راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک بانک قرض الحسنه مهر ایران از زبان مصطفی‌پور

دکتر مصطفی‌پور، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تشریح فعالیتهای بانکداری الکترونیک این بانک طی سال گذشته گفت: مبادلات پولی الکترونیک در بانک قرض الحسنه مهر ایران با دارا بودن زیرساخت‌های لازم فنی، از قبیل ارتباطات، سخت افزار، نرم افزار و دانش فنی با سطح کیفی بالا، از جایگاه بالایی برخوردار است؛ تا جاییکه در آمارهای ماهیانه منتشر شده توسط اداره محترم نظام‌های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این بانک دارای رتبه‌های بالا به لحاظ شاخص‌های کیفی در ارایه خدمات بانکی بوده است، لذا با وجود زیرساخت‌های مذکور در بانک قرض الحسنه مهر ایران، حرکت به سوی تجارت الکترونیکی بیش از پیش نمود یافته است.

.

برخی از خدمات الکترونیک بانک قرض الحسنه مهر ایران

وی در ادامه به تشریح برخی از ویژگی‌های خدمات الکترونیکی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت و اظهار داشت: کلیه سرویس‌های ارایه شده در خصوص خدمات الکترونیک در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران، به صورت آنلاین و متمرکز صورت می‌پذیرد، به نحوی که ارایه خدمات و سرویس‌دهی به مشتریان درکلیه شعب قابل ارایه بوده و ضرورتی به مراجعه مشتری به یک شعبه خاص نمی‌باشد.

gholamreza-mostafapor-mehr-index-way2pay-93-01-26

همچنین در کلیه شعب این بانک استفاده از سامانه استعلام آنلاین مشتریان به منظور تسریع در ارایه خدمات به مشتریان و جلب رضایت ایشان و اطلاع از وضعیت فعلی آن‌ها در سامانه‌های بانک مرکزی و ثبت احوال امکان پذیر می‌باشد. دیگر اینکه به منظور سهل الوصول بودن خدمات، در طراحی نرم افزار اینترنت‌بانک علاوه بر راحتی کاربر در استفاده به دلیل نحوهٔ طراحی، کلیه خدمات بانکی اعم از انتقال وجه (کارتی، ساتنا، پایا و،..)، دریافت صورتحساب، پرداخت اقساط، مدیریت چک‌ها و… گنجانده شده است. به همین منظور با در نظر گرفتن زیرساخت‌های مناسب، در سال گذشته هیچگونه قطعی در سرویس اینترنت بانک وجود نداشته و خدمات به بهترین نحو در این حوزه ارایه گردیده است.

.

موبایل بانک قرض الحسنه مهر ایران

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: در راستای ارتقای دسترس پذیری خدمات بانک برای مشتریان، نرم افزار موبایل بانک سازگار با اغلب سیستم عامل‌های موبایل مورد استفاده در کشور، تولید و در اختیار مشتریان قرارداده شده است و در کلیه شعب بانک با استفاده از دو نوع لینک ارتباطی که یکی به عنوان لینک ارتباطی اصلی و دیگری به عنوان لینک ارتباطی پشتیبان، ارایه خدمات به صورت صد در صدی صورت پذیرفته و هیچ گونه گزارش قطعی و عدم ارتباط تا کنون به ثبت نرسیده است. (اینجا را ببینید)

.

مهر ایران به دنبال ترویج استفاده از کیف پول الکترونیکی است

دکتر مصطفی‌پور تجهیز کلیه شعب و افزایش تعداد درگاه‌های الکترونیکی بانک مانند دستگاه‌های خود‌پرداز، پایانه‌های پوز فروشگاهی، PIN PAD، کیوسک، درگاه‌های پرداخت اینترنتی را از موارد توسعه پرداخت الکترونیک در این بانک برشمرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور توسعه زیرساخت تجارت الکترونیک در سطح کشور، در نظر دارد علاوه بر پایانه‌های الکترونیکی موجود، نسبت به افزایش تعداد آن‌ها در حوزه خود‌پرداز، پایانه‌های پوز فروشگاهی، کیوسک و… اقدام و به منظور ارتقای سطح کیفیت خدمات با افزودن خدمات ارزش افزوده و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از کیف پول الکترونیکی گام بردارد.

Gholamreza-mostafapor-mehr-Index-way2pay-93-01-26

مدیر عامل بانک در پایان در خصوص ترویج فرهنگ استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک اظهار داشت: این بانک علاوه بر افزایش درگاه‌های پرداخت الکترونیکی، با آموزش کارکنان و مشتریان سعی در ترویج شیوه‌های بانکداری نوین دارد و با فرهنگ سازی مردم با تغییر نگرش‌ها و طرز تلقی آن‌ها و ایجاد آمادگی ذهنی برای تغییر از یک سو و آموزش نحوه بهره‌برداری و استفاده از خدمات نوین بانکی از سوی دیگر در این خصوص گام برداشته است. بنابراین از طریق شیوه‌های اطلاع رسانی و همچنین قرار دادن راهنمای کامل کاربری خدمات نوین بانکی در وب سایت رسمی بانک به آدرس www.qmb.ir اقدام نموده است و با ارایه خدمات الکترونیکی امن، با سطح کیفی بالا و ارزان قیمت و با توجه به رسالت این بانک که تخصصاً قرض‌الحسنه بوده و پیوند عمیقی با باورهای دینی دارد، در جلب اعتماد افراد جامعه نسبت به پرداخت الکترونیکی و خدمات نوین بانکی اهتمام ورزیده است.

منبع: بانک قرض الحسنه مهر ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.