راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دنیا در قبضه محصولات و برند آمازون / آمازون تا کجا پیش خواهد رفت؟

عنوان «آمازون» چه چیزی را در ذهن‌تان تداعی می‌کند؟ جنگل آمازون؟ رود آمازون؟ یا شاید هم محصولات آمازون، اینطور نیست؟ درست 20 سال پیش «جف بزوس» شغل خود را در حوزه مالی ترک کرد و برای تاسیس یک شرکت جدید به سیاتل مهاجرت کرد. اما هیچ کس نمی دانست به زودی نام جف سر زبان‌ها خواهد افتاد و محصولاتش با عنوان «آمازون» همانند رودی دراز به سرتاسر دنیا سرازیر خواهد شد.

دنیا در قبضه محصولات و برند آمازون

در ابتدا، کسب و کار جف بزوس معطوف می‌شد به فروش کتاب اما حالا او محصولات جدیدتری را در مقابل چشمان بهت‌زده رقبایش رونمایی کرده. این شرکت اقدام به تولید گوشی هوشمند نیز کرده است. اما این تنها قدم شرکت آمازون در حوزه تجارت الکترونیک نبوده و نیست. فروش آنلاین کتاب، کتاب‌های الکترونیکی، پخش آنلاین ویدئو و دانلود موسیقی و… تنها بخشی از خدمات این شرکت بزرگ تجاری است.

آمازون کاری کرد تا شما در محیطی ایمن به راحتی شماره کارت اعتباری خود را در یک صفحه وب وارد و خرید خود را به سادگی انجام دهید.

البته خرید مردم تنها به کتاب محدود نماند. در واقع با خدمات بی‌حد و مرزی که شرکت تجاری آمازون در اختیار مردم قرار می‌دهد، آنها می‌توانند در هر جایی از دنیا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را سفارش داده و به صورت آنلاین از این شرکت خریداری کنند.

دنیا در قبضه محصولات و برند آمازون

کتاب اولین محصول این شرکت بزرگ بود و شما می توانستید هر کتابی را که به‌ تازگی در دنیا منتشر و چاپ شده را از طریق این فروشگاه به‌ دست آورید اما این شرکت زمانی بیش از پیش جان گرفت که کتاب‌های الکترونیک و کتاب‌خوان‌های الکترونیک با برند آمازون را وارد بازار کرد. ورود کتاب‌خوان کیندل در سال 2007 در واقع انقلابی در صنعت کتاب محسوب شد. دیگر کار به جایی رسیده بود که هر علاقه‌مند به کتابی را در هر کجا که می‌دیدید، یک کتاب‌خوان الکترونیک در دست داشت.

دنیا در قبضه محصولات و برند آمازون

آمازون حتی پا فراتر گذاشت و به دنیای رایانش ابری هم وارد شد و شروع به اجاره دادن فضای کامپیوتری به صورت ساعتی کرد. حالا جای پای آمازون را می توان در خیلی از شهرها و کشورهای دنیا دید. به‌تازگی تصویری جالب از یک فضانورد منتشر شده که بسته‌ای با برند آمازون را روی مریخ به‌دست دارد. واقعیتی که این سوال را برایتان پیش می‌آورد که آمازون تا کجا پیش خواهد رفت؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.