راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه قبوض الکترونیکی با مشارکت بانک ملی ایران آغاز به کار کرد

برای نخستین بار در استان قم سامانه ملی قبوض الکترونیکی با استفاده از بسترهای الکترونیکی بانک ملی ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در فاز نخست این پروژه، اطلاعات قبوض شرکت های آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات در این سامانه متمرکز و به صورت الکترونیکی تجمیع شده و تمامی شهروندان قمی می توانند با عضویت در سامانه اینترنتی مذکور به آدرس Www.Ghabziran.Ir ، به ایجاد کارتابل الکترونیکی قبوض و پرداخت الکترونیکی آن اقدام کنند.

فاز اول این طرح با مشارکت اداره امور شعب استان قم و ادارات کل بازاریابی و تجهیز منابع و انفورماتیک و خدمات نوین بانک ملی ایران، استانداری قم و سازمان فناوری اطلاعات به منظور توسعه دولت الکترونیک و استفاده از بسترهای الکترونیکی و فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات به مردم اجرایی شده است. این طرح طی مراسمی با حضور آقایان فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، قنبری عضو هیات مدیره و تنی چند از مسئولان ارشد بانک ملی ایران ، حجت الاسلام و المسلمین موسی پور استاندار قم و جوادی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

اجرای این پروژه با استفاده از زیرساخت های الکترونیکی بانک ملی ایران و بهره گیری از ظرفیت دفاتر ICT روستایی و دفاتر پیشخوان خدمات شهری می تواند صرفه جویی در زمان و هزینه ها را موجب شود.

با راه‌اندازی سامانه ملی قبوض الکترونیکی، تمامی هزینه های مستقیم و غیرمستقیم چاپ، توزیع و پرداخت های حضوری حذف خواهد شد و علاوه بر حذف مبالغ قابل توجهی از هزینه های ملی، تاثیر گسترده ای در کاهش حجم ترافیک نیز خواهد داشت.

در فاز دوم این طرح، امکان پرداخت عوارض شهرداری، امور مالیاتی و اقساط بانکی فراهم خواهد شد.

در صورت اجرای کامل این طرح طی یک سال آینده، استان قم نخستین استان بدون قبض کاغذی خواهد بود.

بر اساس آمارهای موجود، در صورت اجرای کامل این طرح در سطح کشور امکان صرفه جویی سالانه مبلغی بیش از پنج هزار میلیارد ریال فراهم خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.