راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس NFC رایتل رقیب سرسخت ایرانسل + گزارش تصویری

روز اول نمایشگاه تلکام گزارشی تهیه کردیم از رونمایی سرویس NFC ایرانسل و همراه اول ولی پس از تهیه آن گزارش متوجه شدیم پای حریف قدر دیگری هم در میان است. آن حریف قدر، سرویس NFC رایتل بود. تکنولوژی NFC و ارائه سرویس کیف پول موبایلی نه تنها در ایران، بلکه در دنیا فناوری جدیدی است و شرکت‌های مختلف در تلاش پیشرو بودن در این صنعت هستند. در ایران هم ایرانسل به کمک شرکت توسن یک کیف پول موبایلی ارائه کرده است که تا سه ماه آینده در دسترس عموم قرا خواهد گرفت. در کنار آن همراه اول هم به کمک جیرینگ تگ‌هایی را ارائه کرده است که با چسباندن آن پشت دستگاه موبایل کاربر قادر به پرداخت هزینه بلیت مترو، اتوبوس و پارکومتر خواهد بود و این تگ‌ها در حال حاضر به تعدادی محدود در دسترس مردم قرار گرفته‌اند. اما رایتل، این اپراتور تازه وارد کشورمان، مانند ایرانسل یک کیف پول موبایلی با قابلیت استفاده از تکنولوژی NFC ارائه کرده است.

پرداخت بلیت مترو به کمک سرویس NFC رایتل

سرویس NFC رایتل

سرویس NFC رایتل یک کیف پول موبایلی است برای استفاده از آن کاربر باید یک سیم کارت رایتل مجهز به NFC خریداری کند تا از خدمات ان بهره مند شود. در کنار این سیم کارت، لازم است که دستگاه موبایل کاربر نیز مجهز به NFC باشد؛ در غیر این صورت کاربر باید از یک آنتن NFC زیر سیم کارت و روی باطری استفاده کند تا بتواند از این سرویس استفاده کند.

کاربر با داشتن کارت شتابی به کمک این سرویس می‌تواند از خدمات بانکی مانند دریافت مانده حساب، پرداخت قبوض و مواردی از این قبیل بهره ببرد. علاوه بر این‌ها کاربر می‌تواند با بهره گیری از تکنولوژی NFC پرداخت‌های خرد خود را با موبایلش پرداخت کند. برای مثال کاربر می‌تواند بلیت‌های الکترونیک شهری مانند مترو و اتوبوس، هزینه پارکومتر را با موبایلش پرداخت کند بدون اینکه هیچ رمزی وارد کند. البته برای اینکه در صورت گم شدن یا دزدیده شدن موبایل کاربر کسی نتواند از آن سوء استفاده زیادی بکند هر تراکنش یک سقفی دارد که برای پرداخت بیشتر از آن کاربر باید رمز وارد کند. در این صورت کاربر فرصت خواهد داشت تا کیف پول موبایلی خود را غیر فعال کند تا سوء استفاده از آن نتواند از یک سقفی بیشتر انجام شود.

فقط کافیست کاربر مبلغ پرداختی را بر روی دستگاه کارتخوان وارد کند

سپس کاربر موبایلش را یک ثانیه روی دستگاه ریدر قرار می‌دهد و پرداخت انجام می‌شود

برای استفاده از این کیف پول کاربر نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزاری نیست و کیف پول در قالب یک اپلیکیشن در خود سیم کارت وجود خواهد داشت. کاربر برای شارژ سرویس NFC خود می‌تواند از داخل کیف پول خود اقدام کند و مقداری وجه از حساب بانکی خود وارد آن کند تا از آن برای پرداخت‌های خرد خود استفاده کند.

کاربر همچنین می‌تواند از طریق دستگاه خودپرداز نیز کیف پول موبایلی خود را شارژ کند. البته عکس این قضیه هم امکان پذیر است. یعنی کاربر در مواقع نیاز می‌تواند از کیف پول موبایلی خود وجه وارد دستگاه خودپرداز کند و به جایش وجه نقد از دستگاه بگیرد. البته این فقط در مواردی ممکن است که دستگاه خودپرداز به این تکنولوژی مجهز باشد.

کاربر در حال شارژ کیف پول موبایلی رایتل

بین این سه رقیب، یعنی ایرانسل، رایتل و جیرینگ، جیرینگ راه متفاوتی از دو رقیب دیگر را در پیش گرفته است. اما آنطور که معلوم است ایرانسل و رایتل از همین ابتدای کار رقیبان سر سختی برای یکدیگر شده‌اند و سرویس‌هایی که ارائه می‌کنند خیلی به هم مشابه هستند و فقط باید منتظر ماند و دید کدام یک گوی رقابت را از دیگری می‌رباید.

شما هم اگر نظری در این مورد دارید با ما در راه پرداخت در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.