راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شنیده‌ها و شایعه‌ها: از فرار خاوری تا وقوع اختلاسی بزرگ‌تر

به روزهای پر از شابعه خوش آمدید! در روزهایی هستیم که پس‌لرزه‌های زلزله بزرگ باعث زیر و رو شدن نظام بانکی کشور شده است. در روزهایی هستیم که تشخیص سره از ناسره غیرممکن شده است. مردم به انتظار نشستند تا ببینند پایان این داستان چه می‌شود. فعلا که جهرمی بیانیه داده و از خودش دفاع کرده. او گفته خاوری به کانادا فرار کرده است. دشتی بانک ملی گفته است چنین نیست و خاوری به ماموریت رفته است. پاسارگاد بیانیه داده و از این که نامش در ردیف بانک‌های درگیر اختلاس برده می‌شود از رسانه‌ها انتقاد کرده است. معاون اعتباری بانک صادرات، مهدی فتاحی رئیس هیئت مدیره بانک شده است. نماینده‌های مجلس هم نسبت به رخ دادن اختلاس‌های بزرگ‌تر هشدار داده‌اند. آنها خواستار اصلاح نظام بانکی کشور شده‌اند. نماینده‌های مجلس در مورد اختلاس  عدم نظارت و بی کفایتی در کنترل؛ نداشتن سیستم یکپارچه بانکداری و شبکه الکترونیکی، ارتباطات ناسالم افراد و مدیران، سفارش‌ها و توصیه‌های گروهی، نبود سیستم سالم بانکی و مالی و خلاء و نواقص برخی قوانین کشور را از ریشه‌های اختلاس اعلام کرده‌اند.

به اعتقاد برخی از نمایندگان مجلس، اختلاس اخیر ریشه درعدم نظارت دقیق سیستم بانکداری کشور دارد، همچنین مدیران و مسئولانی که در پست‌های کلیدی حضور دارند به دلیل عدم احاطه درمسائل تخصصی یا به عبارتی به واسطه عدم آگاهی، باعث شدند برخی افراد فرصت طلب اقدام به سودجویی کنند.

گفته می‌شود رامین پاشایی فام مدیرعامل فعلی بانک سپه یکی از گزینه های اصلی مدیرعاملی بانک ملی است. پیش از این هم خاوری از بانک سپه به بانک ملی آمده بود. شنیده شده مدیران بانکی هنوز حاضر به کناره‌گیری نیستند. گفته می‌شود جهرمی امروز در ساختمان سپهر بانک صادرات جلسه داشته است.

برخی منابع خبری از دستگیری متهم اصلی اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در محل ساختمان اصلی بانک صادرات یعنی برج سپهر که برای تبانی دوباره به این بانک مراجعه کرده بود، خبر می دهند؛اگرچه هنوز هیچ مقام مسئول دولتی و قضایی این موضوع را تائید رسمی نکرده‌اند. گفته می‌شود اژه‌ای فهرستی 100 نفره برای احضار، بازجویی و بازداشت درباره این فساد تهیه کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.