راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی مختصر به ایده‌های مطرح شده در هکاتون توسن

زنگ آغاز مسابقه سه‌روزه هکاتون توسن روز 13 آبان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به صدا درآمد و گروه‌های برگزیده که از خوان اول، یعنی مرحله انتخاب گذشتند و جزو چند تیم برتر قرار گرفته بودند، چهارشنبه در دانشکده کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر دور هم جمع شدند. شلوغی و تجمع زیادی در همان در ورودی دانشکده وجود داشت و بنرها و اعلامیه‌هایی که در جلوی در قرار داشت خبر از شروع اولین دوره ماراتن برنامه‌نویسی می‌داد. بانی انجام این کار برای اولین بار در کشور شرکت توسن است که با همکاری دانشگاه امیرکبیر برای پرورش استعدادهای کشور و حمایت از آن‌ها این رویداد را برگزار کرده است؛ اما این استعدادهای دور هم جمع شده چه کسانی هستند و چه ایده‌ خلاقانه‌ای در سر دارند را در ادامه می‌خوانیم.

Hackaton-Index-m-way2pay-94-08-16Hackaton-Index-c-way2pay-94-08-16

هکاتون رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان، طراحان و دیگر افراد فعال در حوزه رایانه، دور هم جمع می‌شوند تا در زمانی محدود پروژه‌های نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری را اجرا کنند. حدود ساعت 10 صبح بود که طی مراسمی تمام 24 تیم شرکت‌کننده دور هم جمع شدند و ایده و فکر بکر خودشان را به‌صورت مختصر و مفید طی سه دقیقه معرفی کردند.

Hackaton-Index-a-way2pay-94-08-16

ایده گروه اول «پل» نام داشت که درواقع هدفش ایجاد پلی میان افراد برای انجام تعاملات مالی مستعد است. هدف این ایده فقط انتقال وجه نیست بلکه می‌خواهند درخواست وجه را نیز مدیریت کنند و اینکه بتوانند گروه‌های مالی ایجاد کنند. دستاوردهایی که افراد این تیم به دنبال آن هستند، سهولت، امنیت، دقت و توسعه روابط مالی است. به گفته ارائه‌دهنده‌اش: «پن کد کارت یکی از اطلاعات مهم کارت است که ما نمی‌خواهیم آن را افشا کنیم و همین‌طور ایمن‌سازی بستر پرداخت با پروتکل‌های inscription وجود دارد. ما دقت را افزایش دادیم و از خطاهای کاربری جلوگیری کردیم. مهم‌ترین هدف ما ایجاد ارتباط مالی میان افراد است که درواقع افراد بتوانند میان تمام مخاطبین تلفن همراه خود یا تمام کاربرانی که عضو این اپلیکیشن هستند ارتباط مالی ایجاد کنند».

.

گروه بعدی تمرکز اپلیکیشن خود را بر روی شاید بارزترین ویژگی افراد در دنیای امروزی یعنی فراموشی قرار داده بود. آن‌ها اپلیکیشنی طراحی کردند که چندین ویژگی داشت: اول اینکه این اپلیکیشن می‌تواند تمام تسهیلاتی که فرد تاکنون گرفته را لیست کند و در اختیار کاربر قرار دهد. دومین ویژگی هشدار قسط است که وقتی زمان پرداخت قسطی نزدیک شده است به‌وسیله notification به کاربر اعلام می‌شود. ویژگی دیگر این است که کاربر نمی‌خواهد اقساطش را خودش پرداخت کند و این امکان در اختیارش قرار می‌گیرد به اقساطش به‌صورت اتوماتیک پرداخت شود. همچنین با استفاده از رنگ‌های مشخص شده‌ای به کاربر اعلام می‌شود که آیا زمان پرداخت قسطش عقب افتاده، پرداخت شده و یا اینکه پرداخت آن نزدیک است.

.

