راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پایان همکاری شرکت پست با فروشگاه‌های فاقد نماد اعتماد الکترونیکی

مدیرکل ایجاد، توسعه و راهبری سرویس های نوین پستی می گوید خدمات پستی به فروشگاه های اینترنتی فاقد نماد اعتماد الکترونیکی قطع خواهد شد. به گفته آقای حی شاد از ابتدای زمستان 1393 شرکت پست به فروشگاه های اینترنتی ای که اینماد ندارند خدمت رسانی نخواهد کرد.

اقدام شرکت پست با هماهنگی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد گرفت، آقای حی شاد می گوید فروشگاه های اینترنتی فاقد اینماد باید تا شروع فصل زمستان نسبت به ثبت نام و اخذ نماد اعتماد اقدام کنند.

پیش از این شرکت پست آخرین مهلت دریافت نماد اعتماد را برای فروشگاه های همکارش پایان آبان ماه اعلام کرده بود که با توجه به شرایط موجود در فضای تجارت الکترونیکی این مهلت تمدید شد.

شرکت پست بر این باور است که ایجاد اعتماد و اطمینان برای خریداران و کاربران کسب و کارهای اینترنتی در توسعه پایدار تجارت الکترونیکی تاثیر بسزایی می گذارد و این شرکت به عنوان یکی از حلقه های اصلی توسعه کسب و کارهای آنلاین براساس رسالت کشوری و سازمانی خود نیز برای بازار الکترونیک شرکت اقدام کرده است.

شرکت پست و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی توافق کرده اند برای افزایش اعتماد مشتریان و بهبود کیفیت عملکرد فروشگاه های اینترنتی مشترک سرویس خرید و فروش اینترنتی پست و سالم سازی فضای محتوایی فروشگاه های اینترنتی تمامی فروشگاه های همکار با شرکت پست مکلف باشند برای ثبت نام و اخذ نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کنند.

وبسایت www.enamad.ir که متعلق به تنها ارگان مسئول ای‌نماد یعنی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می باشد گام نخست برای اخذ نماد اعتماد است. حی شاد می گوید: نشان تجاری هر کسب و کاری از باارزش ترین دارایی هایش است که مهم ترین عامل برای بهبود برند و رشد آن ایجاد وفاداری در نگرش ها و رفتارهای مشتریان است.

.

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی چندسالی است از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت به کسب و کارهای اینترنتی داده می شود و حکم جواز کسب مجازی آن ها را دارد. وجود این نماد باعث اعتمادسازی و رسمیت دهی به فعالیت بازار الکترونیک موجب افزایش بازار خرید و در نتیجه افزایش گردش پول و سرمایه در فضای کسب و کارهای الکترونیکی می شود.

برپایه پژوهش های وزارت بازرگانی تایید کسب و کار اینترنتی از سوی یک سازمان رسمی و معتبر بیشترین تاثیر را در مراجعه و اعتماد خریداران به فروشگاه های اینترنتی دارد و خریداران از حفظ حقوق و اطلاعات خود اطمینان پیدا می کنند. ضمن اینکه در صورت تضییع حقوق خریدار و سوء استفاده از اطلاعات شخصی او امکان شکایت و پیگیری در مراجع قانونی وجود دارد.

 منبع: پرداخت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.