راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علی‌پی، ای‌بِی و پی‌پل را به چالش می‌کشد

درست چند هفته پس از عرضه عمومی سرویس علی.پِی (Ali Pay) به عنوان بازوی جدید مالی شرکت علی بابا، این شرکت اعلام کرد که با گسترش سرویس پرداخت الکترونیکی علی پی به آمریکا و روسیه، سرویس پرداخت الکترونیک شرکت ایی.بِی (eBay) به نام پِی پال (PayPal)، را به چالش خواهد کشید.

ژجیانگ آنت (Zhejiang Ant)، مجری سرویس کیف پول الکترونیکی و پرداخت های خُرد علی پی، به عنوان بازوی مالی علی بابا قرار است سرویس پی پال eBay را تضعیف کند. در مرحله اول، آن ها قصد دارند با سرعت بخشیدن به گسترش بین المللی بازار این سرویس مطرح نمایند و سپس خود را برای ایجاد شش بازار منطقه ایی متفاوت با تمرکز بر پتانسیل بازار نواحی مختلف در سطح جهان سازمان دهی کنند.

بعضی از مصرف کنندگان مانند توئیتر استفاده از پی پال را متوقف کرده اند. توئیتر با اپل همکاری می کند و قرار است امکان خرید از طریق توئیتر را با افزودن دکمه خرید به آن فراهم کنند. مصرف کنندگان برای خرید یک محصول، باید از روش پرداخت جدید اپل پی استفاده کنند.

علی بابا اعلام کرده است که گسترش علی پی در جهان، بزودی و پس از تسخیر بازار پرداخت چین رخ می دهد. مصرف کنندگان چینی کیف پول الکترونیکی، به سرعت در حال افزایش هستند اما هنوز فضای کافی برای رشد این جمعیت با پیوستن افرادی که حساب بانکی ندارند، وجود دارد. بنابراین علی بابا در نظر دارد بیش از 100 میلیون کاربر جدید محلی چینی را در دو سال آینده به سرویس خود جذب کند.

پرداخت های موبایلی و آنلاین موضوع داغ روز است. در حال حاضر همه شرکت ها حداکثر توان خود را برای جذب مشتریان به کار می برند و می خواهند مشتریان وفادارتری را برای سرویس های خود داشته باشند.

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.