«mobipay» نام ایده گروه بعدی بود. سیستم پرداختی که به دست بچه‌های شیراز ساخته شده بود. یک سیستم پرداخت جامع است که در بستر فروشگاه‌های اینترنتی، حقیقی و برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای انجام شده است. ارائه‌دهنده ایده می‌گوید: «ما برای فروشگاه‌های اینترنتی یک API در نظر می‌گیریم که توسط آن API پرداخت‌هایشان در سیستم ما قرار می‌گیرد. امنیت و سرعت در این کار بسیار بالا است. برای مثال بارکدی ارائه می‌شود و فقط کافی است که شما موبایل خود را مقابل آن بارکد قرار دهید و در عرض چند ثانیه پرداخت شما انجام می‌شود و نه رمز شما به خطر میفتد و نه شماره کارتتان. در مورد فروشگاه‌های فیزیکی ما نرم‌افزار دیگری داریم که در اختیار فروشگاه قرار می‌دهیم و وقتی‌که مبلغ محاسبه شد و کاربر می‌خواهد پرداخت خود را انجام دهد موبایلش را روبروی صفحه تبلت می‌گیرد و پرداخت سریع انجام می‌شود. این نرم‌افزار در همه‌جا قابل‌استفاده است. در نرم‌افزار درون برنامه‌ای نیز پرداخت از طریق برنامه ما صورت می‌گیرد.»

.

گروه بعدی ایده‌ای به نام «شتاب‌سنج» داشت. شتاب‌سنج، اپلیکیشنی است که کمک می‌کند تا مدیریت خیلی دقیق‌تری بر رویی هزینه‌های خود داشته باشیم. هزینه‌ها را دسته‌بندی می‌کند و می‌توانیم عددهای خاصی برای سقف و کف پرداخت‌هایمان داشته باشیم، چند حساب را می‌تواند مدیریت کند و مهم‌تر از همه اینکه می‌تواند پیش‌بینی کند با چه سرعتی در حال خرج پول‌هایمان هستیم. مهم‌ترین برتری این اپلیکیشن نسبت به نمونه‌های مشابهش این است که از هوش نرم‌افزار استفاده می‌کند. این سیستم از اس‌ام‌اس استفاده نمی‌کند و همه تراکنش‌ها را شامل می‌شود و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اس‌ام‌اس بانک هم نیست.

.

ارائه‌دهنده بعدی توضیحاتش را این‌چنین شروع می‌کند: «هم‌پیمان یک پلت فرم جمع سپاری مالی است هم برای پروژه‌های خیریه عمومی و هم نیروهایی که می‌خواهند پول جمع کنند. دو سناریو داریم یکی سمت خیریه‌ها و دیگری سمت کاربرها. خیریه‌هایی که مورد تأیید ما هستند از طریق پنل‌هایی که در اختیارشان قرار دارد طرح خود را ارسال می‌کنند و هدف و مدت‌زمان خود را نیز اعلام می‌کنند و این طرح‌ها به کاربر اطلاع‌رسانی می‌شود. درصورتی‌که هزینه مالی موردنظر جمع شد به خیریه داده می‌شود و اگر هم نشد پول‌ها دوباره به حساب کاربر بازگردانده خواهد شد. طرف دیگر کاربرها هستند که می‌توانند از طریق اپلیکیشن از طرح‌ها مطلع شوند و گزارش بگیرند و با یکدیگر به اشتراک بگذارند. یک سناریو همکاری نیز ما در سیستم خود داریم که کاربران می‌توانند خودشان گروه‌های کوچکی ایجاد کنند و هدفی نیز برای خود تعیین کنند و کنترل و اداره آن نیز به دست خودشان است.»

.

ایده گروه بعدی سیستمی است که شما به‌وسیله آن می‌توانید برای وضعیت مالی خود در طول ماه برنامه‌ریزی داشته باشید. این سامانه به‌صورت اتوماتیک منابع شما را تهیه می‌کند و راه‌حل‌های لازم برای اینکه بتوانید یک رویداد مالی را پوشش دهید به شما پیشنهاد می‌کند. در خود این برنامه یک شبکه اجتماعی نیز قرار داده شده تا شما بتوانید با دیگر افرادی که این سامانه را در اختیار دارند ارتباط داشته باشید و برای دریافت اطلاعات مهمی می‌توانید گزینه notification را فعال کنید و ویژگی دیگر اینکه شما می‌توانید با مرکز پشتیبانی بانک ارتباط صوتی داشته باشید.

