راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مشتریان هنوز به فروشگاه‌های آنلاین وفادارند

نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط متخصصان تجارت الکترونیک آوانگیت (Avangate) انجام گرفت، نشان می‌دهد مشتریان به دنبال استفاده طولانی‌مدت از سرویس‌های آنلاین هستند.

هنگام انجام خریدهای آنلاین، گستره وسیعی از گزینه‌ها پیش روی مشتریان است اما این به معنای وفادار نماندن مشتریان نیست. بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط آوانگیت،60 درصد از مشتریان حداقل یک یا دو پرداخت آنلاین انجام داده‌اند و 46 درصد از آن‌ها خریدهایی که گزینه تخفیف نداشته باشد را پیگیری نمی‌کنند؛ البته 40 درصد هم ترجیح می‌دهند قبض‌های خود را به‌صورت آنلاین پرداخت نمایند.

خریداران تمایل دارند فرصت خرید کردن نیز داشته باشند و امکان مقایسه کردن کالاها هنوز دارای اهمیت است. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد 45 درصد از مشتریان قبل از تصمیم‌گیری برای خرید کردن از یک فروشگاه آنلاین، 3-4 فروشگاه آنلاین را با هم مقایسه می‌کنند.

مطالعات انجام‌شده تاکنون نشان می‌دهد که روش‌های پرداخت هم چنان برای 99 درصد از مشتریان محافظه‌کارانه است و از بیت کوین استفاده نمی‌کنند و یک درصد باقی‌مانده هم شاید از آن استفاده کنند اما از آن به‌عنوان اصلی‌ترین روش پرداخت خود یاد نمی‌کنند.

پرداخت‌های موبایلی در حال گسترش هستند اما بیشتر از سوی نسل جوان مورد استقبال قرار می‌گیرد. در کل 52 درصد از مشتریان از موبایل خود برای انجام خریدهایشان استفاده کرده‌اند. این در حالی است که 30-44 ساله‌ها بیشتر فعال هستند و 30 درصد از آن‌ها تنها قبض‌های خدمات را با موبایل پرداخت می‌کنند؛ 72 درصد از افرادی که بیش از 60 سال سن دارند تابه‌حال با استفاده از موبایل پرداختی را انجام نداده‌اند.

اصلی‌ترین نگرانی پرداخت‌های موبایلی در مورد امنیت است؛ زیرا طبق آمار، 22 درصد از مشتریان اظهار داشته‌اند در مورد انجام پرداخت‌های موبایلی احساس امنیت نمی‌کنند.

کارل تئوبالد، مدیر اجرایی آوانگیت می‌گوید: «امروزه شاهد دیجیتالی شدن خدمات و فروش محصولات هستیم و این موضوع را «اقتصاد خدمات جدید» می‌نامیم که بنیان آن رشد نسل جدید نرم‌افزارها و شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های آنلاین است؛ که موجب ایجاد تعریف جدیدی از تجارت می‌شود. برای این ارائه‌دهندگان خدمات جدید و فروشندگان، امکان سودآوری خدمات آن‌ها دیگر درگرو تراکنش‌های پرداخت در لحظه انجام معاملات با هر مشتری نیست بلکه به نوع تعامل، خدمات‌رسانی و گسترش ارتباط با مشتریان بستگی دارد و این موضوع از مرحله اول که مشتری آن فروشگاه را کشف می‌کند؛ آزمایش می‌کند و در فازهای بعدی نیز فرصت‌هایی بالقوه برای تصمیم‌گیری‌های مهم در فرایند خرید آن‌ها در بردارد.»

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.