راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

منصوری: رویه‌های سنتی بانکداری الکترونیک دیگر جواب‌گو نیستند

عبدالحمید منصوری، مدیرعامل شرکت سامانه‌های مقیاس بزرگ توسن در برنامه «اقتصاد فردا» که از سوی شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود گفت: «توسعه بانکداری الکترونیک می‌تواند منجر به قابلیت ارائه تمامی خدمات به‌صورت غیرحضوری و تغییر وظایف امروزی بانک‌ها به مأموریت‌های جدید‌تر باشد.»

وی با بیان این‌که امروز طبق آمار ۷۰ درصد تراکنش‌های بانکی غیر شعبه‌ای شده‌اند، به نوآوری درزمینه پرداخت قبوض با درگاه تلفن همراه، اینترنت و تلفن ثابت اشاره کرد. منصوری ضمن این‌که کاهش شعبات را امر معقولی دانست، چنین اظهار عقیده کرد: «هرچند متوسط کل بانک‌ها حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد خدمات خود را خارج شعبه ارائه می‌دهند و این امر تاکنون تحقق‌یافته اما موضوع این است که ما بانکداری الکترونیک را در کشورمان بر اساس رویه‌های سنتی تدوین کرده‌ایم که این رویه‌ها همه‌جا جواب‌گو نیستند. مثلاً ما همچنان برای احراز هویت مشتری نیاز به مراجعه حضوری وی به شعبه داریم.»

مدیرعامل شرکت سامانه‌های مقیاس بزرگ توسن با اشاره به این امر که همواره شعب بانکی در مکان‌های پرازدحام در جامعه افتتاح می‌شوند، مقوله شبکه‌های اجتماعی مجازی در کشور را با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی خاص موجود، چاقوی دو لبه‌ای خواند و گفت: «بانک‌ها اکنون نیز در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند اما این حضور باید بیشتر و گسترده‌تر شود. ازآنجایی‌که در جامعه حقیقی نیز بزهکاری و کلاه‌برداری وجود دارد، این امر نباید مانع فعالیت بانکی و جذب مشتری در فضای شبکه‌های اجتماعی شود که پر از فرصت و جمعیت است؛ البته نحوه و این‌که در کدام شبکه‌ها حضورداشته باشند باید تعارف خود را پیدا کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.