.

تیم بعدی ارائه‌اش را با یادآوری دوران کودکی و پس‌انداز کردن پول‌ در قلک‌هایمان شروع کرد و اینکه عمر این قلک‌ها بیشتر از چند روز نبود و این رفتار همچنان در سنین بالاتر ما نیز ادامه پیدا کرده است و خیلی‌ها زیاد به فکر پس‌انداز پول‌هایشان نیستند. «قطره» نام اپلیکیشن این گروه است که می‌تواند پس‌انداز کردن را برای شما خودکار کند و مبالغی را به‌صورت خردخرد در ماه از حساب شما برای شما پس‌انداز کند و این کار را بر اساس یک الگوریتمی انجام می‌دهد که به شما این اطمینان را می‌دهد که به پولی که قرار است برای شما پس‌انداز کند احتیاجی ندارید ولی اگر در حساب شما باقی بماند باعث می‌شود که شما خرج اضافه انجام دهید.

.

اگر تاکنون خواستار دریافت تسهیلاتی بوده‌اید و یا اینکه خواسته باشید تسهیلاتی را ارائه دهید حتماً می‌دانید که چه فرایند سختی است و دلیلش این است که برای تأیید صلاحیت دریافت‌کننده هیچ روند ثابتی وجود ندارد و هرکدام از ارائه‌دهندگان تسهیلات یک سری استانداردهای خاص برای خودشان دارند به همین دلیل فرایند کند و خسته‌کننده می‌شود و دریافت‌کننده حس می‌کند که این فرایند به‌هیچ‌وجه عادلانه نیست. «سامانه اعتبارسنجی مالی» (سام) نام طرح گروه بعدی است که قرار است این مشکل را حل کند. هدف این برنامه این است که به کمک یک سری عوامل و استانداردهای ثابت، به فرایند سرعت و امنیت بالایی دهد و آن را به عادلانه‌ترین شکل ممکن انجام دهد. ارائه‌دهنده این طرح می‌گوید: «متقاضی در سامانه سام ثبت‌نام می‌کند اطلاعات دریافت می‌شود و در اختیار موسسه مالی قرار داده می‌شود و امتیازی در اختیار فرد قرار می‌گیرد؛ اما مهم‌ترین بخش قضیه این است که چه عواملی در این امتیاز تأثیرگذار است. تعداد تسهیلاتی که متقاضی دریافت کرده است مهم‌ترین عامل است. بعد از آن تعداد چک‌هایی است که متقاضی دریافت می‌کند. برای مثال اگر تعداد چک‌های برگشتی من زیاد باشد میزان امتیاز من کم خواهد شد و مدت سابقه من در آن موسسه مالی هم عامل دیگری است که بر روی این امتیاز اثر می‌گذارد. ما دو مشتری داریم. مشتری اول ارائه‌دهندگان تسهیلات هستند اعم از حقیقی و حقوقی و سری دوم دریافت‌کنندگان تسهیلات هستند. برای بخش درآمدزایی هم باید بگویم که هر متقاضی به ازای دریافت هر گزارش مبلغ معینی را پرداخت می‌کند.»

.

تیم بعدی ایده‌ای به نام «سامانه پرداخت همراه» (سپه) را به همراه داشت. هدف آن ارائه سامانه‌ای برای پرداخت هزینه‌های روزمره است که یک کارکرد آسان و پاسخگویی سریع داشته باشد، امنیت پرداخت در نظر گرفته شود و صحت پرداخت نیز به‌راحتی کنترل شود. روش کار به این صورت است که شما شناسه‌ای را از فروشنده دریافت می‌کنید و پرداخت مبلغ را انجام می‌دهید و فروشنده، پرداختی که شما انجام داده‌اید را کنترل می‌کند.

