راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جایزه یک میلیونی برای پرداخت الکترونیک قبض برق

به منظور توسعه دولت الکترونیک و تشویق مشترکان برق برای استفاده از شیوه‌های نوین پرداخت غیر حضوری، الکترونیکی و پرداخت به موقع قبوض، برخی از شرکت‌های توزیع برق استانی هدایایی برای مشترکان برق پیش بینی کرده است.

.

رشد 50 درصدی در برخی استان‌ها

اجرای این طرح منجر به افزایش پرداخت غیر حضوری قبوض برق در طول یکسال گذشته شده است به طوری که در برخی از استان‌های کشور میزان پرداخت‌های غیر حضوری و الکترونیکی رشدی بیش از ۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

.

پرداخت قبوض با خودپرداز، تلفن، موبایل یا اینترنت

از سوی دیگر مجموعه وزارت نیرو و شر کت‌های توزیع برق در استان‌های سراسر کشور علاوه بر راه اندازی درگاه و سامانه‌های پیامکی پرداخت قبوض برق، هماهنگی‌هایی هم با بانک‌‎ها برای پرداخت صورتحساب‌ها از طریق سامانه‌های خودپرداز انجام داده‌اند. علاوه بر خودپرداز برای پرداخت الکترونیک قبوض برق از طریق تلفن می‌توانید از شماره اختصاصی 1521 برای پرداخت قبوض برق استفاده کنید یا از طریق تلفن بانک کارت خود قبض را پرداخت کنید(لیست کامل تلفن بانک همه بانک‎ها را می‌توانید در «صفحه تلفن بانک» مشاهده کنید). همچنین می‌توانید از به صورت اینترنتی از یکی از درگاه‌های پرداخت قبوض بانک‌ها برای پرداخت قبض برق خود اقدام کنید. همچنین می‌توانید با موبایل خود و از طریق سامانه USSD بدون نیاز به هیچ نرم افزاری قبوض خود را پرداخت کنید. لیست کامل شماره‌های USSD را می‌توانید در صفحه «بانکداری و پرداخت همراه» مشاهده کنید.

.

مزایای پرداخت الکترونیک قبض برق

کاهش مراجعات حضوری به ادارات برق و بانک‌ها، صرفه جویی در هزینه و وقت، سرعت در انجام عملیات و به حداقل رساندن مغایرت‌ها و اشتباهات از مهمترین مزایای پرداخت الکترونیکی قبوض برق توسط شرکت‌های توزیع برق اعلام شده است.

.

الکترونیکی پرداخت کنید، جایزه بگیرید 

از این رو برخی از شرکت‌های توزیع برق استانی به قید قرعه به یک نفر از مشترکان برقی که بدهی نداشته و صورت‌حساب مصرفی خود را به صورت غیر حضوری پرداخت کرده باشند معادل یک میلیون تومان جایزه می‌دهد.

منبع: سیتنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.