راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شریفی: مشکل ما عدم دسترسی به تجربه‌های موفق بین‌المللی است

نخستین سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت توسط دبیرخانه دائمی ایکوبیگ ۲۸ و ۲۹ مردادماه ۹۴ برگزار شد (+)(+). در این سمینار دو روزه توانستیم با حمایت دبیرخانه دائمی ایکوبیگ با جمعی از مدیران ارشد نظام بانکی کشور گفت‌وگوی ویدئویی داشته باشیم و نظر آن‌ها را در خصوص اهمیت تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت بدانیم.

آنچه در ادامه آمده است گزیده مصاحبه سایت تحلیلی خبری راه پرداخت با مهندس عبدالرضا شریفی دبیر علمی سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت و از «مجموعه گفت‌وگوهای ویژه راه پرداخت در سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت» است.

abdolreza-Sharifi-Index-way2pay-94-06-15

قربانی: به‌عنوان دبیر علمی سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت در مورد دلیل انتخاب سخنرانان و موضوعات سخنرانی هرکدام چه بود؟

شریفی: ما در صنعت بانکی، علی‌رغم همه تحریم‌ها و نبود نیروی انسانی آموزش‌دیده کافی و مسائلی مشابه، دستاوردهای خوبی داشتیم اما چرا نتوانستیم به حرکت و تحول بزرگی برسیم؟ شاید دلیل اصلی این است که ما دسترسی به بست پرکتیس‌های دنیا، تجربه‌های موفق، افرادی که این تجربه‌ها را اجرا کرده باشند و مستندسازی آن‌ها نداشتیم. دبیرخانه ایکوبیگ همین نقطه‌ضعف را هدف گرفته و در تلاش است آن را ارتقا دهد. در همین راستا افرادی انتخاب شدند که ازیک‌طرف استراتژیست هستند و از طرف دیگر تجربه‌های موفق هم دارند و اتفاقاً در همین سمینار تلاش کردیم تا تجربه‌های موفق را عرضه کنیم. نمونه‌هایی که شما در همایش دیدید مانند سخنرانی آقای مونولوپولوس یا آقای راوزر نمونه‌هایی از اشتراک تجربیات موفق بین‌المللی بودند.

قربانی: موضوعات سخنرانی‌ها چطور انتخاب شدند؟

شریفی: موضوعات بحث دیگری است و قبل از هر چیزی باید خودمان به این ادراک برسیم که آیا تحولی در راه است؟ و یا اینکه این تحول شروع شده و ما در میان امواج این تحول هستیم؟ اگر این را پذیرفته باشیم می‌توانیم این مفهوم را به دیگران منتقل کنیم. افراد سخنران این مراسم مانند مهندس سراییان که از سخنرانان کلیدی بودند، از لفظ جالبی به نام پوست‌اندازی و براندازی شرایط جاری بر صنعت استفاده کردند. ما موضوعات را با این هدف انتخاب کردیم تا بتوانیم چنین مفاهیمی را به مخاطبان منتقل کنیم.

abdolreza-Sharifi-Index-a-way2pay-94-06-15

قربانی: بازخوردی که در طول مراسم داشتم این بود که بسیاری از این مباحث برای افراد حاضر که همه از متخصصین این صنعت هستند، آشنا بود، اما در پیاده‌سازی این مفاهیم مشکل دارند. نظر شما چیست؟

شریفی: انشا الله به‌زودی شرایط خوبی برای مملکت پیش خواهد آمد و آن شرایط دسترسی بلا واسطه به تکنولوژی است و خیلی امید است که با برگزاری این همایش‌ها افراد بتوانند این دسترسی‌های بلا واسطه را برای خود فراهم کنند. از طرف دیگر مطلب مهم، به نظم کشیدن و زنجیروار کردن این دوره‌های آموزشی است تا کارایی بیشتر داشته باشد. ممکن است افراد بخش‌هایی از این مطالب را در گذشته شنیده باشند و به آن اشراف داشته باشند ولی تبدیل کردن آن به پازلی که بتواند تصویر کاملی نشان دهد هدفی است که ما در این سمینار دنبال کرده‌ایم.

فایل ویدئویی مصاحبه اختصاصی راه پرداخت با مهندس عبدالرضا شریفی دبیر علمی سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت نیز به زودی در همین صفحه بارگذاری خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.