راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مسابقات تجاری‌سازی فناوری در استارتاپ‌های حوزه فناوری اطلاعات برگزار می‌شود

نخستین سری از مسابقات تجاری‌سازی فناوری در استارتاپ‌های حوزه فناوری اطلاعات برگزار می‌شود. پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طی روزهای 3 تا 5 اسفندماه سال جاری نخستین سری از مسابقات تجاری‌سازی فناوری در استارتاپ را با عنوان «تی استارتاپ» را با هدف کمک به معرفی ایده‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات برگزار می‌کند.

علیرضا اصلانی، دبیر علمی این همایش در جمع خبرنگاران با بیان اهداف برگزاری این استارتاپ گفت: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اساسی‌ترین راه‌های کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است و در همین راستا تصمیم گرفته شد سلسله مسابقاتی در حوزه‌های مختلف برای کمک به استارتاپ ها در مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزارکنیم.

وی ادامه داد: اولین سری از این مسابقات با عنوان « تی استارتاپ» در حوزه فناوری و پرداخت‌های الکترونیکی از سوم تا پنجم اسفندماه برگزار می‌شود و طی آن از میان 3500 طرحی که به دبیرخانه همایش ارسال شده، 110 طرح مدون پذیرفته شده است و در روز برگزاری کارگاه، 12 طرح ارائه خواهند شد.

مهندس سید محمد مدنی، نماینده شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی نیز گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در مسیر تولید ثروت پاک در کشور، کم‌تجربگی صاحبان ایده و شرکت‌های نوپا در تجاری‌سازی محصولات و خدمات است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 17 شرکت دانش‌بنیان صنعتی در کشور فعالیت می‌کنند که حداقل 4 شرکت از این تعداد زمینه فعالیتشان، فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

مدنی با اشاره به نقشی که برگزاری مسابقاتی ازاین‌دست می‌تواند در تقویت و شناختن استارتاپ ها در کشور داشته باشد، گفت: با کمک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی این آمادگی را دارند تا در زمینه انتقال تجربه، سرمایه‌گذاری و تقسیم فرصت‌های تجاری به شرکت‌های نوپا پاری برسانند.

وی افزود: استارتاپ یک اتفاق مقطعی است اما طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده کلینیک مشاوره به شرکت‌های نوپا در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تأسیس می‌شود تا به‌صورت مستمر، مشاوره‌های لازم را به این شرکت‌ها و صاحبان ایده ارائه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.