راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر‌عامل جدید بانک سرمایه به‌زودی معرفی می‌شود

سرپرست بانک سرمایه گفت: کمیته‌ای پنج‌نفره در حال بررسی گزینه‌های مدیریت عاملی بانک سرمایه هستند و تلاش می‌کنیم این فرد جامع‌الشرایط و ترجیحا از سوی مدیران بانک‌های خصوصی باشد.

شهاب‌الدین غندالی که مدیر‌عاملی صندوق ذخیره فرهنگیان را نیز بر عهده دارد در یک نشست خبری با بیان اینکه حدود 37 درصد از سهام بانک سرمایه دچار تنش شده است، افزود: تلاش می‌کنیم تا پس از تعیین تکلیف آن در یکی، دو ماه آینده، این سهام را برای فرهنگیان خریداری کنیم.

غندالی با تاکید بر اینکه سهامداران بانک سرمایه با سهامداری بیش از 10 درصد شهرداری مخالفت کردند، افزود: شهرداری از طریق بازار به خرید سهام بانک سرمایه اقدام کرد که پس از تاسیس بانک شهر، این میزان سهام به یکی دو فرد حقیقی فروخته شد و بانک مرکزی با توجه به مقررات پولشویی، با ثبت آن مخالفت کرد. وی ادامه داد: در حال حاضر پرونده این سهام در دادگاه در حال بررسی است و قصد داریم پس از تعیین تکلیف، این سهام مجددا به بانک و فرهنگیان بازگردد. سرپرست بانک سرمایه تصریح کرد: تلاشمان این است که سود بین سهامداران ظرف دو ماه آینده تقسیم شود.

به گفته وی توسعه شعب، بانکداری الکترونیک، وصول مطالبات معوق، افزایش منابع پایدار و سپرده‌گیری در شعب و ارتباط با بانک‌های جهانی از جمله برنامه‌های بانک سرمایه برای آینده است. وی ادامه داد: طرح‌هایی را برای سپرده‌گیری از جمله جذب جامعه پزشکان طراحی کردیم و برای ارتباط با بانک‌های جهانی در حال رایزنی با بانک مجارستان هستیم. غندالی اظهار کرد: بانک سرمایه مجموعه‌ای را در بازار سرمایه راه‌اندازی کرده است. سرپرست بانک سرمایه تصریح کرد: 60 درصد از منابع بانک در بخش شرکتی صرف شده که براساس مقررات بانک مرکزی باید به 40 درصد کاهش یابد. وی با بیان اینکه بانک سرمایه با 4/17 درصد رشد منابع، رتبه چهارم را بین بانک‌های خصوصی کشور در این شاخص کسب کرده است، اظهار کرد: این بانک جزو 7 بانکی است که تحریم نشده و به همین دلیل بسیاری از مبادلات ارزی بانک‌های بزرگ کشور را انجام می‌دهد. غندالی با تاکید بر اینکه عمده مطالبات معوق بانک در اختیار 11شرکت حقیقی است که دو شرکت از این تعداد در زمره شرکت‌های بابک زنجانی بوده، اظهار کرد: عمده این مطالبات در دو هفته آینده وصول خواهد شد. غندالی با اشاره به تاریخچه تاسیس بانک سرمایه گفت: این بانک با سرمایه‌ای بالغ‌بر 350 میلیارد تومان در سال84 تاسیس شد، هرچند 5/73 درصد سهام این بانک متعلق به فرهنگیان و صندوق ذخیره فرهنگیان است.

 منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.