راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس Apple Pay باعث افزایش استقبال کاربران از Google Wallet شد

اپل همیشه بر زمان‌بندی مناسب ارائه تکنولوژی به بازار تاکید دارد و خدمات Apple Pay نیز از این امر مستثنی نیست. این خدمات جدید اپل هم دوره شده‌ است با بازه زمانی که اکثر فروشنگان عمده و خرده محصولات مختلف از تکنولوژی پرداخت NFC پشتیبانی می‌کنند و سایر فروشگاه‌ها نیز به تبع فروش بالای گوشی‌های جدید آیفون مخصوصا در آمریکا، تجهیزات مناسب پرداخت بر پایه NFC را جهت رضایت اپل و مشتریانش فراهم می‌آورند.

از قبل باور ما بر این بود که این مسئله به نفع سرویس نه چندان محبوب Google Wallet نیز تمام شود که البته همینطور هم شد. بر اساس گزارشات Ars Technica اخیرا تراکنش‌های مالی Google Wallet به میزان پنجاه درصد رشد داشته‌ است و همچنین تعداد کاربران جدید این سرویس نیز در طول ماه اکتبر، نسبت به ماه قبل جهش خیره‌کننده دوبرابری را نشان می‌دهد!

این آمار و ارقام مطمئنا برای گوگل خوشحال‌کننده هستند اما باید صبر کرد تا بتوان به نتیجه‌گیری کلی رسید که آیا این روند صعودی فوق‌العاده مثبت گوگل والت ادامه‌دار خواهد‌ بود یا فقط یک جهش موقت به خاطر توجه‌هایی است که اپل به سیستم پرداخت موبایلی جلب کرده است.

اپل اخیرا بیان کرد که فقط در سه روز اول شروع‌ به‌کار سرویس Apple Pay بیش از یک میلیون کارت بانکی جهت انجام پرداخت‌ها توسط کاربران با این خدمات، فعال شده است. این تعداد کمی نیست ولی در مقایسه با میزان کلی فروش iPhone ۶ و iPhone ۶ plus مقدار زیادی به نظر نمی‌رسد. کاملا مشابه علاقه کم کاربران گوگل به Google Wallet.

به همین خاطر جهش دوبرابری کاربران جدید و افزایش معاملات مالی شاید از دید کلیتر زیاد چشم‌گیر نباشد اما در هرصورت هر فناوری جدیدی برای همگانی شدن میان کاربران باید از یک‌جایی شروع کند.

منبع: فارنت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.