راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل یورومانی احتمالا مهمان ویژه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت باشد

بانک‌های ایرانی فرصت بسیار خوبی هستند برای پیوند اقتصاد ایران به جریان اصلی اقتصاد جهانی، به شرط عبور از بحران‌های موجود و استفاده از تجربیات سایر کشور‌ها.

نیل آزبورن مدیرعامل نشریه یورومانی (‌EuroMoney) که در پژوهشکده پولی و بانکی حضور یافت، درباره شرایط و ویژگی‌های نظام بانک‌داری در ایران گفت: «مسئله رکود اقتصادی مهم‌ترین دغدغه موجود در اقتصاد ایران است که در بسیاری از جنبه‌های زندگی تاثیر خود را نشان داده است. علاوه بر این از مهم‌ترین مشکلات موجود در نظام بانکی ایران می‌توان به مواردی چون درآمد پایین، وام‌های نامناسب و همچنین فرار سرمایه اشاره کرد که هر یک از آن‌ها می‌توانند آسیبی جدی به ساختار اقتصادی کشور وارد آورند».

Ico-Conf-Foreign-Neil-Asborn-Speeches-Index-way2pay-93-08-18d

آزبورن در پاسخ به این سئوال که آیا رواج مدل‌های جدید بانک‌داری از جمله بانک‌داری الکترونیک در ایران می‌تواند در حل چنین مشکلاتی مؤثر واقع شود بیان کرد: «هرچند شیوه‌های نوین بانک‌داری در ارائه آسان‌تر و ارزان‌تر محصولات بانکی به مشتریان تأثیرگذار خواهند بود اما این‌ها ربط مستقیمی به شرایط کلان اقتصادی که به بخش‌هایی از آن‌ها اشاره کردم نخواهد داشت».

مدیر عامل یورومانی درباره این نکته که چه کلان‌روندهایی می‌توانند در عبور از این بحران به نظام بانکی ایران یاری رسانند گفت: «مهم‌ترین نکته عبور از مسئله تحریم‌های بین المللی اقتصادی است که می‌تواند به رشد اقتصادی، اصلاح ساختار درآمدی بانک‌ها و نهایتا کسب درآمد برای تولید کالا با کیفیت بهتر منجر شود. همه این‌‌ها در کنار ثبات بازار از اجزای یک چرخه اقتصادی به شمار می‌روند که شرایط کلان اقتصادی هر کشوری به آن‌ها نیازمند است».

آزبورن در ادامه صحبت‌هایش از تجربه موفق برزیل در عبور از بحران‌های مالی در دو دهه اخیر گفت و به لزوم توجه نظام بانکی ایران به چنین تجربیاتی اشاره کرد. نسخه کامل این گفتگو را در ویژه‌نامه چهارمین همایش بانک‌داری الکترونیک و نظا‌م‌های پرداخت بخوانید.

راه پرداخت: با توجه به اینکه چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در راه است احتمال می‌رود نیل آزبورن مدیرعامل یورومانی مهمان ویژه این همایش باشد.

منبع: دبیرخانه همایش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.