.

اپلیکیشن گروه بعدی نامش «پول‌نامه» است. پول‌نامه اپلیکیشنی برای انتقال وجه سریع امن و آسان است. وقتی‌که ما می‌خواهیم پولی را پرداخت کنیم با یک سری مشکلات روبرو هستیم. کاری که پول‌نامه انجام داده این است که یک سرویس انتقال وجه موبایلی را طراحی کرده که اطلاعات پرداخت را در کلود خود ذخیره می‌کند و اکانت شما به اطلاعات ذخیره شده پرداختی شما متصل می‌شود و تبادل اطلاعات انجام می‌شود. پول‌نامه دغدغه نداشتن شماره‌حساب مقصد را برای اشخاص حل می‌کند بدین‌صورت که شما فقط کافی است که شماره موبایل فرد موردنظر را داشته باشید. ابزار امنی است که شما هم می‌توانید پول دریافت کنید و هم انتقال دهید.

.

طرح بعدی، نرم‌افزار «حسابدار شخصی هوشمند» است. کاری که این نرم‌افزار قرار است انجام دهد، دریافت تراکنش‌ها به‌وسیله APIهای توسن است، نماینده تیم می‌گوید: ما یک سری عملیات زمان‌بندی‌شده را برای این نرم‌افزار در نظر گرفته‌ایم که با اقساط و چک‌ها بتوانید به کاربر خود notification دهیم و پرداخت‌ها به‌صورت اتوماتیک دسته‌بندی و پرداخت شود. اگر اطلاعات نرم‌افزار به حد قابل قبولی برسد، بخشی به دستگاه اضافه می‌کنیم که بتواند به شخص یک سری پیشنهادات مالی در حوزه حسابداری مالی و شخصی ارائه دهد و اگر داده نرم‌افزار بیشتر باشد نیز می‌توانیم از BI استفاده کنیم.

.

بعد از این ارائه نوبت به یک استراحت کوچک رسید که آن هم متأثر از فضای موجود فقط شامل 3 دقیقه تنفس درون سالنی بود. بعد از به صدا در آمدن زنگ پایان وقت استراحت سه‌دقیقه‌ای دوباره گروه‌ها هر کدام برای معرفی ایده خود آماده می‌شدند.

Hackaton-Index-j-way2pay-94-08-16 Hackaton-Index-i-way2pay-94-08-16

.ایده بعدی دفتر یادداشت هوشمند (Inote) نام داشت. این اپلیکیشن یک سری کارهای بانکی را به‌صورت هوشمند می‌تواند انجام دهد. برای مثال اگر یک انتقال وجه مستمر داشته باشید می‌توانید آن را در برنامه ثبت کنید و سیستم به‌صورت اتوماتیک در آن بازه‌های زمانی پرداخت را انجام می‌دهد. یک سری کارهای دیگر هم وابسته به سیستم API بانکی نیست برای مثال ثبت یک تاریخ خاص که در آن تاریخ پیامی برای افراد و دوستان فرستاده شود. ویژگی دیگر notification هوشمند است یعنی فرد می‌تواند در نقشه مکانی را مشخص کند که اگر از آن مکان رد شد به او هشدار دهد.

.

توران پی (toran pay) نام گروه بعدی بود. این برنامه درباره فرایند فرستادن صورت‌حساب برای کارفرما است. اگر شما چند ساعتی برای شرکتی کار کرده باشید باید پیش فاکتوری بفرستید. از طریق این سیستم پیش فاکتور برای افراد فرستاده می‌شود و همان‌جا در درگاه پرداخت وجه می‌تواند کارت به کارت شود و دیگر لازم نیست که صورت‌حساب شما از پرداخت شما جدا باشد. ارائه‌دهنده ایده گفت: «کار ما کار ساده‌ای است که مدل آن مربوط به شرکت freshbooks در کانادا است و مخاطبین ما سرمایه‌گذاران هستند.»

.

