راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اینفوتک راهکار پرداخت خرد سیستم حمل و نقل عمومی ارائه می کند

شرکت اینفوتک یکی از محصولات خود که در راهکارهای پرداخت خرد به عنوان ابزار پذیرش در خدمات شهری و حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد را در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری رونمایی می‌کند.

شرکت اطلاعات فناوری جهانی پارس (اینفوتک) در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری که از تاریخ ۴ تا ۷ آبان ماه سال ۹۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، یکی از محصولات خود را که در راهکارهای پرداخت خرد به عنوان ابزار پذیرش در خدمات شهری و حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای بازدید کنندگان از نمایشگاه در معرض نمایش قرار خواهد داد.

محصول شرکت اینفوتک قابلیت پذیرش تراکنش با پروتکل غیر تماسی NFC را داراست و می‌تواند به عنوان راهکاری جامع جهت انواع پرداخت‌های خرد مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر امکانات این راهکار می‌توان به GPS، Wifi، Bluetooth و امکان پذیرش انواع کارت mifare و desfire اشاره نمود.

بنابراین گزارش در کشور ما در حال حاضر ساز و کار مناسبی برای پرداخت‌های خُرد وجود ندارد و اکثر پرداخت‌های خُرد از طریق کارت‌های بانکی و یا به صورت نقد صورت می‌پذیرد. البته تلاش‌هایی جهت ارائه راهکارهای مناسب برای پرداخت‌های خُرد در کشور صورت پذیرفته است مانند بلیت کارت شرکت واحد، پرداخت از طریق تلفن همراه و… که یا محدوده ارائه خدمات آن‌ها مناسب نمی‌باشد و یا سرعت انجام عملیات در آن‌ها کمتر از وضعیت فعلی می‌باشد.

گفتنی است، مسائلی مانند سرعت پرداخت، تأمین سکه و اسکناس در پرداخت‌های خرد از اهمیت خاصی برخوردار است که با استفاده از راهکارهای مناسب پرداخت خُرد به صورت الکترونیک می‌توان علاوه بر افزایش سرعت پرداخت، هزینه‌های چاپ و ضرب سکه و اسکناس را کاهش داد چرا که همین پرداخت‌های خُرد مانند حمل و نقل عمومی، مطبوعات، پارکینگ و… بیشترین آسیب را به اسکناس‌ها که در واقع سرمایه‌های ملی می‌باشند وارد می‌آورند.

راهکارهای پرداخت خُرد از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌گردند که اکثریت بخش‌ها در دیگر راهکارهای پرداخت الکترونیک نیز وجود دارند همانند سوئیچ پرداخت، شبکه پرداخت، پایانه‌های فروش و…. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در راهکارهای پرداخت خُرد که می‌بایست به صورت تخصصی بدین منظور طراحی شده باشد بخش ابزار پذیرش تراکنش است.

منبع: شرکت اینفوتک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.