راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت با کارتخوان، محبوب دل‌ها ولی پرداخت اینترنتی هنوز …

عملكرد تراكنش‌هاي انجام‌شده در شبکه پایانه پرداخت کشور نشان مي‌دهد كه در اسفندماه گذشته تراكنش‌هاي صورت‌گرفته بر پايانه‌هاي فروش بيش از موبايل و اينترنت بوده است.

از ميان تراكنش‌هاي صورت‌گرفته در آخرين ماه سال 92، 75 درصد تراكنش‌ها از طريق پايانه‌هاي فروشگاهي، 17 درصد تراكنش‌ها از طريق موبايل و 7 درصد از طريق اينترنت بوده است به طوري‌كه از ميان 624 ميليون و 42 هزار و 57 تراكنش صورت‌گرفته، 473 ميليون و 617 هزار و 395 تراكنش بر پايانه‌هاي فروش، 108 ميليون و 394 هزار و 956 تراكنش بر موبايل و 41 ميليون و 934 هزار و 437 تراكنش از طريق كانال اينترنت صورت گرفته است.

.

چرا تراکنش‌های کارتخوان نسبت به ماه‌های قبل افزایش یافت؟

اين در حالي است كه در دي‌ماه گذشته 23 درصد از اين تراكنش‌ها از طريق كانال موبايل، 68 درصد از طريق پايانه‌هاي فروشگاهي و 9 درصد از طريق كانال اينترنت انجام شده بود. اگرچه هميشه تعداد تراكنش‌هاي فروشگاهي از تعداد تراكنش‌هاي صورت‌گرفته بر دو كانال ديگر بيشتر بوده است، اما افزايش تراكنش‌هاي صورت‌گرفته بر پايانه‌هاي فروشگاهي در آخرين ماه سال حاكي از افزايش خريدهاي كلان و حضوري شب عيد مردم در فروشگاه‌ها است.

تراكنش‌هاي صورت‌گرفته شامل خريد، مانده‌گيري و پرداخت قبض و خريد شارژ هستند.

بر اساس آمار ارايه‌شده از سوي بانك مركزي در ميان 12 شركت PSP شركت‌هاي آسان‌پرداخت، پرداخت الكترونيكي سامان و پرداخت الكترونيكي بانك پاسارگاد در حوزه تراكنش‌هاي موبايلي به ترتيب‌ پيشتاز هستند. در حوزه تراكنش‌هاي اينترنتي نيز سه شركت آسان‌پرداخت، به پرداخت و پرداخت الكترونيكي سامان سه شركت نخست محسوب مي‌شوند و در حوزه تراكنش‌هاي صورت‌گرفته بر پايانه‌هاي فروشگاهي سه شركت به پرداخت ملت، پرداخت الكترونيكي سامان و تجارت الكترونيكي پارسيان رتبه‌هاي اول تا سوم را دارند.

منبع: عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.