راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نرم‌افزار موون، بانکی برای آینده

موون یک نرم‌افزار موبایلی است که تحلیل‌ها و اطلاعات آنی از خریدها و پرداخت‌ها را برای بهبود وضعیت مالی مشتریان ارائه می‌دهد. موون از اولین پلتفرم‌های بانکداری موبایل محور است که مجله وایر از آن به‌عنوان «بانکی برای آینده» نام‌برده است. تمرکز این شرکت بر در اختیار داشتن دید و کنترلی مالی برای مشتریان است تا بتوانند تصمیمات هوشمندانه‌تری برای مخارج خود بگیرند و پس‌انداز بیش‌تری داشته باشند. مشتریان موون عموماً از شم فناوری بالایی برخوردارند و اضطراب پولی و تلاش زیادی برای مدیریت هزینه‌های خود دارند.

برت کینگ، بنیان‌گذار موون و نویسنده کتاب‌های معروفی همچون بانک 2.0، بانک 3.0 و گسست بانک‌ها درباره نحوه شکل‌گیری موون می‌گوید: «موون به‌عنوان یک مفهوم و ایده در ماه جولای 2010 و زمانی که در حال انتشار کتاب بانک 2.0 بودم، شکل گرفت. من برای گروهی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تولیدکنندگان فیلم و کارآفرینان واقع در لس‌آنجلس سخنرانی داشتم و آن‌ها حدود یک ساعت درباره نظرم در مورد آینده بانکداری از من سؤال‌های مختلفی پرسیدند. من در مورد این می‌گفتم که چگونه تلفن همراه بازی را تغییر خواهد داد و از این مهم‌تر، این حقیقت که بانک‌های سنتی چگونه ارزش واقعی تلفن همراه را درک نکرده‌اند. این مسئله من را به این فکر واداشت که موقعیت ایجاد بانکداری به سبک آمازون و یا فیس‌بوک مبتنی بر تلفن همراه کاملاً وجود دارد. بانک‌های سنتی به این تغییرات واکنشی کند نشان می‌دهند.»

موون یک نرم‌افزار موبایلی است که تحلیل‌ها و اطلاعات آنی از خریدها و پرداخت‌ها را برای بهبود وضعیت مالی مشتریان ارائه می‌دهد.
موون یک نرم‌افزار موبایلی است که تحلیل‌ها و اطلاعات آنی از خریدها و پرداخت‌ها را برای بهبود وضعیت مالی مشتریان ارائه می‌دهد.

برت کینگ بعدازاین دیدار و سخنرانی به خانه برمی‌گردد و بلافاصله نام شرکت «حرکت کن و بانکداری کن» (Move and Bank) را که به‌اختصار آن را می‌توان موون بانک نامید ثبت می‌کند. او می‌گوید: «شروع این ایده تماماً در مورد این بود که چگونه نسل ملنیال می‌تواند از یک حساب بانکی استفاده کند، پس نام آن، این مفهوم را می‌رساند که بانک باید به‌صورت توأمان همراه شما باشد و هم تمایل ما به ارائه یک حساب بانکی برای نسل ملنیال را مشخص می‌کند.»

در موون به مسئله کاربردپذیری و کارایی توجه شده است. تمرکز آن‌ها بر مشتریان در حال ظهور دنیای دیجیتال و تلفن همراه است و نه امور بانکی ستادی. بنابراین آن‌ها برای فرآیندهای یکپارچه بانکی با یک بانک وارد همکاری شدند و خودشان روی یک تجربه عالی برای مشتی تمرکز کردند نه اینکه توجه خود را معطوف به ایجاد یک سیستم یکپارچه و دیگر ملزومات یک بانک کنند چراکه در بازار آمریکا رقیب زیادی داشت.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.