راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راهنمای دریافت و نصب همراه بانک آینده

متقاضی بایستی با مراجعه به سایت بانک آینده، نسبت به دریافت نرم‌افزار همراه بانک آینده و انتقال آن به گوشی تلفن همراه خود و سپس نصب آن اقدام نماید. مشتریان برای استفاده از سیستم همراه بانک آینده نیاز به دو رمز به شرح زیر دارند:

رمز عبور: جهت ورود به نرم‌افزار همراه بانک (این رمز در هنگام نصب نرم‌افزار توسط مشتری به صورت دلخواه تخصیص داده می‌شود.)

رمز حساب:‌‌ همان رمز تلفنبانک است که توسط شعبه به درخواست مشتری داده می‌شود. باید توجه داشته باشید که برای نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار استفاده از خدمات همراه بانک آینده، بایستی گوشی مورد نظر قابلیت نصب نرم افزارهای جانبی را دارا باشد. (برای اطلاعات بیشتر به وب سایت بانک‌ آینده مراجعه فرمایید.)

شایان ذکر است نرم‌افزار یاد شده با استفاده از پروتکل ارتباطی پیام کوتاه (SMS) خدمات مورد اشاره را ارائه می‌کند. خاطر نشان می‌سازد تمامی دارندگان تلفن‌های همراه (همراه اول، ایرانسل و تالیا) در سراسر کشور می‌توانند از خدمات متنوع و به روز «همراه بانک آینده» استفاده کنند.

.

نحوه دریافت رمز حساب

جهت دریافت رمز حساب می‌توان به یکی از دو روش زیر عمل نمود:

الف: مراجعه به یکی از شعب بانک آینده و دریافت کد ۴ رقمی رمز حساب

ب: در صورتی که دارای آینده کارت می‌باشید می‌توان به روش زیر اقدام کرد:

  • مراجعه به یکی از دستگاه‌های خود‌پرداز
  • دریافت رمز دوم کارت که می‌تواند عددی ۵ تا ۱۲ رقمی باشد.
  • تماس با تلفنبانک آینده
  • ورود به سیستم تلفن‌بانک از طریق ورود شماره کارت.
  • ورود به منوی دریافت رمزحساب.
  • دریافت رمز حساب.

.

نکات قابل توجه و ضروری

1. به منظور استفاده بهینه و ایمنی هر چه بیشتر از سامانه همراه بانک آینده، به نکات ذکر شده توجه فرمایید:

2. نرم‌افزار همراه بانک آینده را تنها از طریق مراجعه به تارگاه (وب سایت) اینترنتی بانک آینده www.ba۲۴.ir دریافت کنید.

3. به هیچ عنوان نرم افزار را از روش‌های دیگر نظیر بلوتوث (Bluetooth)، اینفرارد (Infrared) و سایر سایت‌های اینترنتی، پست الکترونیک و… دریافت نکنید.

4. به هیچ وجه رمزهای خود (رمز حساب، رمز اول و دوم کارت و رمز ورود به نرم‌افزار همراه بانک) را در اختیار دیگران قرار ندهید و آن‌ها را در فواصل زمانی تغییر دهید.

5. در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی و یا سیم‌کارت تلفن همراه، بلافاصله رمز حساب و رمز دوم کارت خود را تغییر دهید.

6. جهت افزایش ضریب ایمنی و کارایی سیستم، به‌صورت دوره‌ای از طریق گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه، تنظیمات برنامه را به حالت اولیه بازگردانید. توجه داشته باشید این عمل موجب از بین رفتن پیام‌های دریافت‌شده موجود در صندوق پیام‌ها و نیز اطلاعات ثبت نام حساب‌ها و سرویس‌های یک‌طرفه می‌شود، به همین دلیل می‌بایست پس از انجام این عمل حساب‌ها و سرویس‌های خود را به‌روز‌رسانی کنید. پیام‌های دریافتی از این سیستم که در منوی صندوق پیام‌های برنامه قرار می‌گیرند را پس از خواندن، حذف‌کنید. پیش از واگذاری گوشی تلفن همراه خود ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب کرده و پس از آن برنامه را از روی گوشی حذف کنید. با این کار تمامی اطلاعات حساب‌های ثبت شده و نیز پیام‌های دریافتی شما بر روی گوشی از بین می‌روند. پیش از واگذاری سیم‌کارت خود، چنانچه سیم‌کارت دیگری را جایگزین می‌کنید باید حساب‌ها و سرویس‌های یک‌طرفه ثبت‌نامی خود را حذف کنید و در صورتی که از سیم‌کارت جایگزین استفاده می‌کنید مطابق بند بعدی عمل کنید.

7. در صورتی که مایل باشید از سیم‌کارت دیگری در گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید پس از تعویض سیم‌کارت ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب کرده و پس از آن با استفاده از گزینه‌های انتقال حساب‌ها به سیم‌کارت فعلی و انتقال سرویس‌ها به سیم‌کارت فعلی ثبت نام حساب‌ها و سرویس‌های یک‌طرفه خود را به سیم کارت جدید انتقال‌ دهید. در زمان نصب نسخه جدید ابتدا نسخه قبلی را از گوشی خود حذف کرده و پس از آن، نسخه جدید را نصب کنید. در صورت نیاز به نصب دوباره نرم افزار (نسخه یکسان) و در صورت تمایل به حفظ اطلاعات موجود بر روی گوشی، نرم‌افزار را بر روی برنامه قبلی نصب کرده و آن را جایگزین (Replace) نمایید و به سوال نگهداری اطلاعات موجود، پاسخ مثبت دهید.

برای دانلود همراه بانک آینده کلیک کنید!

برای مشاهده مستندات فنی نصب همراه بانک آینده کلیک کنید!

منبع: بانک آینده

2 دیدگاه
  1. مدنی می‌گوید

    با هر بخشی تماس گرفتم راجع به تپش صحبت کردم جوابی به من داده نشد که نشد لیست برندگان تپش در کجا ثبت شده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.