راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت‌های موبایلی باید سرگرم کننده و ساده باشند

برای استفاده مردم از تلفن‌های خود جهت پرداخت باید انگیزه ایجاد نمود، که این امر به آن‌ها احساس رضایت و احساس خوب خواهد داد. اما چگونه؟

از خود بپرسید، چه برنامه‌های محبوبی از تلفن همراه وجود دارد؟ حالا اجازه دهید یک آزمایش کوچک داشته باشیم. از دوستانتان بپرسید که یک نگاهی به برنامه‌های نصب شده روی دستگاه‌های تلفن همراه خود داشته باشند. سعی کنید که برنامه‌های متداول نصب شده روی گوشی آن‌ها را شناسایی نمایید. همین آزمایش را با خانواده خود داشته باشید. به احتمال زیاد برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و تویی‌تر در صدر این برنامه‌ها هستند. همچنین برنامه‌های ارسال پیغام نظیر واتس آپ نیز جزء این لیست خواهند بود. همچنین بسیاری از دوستان شما دارای برنامه‌هایی برای بازی هستند.

.

چرا این برنامه‌ها محبوب هستند؟

این به این دلیل است که آن‌ها به کاربران خود یک دلیل برای استفاده را می‌دهد و آنهم سرگرم کننده بودن آنهاست. شما می‌بینید که این یکی از دلایل عدم استفاده از پرداخت‌های موبایلی و عدم استفاده از آن‌ها می‌باشد.

چرا این برنامه‌ها محبوب هستند؟
چرا این برنامه‌ها محبوب هستند؟

مطمئنا برخی از پرداخت‌های موبایلی نوآورانه در دنیا وجود دارد که می‌توان به گوگل ولت و پی پال اشاره نمود. اما اجازه دهید صادقانه بگویم که این برنامه‌ها در حالی که سرد از نظر درک تکنولوژی هستند و همچنین بسیار پیچیده‌تر از زمانی هستند که پرداخت با کارت و یا پول نقد صورت می‌گیرد.

هنگامی که این برنامه‌ها در موبایل می‌آیند راه حل‌های پیچیده یک چیز بد خواهد بود.

کاربران تلفن همراه به استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه خود به دلیل ساده بودن آن عادت دارند. مردم در حال حاضر استفاده از تلفن‌های همراه خود را برای چک کردن ایمیل یا گشت و گذار در وب بدلیل آسان‌تر و راحت‌تر بودن به لپ تاپ و دستگاه کامپیو‌تر شخصی ترجیح می‌دهند.

.

به عنوان تکامل پرداخت‌های تلفن همراه، وقت آن است که ارائه دهندگان راه حل‌های نرم افزاری به ساخت برنامه‌های کاربر پسند روی بیاورند. لذا می‌بایستی این برنامه‌ها ساده بوده و جنبه سرگرمی هم داشته باشند.

.

حال چگونه می‌توان یک برنامه ساده، مفید و دارای جنبه سرگرمی ایجاد نمود؟ نکته‌ای که وجود دارد جنبه‌های امنیتی پرداخت همراه موبایلی را محدود خواهد نمود همچنین بایستی توجه داشت که اینجا بحث و صحبت از پول است.

.

در اینجا به چند راه حل اشاره می‌شود؛

۱- برنامه پرداخت همراه را ساده کنید

در حالت مطلوب، پرداخت‌های تلفن همراه همانند «اختاپوس کارت» در هنگ کنگ است. در این نوع پرداخت نیازی به وارد نمودن کاربر و رمز عبور نمی‌باشد و با نزدیک نمودن دستگاه خود به ترمینال، پرداخت شما انجام می‌شود. با استفاده از این پرداخت موبایلی امکان پرداخت هزینه‌های حمل و نقل، پرداخت کالاهای خریداری شده از فروشگاه‌ها، پرداخت هزینه غذا و سایر پرداخت‌ها وجود دارد.

برنامه پرداخت همراه را ساده کنید
برنامه پرداخت همراه را ساده کنید

این امکان در این نوع پرداخت موبایلی وجود دارد که شما سقف مبلغی مشخص نمایید که تا این سقف نیازی به وارد نمودن رمز عبور نباشد و در صورتی که دستگاه شما به سرقت رفت مبلغ کمی را از دست خواهید داد اما برای پرداخت‌های بالا‌تر از این سقف نیاز به وارد نمودن رمز عبور می‌باشد.

همچنین می‌توان از دستبندی به همراه تلفن همراه خود استفاده نمایید در صورتی که موبایل شما به سرقت رفته و فاصله دستبند از موبایل شما زیاد شود برنامه پرداخت همراه به صورت اتوماتیک غیر فعال می‌شود.

.

۲- برنامه پرداخت همراه را سودمند کنید

به برنامه پرداخت همراه قابلیت‌های بیشتری اضافه کنید. بایستی قابلیت‌های بیشتری غیر از پرداخت به برنامه‌های پرداخت همراه اضافه نمود.

برنامه پرداخت همراه را سودمند کنید
برنامه پرداخت همراه را سودمند کنید

این برنامه باید قادر به انجام کارهای بیشتر، از قبیل ارسال پول به دوستان و خانواده خود و پرداخت قبوض و غیره باشد. بهترین راه برای ایجاد یک راه حل پرداخت‌های تلفن همراه مفید برای مصرف کنندگان، ایجاد مشارکت با تجار و ارائه دهندگان خدمات دیگر است.

پول نقد در تمام جهان به عنوان مناقصه قابل قبول است و پرداخت‌های تلفن همراه باید هم همین وضعیت را داشته باشند.

.

۳- برنامه پرداخت همراه را سرگرم کننده کنید

بایستی برای استفاده مردم از تلفن‌های خود جهت پرداخت انگیزه ایجاد نمود، که این به آن‌ها احساس رضایت می‌دهد. همچنین به آن‌ها احساس خوب خواهد داد. اما چگونه؟

برنامه پرداخت همراه را سرگرم کننده کنید
برنامه پرداخت همراه را سرگرم کننده کنید

یک راه این استفاده از سیستم جبران و پاداش است. پاداش مشتریان خود را برای پرداخت از طریق دستگاه تلفن همراه خود ایجاد نمایید. یا از طریق همکاری با فروشگاه‌ها و محل‌های پرداخت با ایجاد تخفیف به مشتریان انگیزه داد.

ما باید راه طولانی را برای عادی نمودن پرداخت‌های تلفن همراه در جامعه طی کنیم. بایستی سعی نماییم که موانع را برطرف نماییم. همچنین بایستی پرداخت‌های همراه را ساده، سرگرم کننده و مفید سازیم.

{محسن معظمی گودرزی، کارشناسی ارشد امور اقتصادی}

MobilePaymentsToday.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.