«برای پیدا کردن کسی که می‌خواهیم پول برایش پرداخت کنیم یا باید شماره‌حساب وی را داشته باشیم یا شماره کارتش را که در اکثر مواقع هم افراد این شماره‌ها را حفظ نیستند. کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که این فرایند حذف شود.» این‌ها توضیحات اولیه سرپرست تیم بعدی به نام پولینگ بود که در ادامه حرف‌هایش گفت: «اگر من می‌خواهم برای کسی پول واریز کنم و هر دوی ما نرم‌افزار پولینگ را داشته باشیم، از طریق پیدا کردن اسم او در لیست مخاطبینم می‌توانم یا از طریق کد QR یا از طریق NFC برای فرد موردنظر پول بفرستم. از طریق داده‌های آماری که طی بازه‌های زمانی که در این پرداخت‌ها به دست می‌آید ما می‌توانیم فرایند خالی شدن حساب کاربر را چک کنیم و به او بگوییم که برای مثال در دو ماه آینده با توجه به دریافتی‌هایی که داشته چقدر در حسابش پول وجود خواهد داشت.» دیگر ویژگی این اپلیکیشن این است که نزدیک‌ترین ATM ها را بر روی نقشه به کاربر نشان می‌دهد و او را به سمتشان هدایت می‌کند. ویژگی دیگر این برنامه این است که حسابداری دارد که به‌طور فعال با حساب کاربر چک می‌شود.

.

نه ایده و گروه دیگر باقی‌مانده است و سه دقیقه‌ها همچنان برقرار و هر تیم طی این فرصت باید بتواند ایده و محصولی که برای ارائه در اولین مسابقه هکاتون با خود دارد را معرفی کند.

.

برنامه صندوق‌های قرض‌الحسنه خانوادگی نام طرح تیم بعدی بود که مشکلاتی که در این حوزه دارد را قرار است برطرف کند. برای مثال یکی از این مشکلات بی‌قانونی است یعنی اعضا به‌موقع اقساط را پرداخت نمی‌کنند و خیلی مشکلات دیگر. این ایده می‌خواهد چنین مشکلاتی را برطرف ‌کند. نظمی به وجود می‌آورد و سامانه‌ای را تعریف کرده که به‌واسطه آن فردی رئیس صندوق می‌شود و بقیه اعضا در این اپلیکیشن عضو می‌شوند و تمامی کارهایی که در این صندوق‌های قرض‌الحسنه وجود دارد توسط این اپ انجام می‌شود. ممکن است فردی در دسترس نباشد ولی با گوشی خود بتواند قسط خود را پرداخت کند و یا به‌صورت اتوماتیک مشخص کند و سر زمان مشخص خود گوشی پرداخت را انجام دهد.

.

گروه بعدی موج نام دارد که بعد از شروع زمان سه‌دقیقه‌ای‌اش توضیحاتش را این‌گونه آغاز می‌کند: «ما در سیستم بانکی سه مشکل داریم یکی اینکه وقتی افراد می‌خواهند وارد اینترنت بانک خود شوند چون در چند بانک مختلف حساب دارند چندین اپ بانکی مختلف دارند و مجبورند که در هرکدام از این‌ها جداگانه وارد شوند. ایده ما این بود که تمامی این‌ها را در یک پلتفرمی بتوانیم جمع کنیم و شما بتوانید با یک‌بار وارد شدن تمامی این‌ها را داشته باشید و همین‌طور گزارش بین این‌ها را هم داشته باشید. دوم در مورد بحث UI و UX هم باید بگوییم که اپ موبایل و اینترنت بانک‌ها جذابیت لازم را ندارند و مسیر انجام کار برای کاربر کمی سخت است و ما می‌خواهیم این مورد را کمی اصلاح کنیم و سومین مورد این‌که گزارش‌هایی که افراد از تراکنش‌هایشان می‌گیرند را از طریق موج توسط برخی اشکال و نمودارها برای افراد ملموس‌تر کنیم و افراد سریع‌تر بتوانند وضعیت مالی خودشان را بفهمند.

.

