راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از ورود پارکومترهای هوشمند جدید به خیابان‌های تهران خبر داد

«حجت الله بهروز» در گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: از صبح امروز این پارکومتر‌ها که به آن‌ها (multi bey) هم می‌گویند در دو محور خیابانهای شهید «خالد استانبولی» و «احمد قصیر» در حال نصب هستند.

وی اظهار داشت: این پارکومتر‌ها به ازای هر ۸ فضای پارک نصب می‌شود و قرار است ۶۵ دستگاه در این دو خیابان نصب شوند.

بهروز افزود: از فردا (سه شنبه) دستگاههای پارک فعال می‌شوند و تا پایان هفته به جهت آگاهی شهروندان بطور آزمایشی کار خواهند کرد.

وی اظهار داشت: روش کارکردن با این دستگاه‌ها بسیار ساده است و شهروندان قادرند براحتی با استفاده از کارت بلیت‌های الکترونیکی خود که پیش از این برای مترو و اتوبوس قابل استفاده بود برای جای پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران توضیح داد: پارکومتر‌ها به هیچ وجه پول نقد یا اسکناس نمی‌پذیرند و فقط با کارت بلیت قابل استفاده هستند این مهم موجب رفع بسیاری از مشکلات پول خرد خواهد شد.

وی تهران تاکید کرد: همزمان با فعالیت دستگاههای پارکوم‌تر هوشمند کارتخوان، هماهنگی‌های لازم با پلیس نیز انجام شده است و عوامل پلیس خودروهایی را که از این فضای پارک‌ها استفاده کنند اما هزینه پارک را نپردازند بصورت قانونی جریمه خواهد کرد.

بهروز افزود: با فعالیت این دستگاه‌ها کار پلیس بسیار ساده خواهد شد چرا که پلیس فقط به چراغ قرمز دستگاه‌ها مراجعه کرده و با قرمز یا سبز بودن آن‌ها اقدام به جریمه خودرو‌ها می‌کند.

بهروز در خصوص شیوه استفاده از این دستگاه‌ها گفت: علایمی بر روی سطح زمین فضای پارک بصورت یک فلش و نیز یک شماره نگاشته شده است که رانندگان باید به دستگاه مورد نظر مراجعه و کلید شماره مورد نظر را فشار دهند تا فضای پارک ثبت شود.

وی در ادامه گفت: پس از ثبت جای پارک، رانندگان باید مدت زمان پارک را از نیم ساعت تا چند ساعت بر روی دستگاه مشخص کنند و کارت خود را بر روی دستگاه نگاه دارند و کلید کسر پول را بزنند تا مبلغ مورد نظر کسر شود.

وی تاکید کرد: با هر بار زدن کلید کسر پول، هزینه نیم ساعت استفاده از فضای پارک کسر می‌شود بنابراین اگر قصد داریم مثلا دو ساعت از فضای پارک استفاده کنیم باید چهار بار کلید را فشار دهیم تا مبلغ مورد نظر با احتساب مدت زمان اشغال فضای پارک کسر شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک گفت: بهای استفاده از فضای پارک حاشیه‌ای بوسیله پارکومترهای هوشمند کارتخوان طبق مصوبه در محدوده طرح ترافیک به ازای هر نیم ساعت ۳۰۰ تومان، ‌یک ساعت اول ۶۰۰ تومان و از یک ساعت دوم تا یکساعت چهارم ۸۰۰ تومان است و از ساعت چهارم به بعد ساعتی ۱۶۰۰ تومان می‌باشد.

وی ادامه داد: بهای استفاده از فضای پارک در خارج از محدوده طرح ترافیک به ازای هر نیم ساعت ۱۵۰ تومان، ‌ یکساعت اول ۳۰۰ تومان و از ‌یکساعت دوم به بعد ساعتی ۴۰۰ تومان است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک گفت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری پلیس راهور پارکومترهای هوشمند جایگزین پارکبان‌ها شوند و این طرح توسعه یابد.

بهروز گفت: طبق برنامه در دستور کار تا پایان امسال ۱۵ هزار دستگاه پارکوم‌تر هوشمند کارتخوان در حاشیه خیابانهای تهران نصب خواهد شد.

وی درخصوص تهیه کارت بلیت الکترونیکی نیز گفت: مامورانی برای رفاه حال شهروندان بطور موقت در محل نصب این پارکومتر‌ها مستقر خواهند شد تا کارت بلیت را به رانندگان بفروشند اما بتدریج این کارت بلیت‌ها باید در محل‌های تعیین شده در مترو یا کیوسک‌های روزنامه فروشی و.. به متقاضیان عرضه شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.