینه موجب شد به‌سرعت شروع به توسعه این امکان در دیگر نقاط جهان کنند، بنابراین در ماه می 2011 در انگلستان و در ماه نوامبر در کانادا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرد. استارباکس در کمتر از 11 ماه، یعنی در نوامبر 2011 به 26 میلیون تراکنش فروش موبایلی دست‌یافت و تا پایان 2012 بیش از 70 میلیون تراکنش داشت.

square-starbucks-payment-way2pay-91-11-15

شیوه کار این اپلیکیشن به این صورت است که مشتریان کارت‌های اعتباری خود را به اپلیکیشن موبایلی‌شان متصل می‌کنند و هر زمان که بخواهند از حساب داخل موبایل خود در شعب استارباکس استفاده می‌کنند. حساب‌های کارتی استارباکس حساب‌های اعتباری هستند. این کارت‌ها هم به‌صورت جداگانه و هم از طریق اپلیکیشن موبایلی می‌توانند برای پرداخت هزینه استفاده شوند اما اگر از طریق موبایل استفاده شوند مزایای بیشتری برای کاربر خواهد داشت. این کارت‌ها با مبالغ اعتباری 5 تا 500 دلاری قابل خریداری هستند و حتی می‌شود به مناسبت‌های مختلف این کارت‌ها را به دوستان و آشنایان هدیه داد.

کاربران اپلیکیشن استارباکس می‌توانند با موبایل‌های هوشمندشان از حساب کارتی استارباکس‌شان به حساب موبایلی استارباکس‌شان پول واریز کنند. همچنین می‌توانند نزدیک‌ترین فروشگاه استارباکس را به خود مکان‌یابی کنند، پول خریدهایشان از شعب، فروشگاه‌ها و دکه‌های استارباکس را با موبایل‌شان پرداخت کنند، حساب استارباکس‌شان را بررسی کنند یا از وضعیت امتیازات و جوایز خود در خرید از استارباکس باخبر شوند.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.