هفتمین گروه باقی‌مانده چوب‌خط بود که ایده‌اش در مورد ایجاد یک فرایند پرداخت سه نفره است. بدین‌صورت که وقتی خریدی انجام می‌دهید به‌جز خریدار شخص دیگری می‌تواند در مکان دیگری هزینه خرید شما را پرداخت کند. فروشنده برای شما فاکتور صادر می‌کند ولی شما که خریدار هستید نمی‌خواهید پول را پرداخت کنید و شخص دیگری مانند پدر یک خانواده و یا واحد مالی یک شرکت قرار است مبلغ را بپردازد. فاکتور به شما تحویل داده می‌شود و شما آن را برای فرد موردنظر ارسال می‌کنید، فاکتور توسط شخص موردنظر بررسی می‌شود و وقتی فاکتور مورد تأیید بود هزینه را از حساب خودش پرداخت می‌کند. درواقع کاری که این برنامه انجام می‌دهد این است که خرید را از پرداخت جدا می‌کند.

.

گروه بعدی گروهی آشنا بود که در آخرین استارتاپ برگزار شده در همایش تراکنش نیز حضور داشت. گروه نیوو (nivo) که این دفعه با ایده مدیریت شارژ ساختمان در این رویداد شرکت کرده بود. کار این طرح تبدیل تابلو اعلانات موجود در راهروی ساختمان‌ها به یک اپلیکیشن است تا افراد بتوانند با یکدیگر تعامل کنند؛ یعنی افراد می‌توانند به یکدیگر اطلاعیه دهند، مدیر ساختمان می‌تواند شارژها را مشخص کند و در روند هزینه‌های پرداختی همسایگان نظارت داشته باشد. درواقع افرادی که در یک ساختمان زندگی می‌کنند از وضعیت کلی ساختمان باخبر شوند. همچنین فردی که چند واحد مسکونی نیز در جاهای دیگر دارد، اگر در آن ساختمان‌ها نیز این اپلیکیشن مورد استفاده قرار گیرد شخص می‌تواند از وضعیت واحدهای مسکونی‌اش باخبر شود. همچنین در این اپلیکیشن اطلاعیه و اعلامیه‌ها از طریق پیام‌ها به افراد ارسال می‌شود.

.

گروه بعدی که میکروفون را برای ارائه سه‌دقیقه‌ای خود به دست گرفت تیم هم‌پرداز بود. ایده این گروه بیشتر در رابطه با حل مشکل پول خرد است در جاهایی که ممکن است به دلیل نداشتن پول خرد، مجبور به پرداخت بیشتر و یا خرید کالایی که مورد نیازمان نیست شده‌ایم. آن‌ها سیستمی ایجاد کردند که افراد بتوانند بدون کارمزد، پرداخت خود را انجام دهند و از طرفی برای فردی مانند راننده تاکسی که در روز با چند صد نفر برخورد دارد، این الزام برداشته شد که بخواهد به همه شماره کارت خود را برای پرداخت دهد؛ یعنی در این سیستم شما بدون اینکه اسم، شماره‌حساب و شماره موبایل شخصی را داشته باشید می‌توانید پرداختی را برای وی انجام دهید. این پرداخت به‌صورت آنی است و در 24 ساعت شبانه‌روز قابل انجام است. هر کاربر که در این سیستم ثبت‌نام می‌کند لیستی از شماره‌حساب‌هایش را در آنجا ثبت می‌کند. ما بر اساس هر شماره کارت یک QR کد اختصاص دادیم. زمانی که آن کد اسکن شود اطلاعات حساب وارد می‌شود اما کاربر لازم نیست آن شماره‌حساب را بداند فقط کافی است که QR راننده تاکسی را اسکن و قیمت را وارد کند و پرداخت انجام می‌شود.

.

ایده تیم بعدی برای مدیریت چک‌های کاربر بود. شیوه کار بدین‌صورت است که کاربر چک‌هایش را در سیستم ثبت می‌کند. موجودی‌اش توسط سیستم بررسی می‌شود که آیا در آن روزی که چک دارد موجودی‌اش منفی است و یا مثبت و این را به شخص اطلاع می‌دهد و اگر شود هم پول از حسابی به حساب دیگر فرد انتقال داده می‌شود تا چکش در آن روز برگشت نخورد.

