راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیستم پرداخت موبایلی با رنگ و طعم مایکروسافت

چند هفته قبل مایکروسافت اعلام کرد گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز از سیستم پرداخت NFC پشتیبانی خواهند کرد ولی ردموندی‌ها هیچ اشاره‌ای به آینده پرداخت موبایلی روی ویندوز فون نداشتند. حالا خبر می‌رسد مایکروسافت دست به کار شده تا سیستم پرداخت ویندوز 10 را خودش راه اندازی کند.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت، این غول فناوری اخیرا توانسته در 50 ایالت آمریکا گواهی ویژه انتقال وجه را دریافت کند. فیصل خان، کی از مشاوران بانکی که در زمینه سیستم‌های انتقال و پرداخت آنی وجه تخصص دارد به تازگی کشف کرده که Microsoft Payment Inc (یکی از کمپانی‌های زیرمجموعه مایکروسافت) توانسته مجوز انتقال وجه را در آمریکا اخذ کند. اسناد منتشرشده نشان می‌دهد ایالت آیداهو اخیرا مجوز انتقال وجه را به مایکروسافت اعطا کرده است و این موضوع به منزله ورود رسمی Microsoft Payment Inc. به دنیای پرداخت موبایلی است.

با اینکه سیستم پرداخت موبایلی هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد، ولی در ازای آن سیستم گوشی‌های هوشمند مایکروسافت نیز در حال حاضر هیچ سهمی از این بازار نوظهور ندارند. Apple Pay بیشترین سهم بازار را از آن خود کرده است و بعد از اپل، کیف پول گوگل به نام Google Wallet قرار دارد که به تازگی توانسته با اضافه‌کردن و یکپارچه‌شدن با اندروید قدرت خود افزایش دهد. سامسونگ نیز با در اختیار گرفتن LoopPay و عرضه سیستم پرداخت موبایل انحصاری خود همزمان با معرفی گوشی گلکسی اس 6 و نصب سیستم Samsung Pay بر روی این دستگاه توانسته جایگاه سوم را در اختیار بگیرد. از آنجایی که هیچکدام از این سیستم‌های پرداختی موبایل روی سیستم عامل ویندوزفون مایکروسافت کار نمی‌کنند، ورود Microsoft Payments Inc. به بازار پرداخت آمریکا نمی‌تواند خیلی هم شگفت‌انگیز باشد. با توجه به اینکه ویندوزفون سهم اندکی از بازار گوشی‌ها هوشمند را به خود اختصاص داده است، به نظر نمی‌رسد اضافه‌شدن این بازیگر جدید بتواند خیلی برای سامسونگ، اپل و گوگل خطری ایجاد کند.

منبع: زومیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.