راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مشارکت INGENICO در شبکه حمل و نقل عمومی در ترکیه

INGENICO یک سیستم پرداخت پیشرفته مبتنی بر کارت (Master Card M/Chip) را برای استفاده در حمل و نقل عمومی معرفی کرد. این سیستم پیشرفته جهت پشتیبانی از خدمات پرداخت کرایه در حمل و نقل عمومی و شبکه فروشگاهی در ترکیه اجرا شده است.

پروژه Esparakard که در نوع خود اولین در جهان به شما می رود، در شهر اسکیشهیر ترکیه، اجرا گردید. در این پروژه INGENICO تامین کننده بستر های سخت افزاری و نرم افزاری بوده است که در آن کارت های Master Card M/Chip، پایانه های INGENICO با هدف توسعه پرداخت الکترونیک با کارت های غیر تماسی، مورد استفاده قرار می گیرد.

این پروژه یه نمونه موفق از مشارکت چندین سازمان بزرگ در راستای توسعه شهر الکترونیکی می باشد که میتوان به نمونه هایی مانند شهرداری ها، بانک ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک و اپراتور های حمل و نقل اشاره کرد. مشخصا در این پروژه گارانتی بانک ترکیه، شهرداری کلانشهر اسکیشهیر، مستر کارت و شرکت های ASIS , ILFER مشارکت داشته اند.

همه پایانه هایی که در این پروژه کارت ها را پذیرش می نمایند، ترمینال های INGENICO می باشد. کارت هایی استفاده شده در این سیستم اسپاراکارت نامگذاری شد و دارای قابلیت انجام تراکنش به صورت تماسی و غیرتماسی (Contact , Contactless) میباشد و همه کارت ا با نام برای افراد صادر می گردد. دارندگان کارت می توانند علاوه بر استفاده از آن در حوزه حمل و نقل عمومی، در فروشگاهی سطح شهر که Master Card را پذیرش می نماید، پرداخت های خود را انجام دهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.