راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وقتی وب‌سایت بانک مرکزی اتحادیه اروپا هم هک می‌شود / پول در مقابل اطلاعات شخصی کاربران

کلاهبرداری از کارت‌های بانکی و به سرقت بردن اطلاعات شخصی افراد تنها به کشور ما مربوط نمی‌شود. در کشورهای اروپایی هم هکرها بیکار ننشسته و سعی دارند یک شبه با به سرقت بردن اطلاعات مالی افراد راه صد ساله را بروند. مورد آخری که باعث شد حسابی سر و صدا راه بیندازد و توجه اصحاب رسانه را به خود جلب کند هک شدن وب‌سایت بانک مرکزی اتحادیه اروپا بود و در این میان هکرها تنها موفق به سرقت اطلاعات مربوط به تماس‌ها و آدرس ایمیل‌ها شده و شانس این را نداشتند که به سیستم‌های داخلی و اطلاعات حساس این بانک دسترسی پیدا کنند.

حادثه هک شدن بانک مرکزی اتحادیه اروپا 24 جولای رخ داد و موجی از ترس و نگرانی را برای کاربران این بانک به‌وجود آورد. در حالی که بانک مرکزی اتحادیه اروپا این موضوع را تایید کرد اما خاطرنشان کرد که سرقت هکرها تنها محدود به ایمیل‌ها و سایر اطلاعات تماس آنها بوده و هکرها موفق نشدند که به سیستم‌های داخلی بانک نفوذ کنند.

بد نیست بدانید این بانک اطلاعات حساس اقتصادی و مالی 18 کشور عضو یورو را در وب‌سایت اصلی خود ذخیره و نگهداری کرده و نگرانی‌ها برای هک شدن این سایت چندان عجیب و دور از ذهن نیست.

هکرها اطلاعات مربوط به 20 هزار ایمیل را سرقت و در قبال آن درخواست پول کرده‌اند و حالا پلیس آلمان در حال تحقیق و به دست آوردن ردی از متهمان این پرونده است. جالب اینکه زمانی معلوم شد که هکرها اقدام به این‌کار کرده‌اند که پس از سرقت خود با ارسال ایمیلی به بانک، درخواست پول در قبال اطلاعات به سرقت برده خود کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.