راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وال استریت ژورنال: اپل در ۲۰۱۶ وارد رقابت با پی‌پل می‌شود

هم‌اکنون قشر گسترده‌ای از ساکنین ایالات‌متحده‌ی آمریکا پرداخت‌های خود به یکدیگر را از طریق خدمات «پی پل» انجام می‌دهند و ظاهراً این موضوع توجه اپل را نیز به خود جلب کرده و سبب شده این کمپانی بخواهد وارد عرصه‌ی پرداخت‌های موبایلی P2P یا همان کاربر-به-کاربر شود. وال‌استریت ژورنال در همین راستا می‌نویسد، غول تکنولوژیک ساکن کوپرتینو مدتی است که به منظور راه‌اندازی سرویس یادشده با بانک‌های مختلفی همچون JP Morgan Chase، Wells Fargo، Capital One Financial و U.S. Bancorp وارد مذاکره شده و انتظار می‌رود خدمات مذکور از سال ۲۰۱۶ در اختیار استفاده‌کنندگان از دیوایس‌هایش قرار گیرد.

apple-pay-index-way2pay-94-08-27

جدای از «پی پل» که در اصل به eBay تعلق دارد شرکت‌های دیگری همچون Venmo، Square و گوگل نیز سرویس‌های پرداخت موبایلی کاربر-به-کاربر عرضه می‌کنند. گفتنی است در سرویسی که زیرمجموعه‌ی eBay به افراد ارائه می‌دهد هر کاربر می‌بایست برای انتقال پول به سایرین یک اپلیکیشن را روی موبایل خود نصب کند و سپس از طریق آن اپ قادر خواهد بود با واردکردن شماره موبایل یا آدرس ایمیل شخص دیگری از حساب پی پل خود، حسابی که به اشتراک پی پل او متصل شده و یا کارت‌های اعتباری‌اش وجهی را انتقال دهد.

می‌بایست خاطرنشان کنیم تیم کوک، مدیرعامل اپل، امروز در جریان حضورش در کشور ایرلند با صراحت ذکر نموده که شرکت متبوع او بنا ندارد نقش یک بانک را بر عهده بگیرد و تنها در پی آن است که خدمات پرداخت موبایلی‌اش را کامل‌تر و بهینه‌تر سازد.

نباید از یاد برد درحالی‌که احتمالاً سرویس مورداشاره در بالا به‌زودی به اپل پِی افزوده خواهد شد گوگل مدتی است که طی سال جاری راهکار مذکور را در اختیار کاربران خود گذاشته. ضمناً اپل بابت تراکنش‌ها از بانک‌هایی که در خدمات کاربر-به-کاربرش ایفای نقش می‌کنند کارمزد دریافت نخواهد کرد و بدین ترتیب به نظر می‌رسد این شرکت بیش از اینکه قصد داشته باشد از کسب‌وکار انتقال وجه درآمدی را به دست آورد در تلاش است تا با ارائه‌ی راهکارهای پرداخت موبایلی بهتر و کارآمدتر کاربران آیفون‌های خود را راضی‌تر کرده و محصولی کامل‌تر را در اختیارشان بگذارد.

منبع: دیجیاتو / رضا مقدری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.