.

گروه بعدی حساب یار حرف شنو بود؛ اما به چه دلیل حرف شنو، زیرا قرار بود اطلاعات مورد نیاز برای ورود به اپلیکیشن‌های بانکی توسط فرامین صوتی انجام شود. سرپرست این تیم می‌گوید: «کاری که ما انجام دادیم این است که رابط کاربری را تغییر دادیم و از فرامین صوتی استفاده کردیم که این کار می‌تواند چند مزیت داشته باشد یکی برای افراد نابینا و کم‌توان است و از طرفی هم در مواقعی که افراد نیاز به تمرکز دارند مثلاً در حین رانندگی می‌تواند با فرمان صوتی کارهایشان را انجام دهند.

.

اپلیکیشن تزول ایده تیم دیگر این مسابقه بود که یک اپلیکیشن اندروید و IOS است که افراد بدون داشتن شماره‌حساب شخص و فقط با داشتن شماره تلفنشان بتوانند مبلغی را به آن‌ها منتقل کنند. برای استفاده شخص وارد اپ تزول می‌شود، فرد موردنظر را در مخاطبینش پیدا می‌کند. مبلغ را وارد می‌کند و پرداخت را انجام می‌دهد و خیلی راحت و خیلی سریع افراد می‌توانند به یکدیگر پول منتقل کنند.

.

آخرین گروهی که معرفی ایده‌اش را با شما در میان می‌گذاریم، گروه همیان است. ایده این گروه ایجاد سیستمی برای مدیریت فاکتورها و صورت‌حساب‌ها و پرداخت آن‌ها است که بر روی چند پلتفرم وب و موبایل انجام می‌شود. یک سیستم مدیریتی دارد که توسط آن می‌توان فاکتورها را صادر کرد و برای دیگران ارسال کرد و دیگران آن فاکتور را که از طریق ایمیل و یا اس ام اس دریافت می‌کنند، می‌توانند به‌وسیله یکی از انواع پرداختی مشخص شده پرداخت کنند.

.

این مسابقه نفس‌گیر در دانشکده کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر برگزار شد؛ جایی که برای خیلی از ما پر است از خاطرات شیرین دوران دانشگاه. تمام این 3 روز، شور و هیجان و حس‌های خوب در این رویداد جاری و ساری بود و سرانجام در روز آخر بعد از ارائه نهایی تیم‌ها و تصمیم هیئت‌داوران، تیم «چوب‌خط» به‌عنوان تیم اول و برنده جایزه 20 میلیونی این رویداد انتخاب شد و همچنین تیم «هم‌پیمان» به‌عنوان تیم دوم و برنده جایزه 10 میلیونی و تیم‌های «نیو» و «موج» مشترکا به‌عنوان تیم سوم انتخاب شدند و به هر کدام یک جایزه 5 میلیون تومانی اعطا شد. همچنین تیم «قطره» به‌عنوان ایده برتر نیز بنده جایزه 5 میلیون تومانی شد.

Hackaton-Index-l-way2pay-94-08-16 Hackaton-Index-h-way2pay-94-08-16Hackaton-Index-g-way2pay-94-08-16Hackaton-Index-d-way2pay-94-08-16Hackaton-Index-k-way2pay-94-08-16Hackaton-Index-f-way2pay-94-08-16Hackaton-Index-n-way2pay-94-08-16 Hackaton-Index-o-way2pay-94-08-16 Hackaton-Index-p-way2pay-94-08-16 Hackaton-Index-u-way2pay-94-08-16 Hackaton-Index-q-way2pay-94-08-16Hackaton-Index-t-way2pay-94-08-16 Hackaton-Index-e-way2pay-94-08-16

این گزارش را محدثه دهباشی از همکاران خوب ما در راه پرداخت نوشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.