راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرانسه برای کارت‌های شهروندی سرمایه‌گذاری می‌کند

شهروندان شهرهای مختلف فرانسه در حال افزایش استفاده از کارت‌های شهروندی برای دسترسی به خدماتی متنوع هستند. این کارت، ابزاری NFC است که برای کاربردهایی مانند خدمات حمل و نقل، کتاب‌خانه‌ها، وسایل ورزشی، و پارک خودرو استفاده می‌شود. تا به امروز این خدمات معمولا نیازمند کارت‌های جداگانه‌ای بود مانند کارت عضویت در باشگاه یا کارت اتوبوس.

اما اکنون تمام این‌ها در یک کارت جمع شده است. لیل، بوردو، و مارسی ازجمله شهرهایی هستند که ابزار مناسب برای استفاده از این کارت‌ها را تهیه کرده‌اند. از ویژگی‌های کارت می‌توان به قابلیت احراز هویت، مدیریت اطلاعات شخصی، مدیریت توکن، و حذف کارت‌های کاغذی در اتوبوس‌ها اشاره کرد. امکان استفاده به عنوان کارت پرداخت برای انجام پرداخت‌ها در فروشگاه‌های محلی نیز در آینده قابل دستیابی است.

اگرچه دیوید می‌تل مدیر محصول شرکت Morpho می‌گوید این دلیلی نمی‌شود که مردم از این کارت برای اطلاعات بانکی خود استفاده کنند زیرا دولت فرانسه قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای استفاده از این کارت‌ها گذاشته شده است. کمیسیون ملی اینترنت و آزادی فرانسه گفته یک شهر تنها باید اطلاعات مفید برای ارائه خدمات را جمع‌آوری کند و نه اطلاعات اضافی که شاید روزی به آن‌ها نیاز داشت. او می‌گوید: این کارت‌ها باید مقدار محدودی اطلاعات را در زمان معین در خود جای دهند و این نیز باید با کاربر توافق شود.اینکه می‌توانند به صورت کارت هوشمند و یا در تلفن همراه باشند. اطلاعات شخصی بر روی این ابزار NFC توسط عنصر امنیتی آن محافظت می‌شود.

منبع: ماه‌نامه بانکداری و پرداخت عصر ارتباط؛ شماره 15

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.