راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خرید بلیت اتوبوس‌های بین شهری از کیوسک‌های بانک ملی امکان پذیر شد

امروزه با افزايش نياز بانكي و خدماتی مردم، استفاده از روش‌های مبتنی بر تکنولوژی IT به سرعت رو به گسترش می‌‍باشد. یکی از روش‌هایی که می‌توان خدمات متنوعی را در اختیار کاربران قرار داد کیوسک بانکی می‌باشد. از طریق اين كيوسك‌ها می‌توان بسياري از نيازهاي بانكي مشتريان را به راحتی برطرف نمود و علاوه بر آن امکان ارائه سرویس‌های متنوعی را فراهم کرد. این گیشه‌ها علاوه بر شعب می‌توانند در مکان‌های مختلفی نصب شوند و به عنوان یک شعبه بانک عمل نمایند.

در کشور ما نیز یکی از بانک‌هایی که اقدام به نصب و راه اندازی کیوسک‌های بانکی نموده است بانک ملی است. بانک ملی شعبی را با نام شهاب ملی راه اندازی کرده که در آن سرویس‌های مختلف بانکی را ارائه می‌کند.

shahab-melli-bank-7-way2pay-91-09-23

در کنار سرویس‌های بانکی، سرویس‌های ارزش افزوده نیز در این شعب به مشتریان ارائه می‌گردد. سرویس‌هایی مانند فروش اتوماتیک کارت هدیه از آن جمله می‌باشد.

shahab-melli-bank-2-way2pay-91-09-23

در این راستا سرویس فروش بلیت اتوبوس بین شهری از جمله سرویس‌های جدیدی است که با همکاری مشترک بانک ملی ایران، شرکت تلکام سافت و شرکت سهند برای اولین بار در کشور در این شعب راه‌اندازی شده است. توسط این سرویس مشتریان می‌توانند با کارت بانکی خود اقدام به خرید بلیت اتوبوس از یک شهر به شهر دیگر نمایند. در واقع کیوسک در اینجا به عنوان یک دفتر مسافرتی عمل می‌کند. از امکانات جالب این سرویس امکان انتخاب صندلی توسط مشتری است. یعنی مشتری می‌تواند به دلخواه خود صندلی مورد نظر خود را انتخاب نماید. گفته می‌شود به زودی قرار است با همکاری بانک ملی ترمینال‌های کشور نیز به این دستگاه‌ها مجهز گردند.

telecom-soft-way2pay-92-04-04-a telecom-soft-way2pay-92-04-04-btelecom-soft-way2pay-92-04-04-c kiosk-blit-telecom-shab-way2pay-92-04-04

از ایردات این سیستم عدم قبول تمامی کارت‌های بانک‌های عضو شتاب می‌باشد. مثلا مشتریانی که کارت‌های بانک‌های ملت و یا تجارت را داشته باشند نمی‌توانند با این دستگاه‌ها کار کنند. این مسئله به دلیل فعال نبودن کارت‌های بانک‌های مذکور در شبکه شتاب برای دستگاه کیوسک می‌باشد. امید است که بانک‌هایی که تا به حال اقدام به فعال نمودن کارت‌های خود برای کیوسک در شبکه شتاب ننموده‌اند این کار را به انجام رسانند تا تمامی دارندگان کارت‌ها بتوانند از سرویس‌های مختلف استفاده نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.