راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فروش اينترنتي خودرو در ایران: ۲ هزار ميليارد تومان

پرتال جامع خودروي كشور، مجري فروش اينترنتي محصولات شركت‌هاي خودروسازي، يكي از رويدادهاي صورت گرفته در حوزه تجارت الكترونيكي در كشور را رقم زد.

به گزارش راه پرداخت و به نقل از واحد ارتباطات مركز گسترش فن‌آوري اطلاعات (مگفا) پس از گذشت 3 سال از آغاز فروش اينترنتي شركت‌هاي بزرگ خودروسازي كشور از جمله ايران خودرو، سايپا، پارس خودرو، سايپا ديزل و بهمن با همت و تلاش تيم مديريتي و فني مركب از نيروهاي متخصص در پرتال جامع خودرو كشور و شركت‌هاي خودرو سازي و همچنين همكاري شبكه بانكي كشور و استقبال قابل توجه مردم، حجم فروش اينترنتي صورت گرفته از طريق پرتال جامع خودرو كشور به رقمي بالغ بر 20.000 ميليارد ريال رسيده است.

براساس آمار منتشر شده موجود در كشور، حجم تجارت الكترونيكي در ايران، در سال 1384‌ رقم 40 ميليارد ريال،‌ در سال 1385 رقم 100 ميليارد ريال و در سال 1386‌ در حدود 1000 ميليارد ريال بوده است كه با مقايسه اين آمار با آمار فروش اينترنتي خودرو مي توان اذعان داشت كه حجم فروش اينترنتي خودرو با رقمي بالغ بر 20.000 ميليارد ريال در نوع خود بي نظير بوده و باعث تحول جدي در حوزه تجارت الكترونيكي در كشور شده است.

رتال جامع خودرو کشور به آدرس اينترنتي (www.iranecar.com) بر اساس ماده 37 برنامه جامع توسعه تجارت الکترونيکي کشور مصوب هيات وزيران طراحي و راه‌اندازي شده است و به عنوان يک سايت ايمن به عنوان بستر فروش اينترنتي شرکت‌هاي فعال در حوزه صنعت خودرو در حال بهره‌برداري است.

مسوولان امر اميدوارند فروش اينترنتي محصولات خودروسازان بعنوان يك الگوي مناسب مورد توجه ساير صنايع كشور قرار گرفته و تجربيات حاصله بتواند راه گشاي مشكلات مطرح در حوزه تجارت الكترونيكي كشور باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.