راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خط تولید دستگاه خودپرداز شرکت بهستان امروز افتتاح شد

خط تولید و صادرات دستگاه‌های خود‌پرداز شرکت بهستان امروز افتتاح شد و نخستین محموله دستگاه‌های خود‌پرداز که در داخل کشور تولید شده پیش از افتتاح رسمی به ترکمنستان صادر شده است.

ATM-Behestan-way2pay-93-09-05

در ابتدای این مراسم که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار البرز، سفیر کره جنوبی و مقامات کشوری برگزار شد، گزارشی از آمار و ارقام مرتبط با هزینه‌های ارزی واردات دستگاه‌های خود‌پرداز و زیان‌های ناشی از وابستگی در تولید این دستگاه‌ها توسط رییس این شرکت ارائه شد.

محمد لهراسبی‌نژاد حرکت در جهت خودکفایی در صنایع بانکی را مربوط به ۲۳ سال پیش خواند و گفت: کشور کره به عنوان یکی از پنج اقتصاد بر‌تر دنیا در مسیر تولید صنایع بانکی همراه و هم قدم ما بوده است. با همکاری متخصصان کره‌ای توانسته‌ایم تکنولوژی و علم تولید را وارد کنیم و در امر تولید کاملا از توان و منابع داخلی استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به آمارهای بانک مرکزی در کشور با کمبود تجهیزات بانکی به ویژه دستگاه‌های خود‌پرداز موجاجه هستیم و بر اساس تحقیقات ما منطقه خاورمیانه و افریقا می‌تواند بازار مناسبی برای ارسال محصولات تولیدی در حوزه بانکداری باشد.

لهراسبی‌نژاد با اعلام این خبر که نخستین محموله دستگاه‌های خود‌پرداز که کاملا در داخل کشور تولید شده است به کشور ترکمنستان ارسال شده است، افزود: محموله‌های بعدی ما در آینده به مقصد کشورهای آذربایجان، مصر، روسیه و دیگر کشورهای خاورمیانه و افریقا ارسال خواهد شد.

در ادامه این مراسم سفیر کشور کره جنوبی با تبریک به کشور ایران برای راه اندازی خط تولید دستگاه‌های خود‌پرداز، گفت: همکاری پیکو الکترونیکس از ایران و چانگهو کامنت از کره جنوبی را مدلی موفق از همکاری تجاری بین دو کشور است.

وی ادامه داد: امیدوارم این همکاری خوب با توجه به کیفیت محصولاتی که طرف ایرانید تولید کرده است ادامه داشته باشد. محصولاتی که در ایران تولید می‌شود علاوه بر تامین نیاز داخلی این کشور می‌تواند منطقه و کشورهای همسایه ایران را نیز تامین کند.

در ادامه مراسم افتتاح خط تولید انبوه و صادرات دستگاه‌های خود‌پرداز ساخت ایران، علی اصغر توفیق معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم تصریح کرد: این اولین مجموعه صنعتی نیست که در راستای خودکفایی اقتصادی در ایران راه اندازی شده است و قطعا آخرین مجموعه نیز نخواهد بود.

توفیق ادامه داد: تولید و صادرات دستگاه‌های خود‌پرداز افتخار دیگری است که صنعت گران ایران اسلامی به دست آورده‌اند. نوع همکاری ایران و کره جنوبی در تاسیس برند مشترک و استفاده حداکثری ما از منابع و نیروی نسانی داخلی بسیار غرور آفرین است.

وی بازار منطقه برای صادرات دستگاه‌های خو‌پرداز و دیگر محصولات مرتبط با صنایع بانکداری را بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: برای کسب استقلال اقتصادی حتما نیازی به وجود کارخانه‌های بزرگ و تکنولوژی‌های پیشرفته نیست. این مهم وقتی به کار می‌آید که عزم راسخ و اراده قوی در کار باشد که صنعتگران ما نشان داده‌اند این ویژگی را دارند.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.